. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 33360 تاریخ انتشار : جمعه 25 آبان 1397 | 20:39 ب.ظ

با انتخاب وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مدیرعامل شرکت بین المللی جهاد سبز شد

به گزارش کنارصندل، دکتر سیدیعقوب موسوی اهل شهرستان ایذه در استان خوزستان و دانش آموخته دکتری تخصصی در رشته مهندسی کشاورزی – زراعت با گرایش بیوانرژی در شاخه بیوفیول است. وی در چهارمقطع تحصیلی دانشگاهی در سه دانشگاه دولتی بزرگ کشور تحصیل کرده و در کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کشاورزی -زراعت در گرایش فیزیولوژی […]

به گزارش کنارصندل، دکتر سیدیعقوب موسوی اهل شهرستان ایذه در استان خوزستان و دانش آموخته دکتری تخصصی در رشته مهندسی کشاورزی – زراعت با گرایش بیوانرژی در شاخه بیوفیول است.

وی در چهارمقطع تحصیلی دانشگاهی در سه دانشگاه دولتی بزرگ کشور تحصیل کرده و در کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کشاورزی -زراعت در گرایش فیزیولوژی گیاهان زراعی با معدل ۱۸/۳۷ و نمره پایان نامه ۲۰ به عنوان دانشجوی ممتاز و در رشته دکترای تخصصی در رشته مهندسی کشاورزی -زراعت در گرایش بیوانرژی و در شاخه بیوفیول با معدل ۱۸/۸۲ و نمره پایان نامه ۱۹/۸۰ فارغ التحصیل و در رساله دکتری خود موفق به تولید سوخت های زیستی برای کاربرد در خودرو و هواپیما گردید. ایشان عضو استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری بوده و در دانشگاه های کشور به عنوان مدرس تا مقطع دکترا تدریس نموده اند.

علاوه بر تدریس امور پژوهشی را نیز پیگیری نموده و علاوه بر آن در بخش های اجرایی نیز فعالیت می نمایند.

دکتر موسوی در سمت های متعدد در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ایذه و همچنین سازمان جهاد کشاورزی خوزستان فعالیت کرده و همچنین مدتی هم به عنوان مشاور استانداری خوزستان در بخش کشاورزی ادای وظیفه نموده اند. سپس با حکم وزیر وقت جهاد کشاورزی به عنوان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویر احمد برگزیده و منصوب شده و پس از خاتمه ماموریت در این سمت به وزارت جهاد کشاورزی منتقل می یابند و سپس توسط وزیر فعلی جهاد کشاورزی به عنوان رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان(منطقه جنوب کرمان قطب کشاورزی ایران) منصوب می گردند.پس از قریب به پنج سال کار و تلاش در استان کرمان و کسب موفقیت های بسیار و رتبه های نخست کشوری از سوی وزیر جهاد کشاورزی به مرکز منتقل و به عنوان مدیرعامل شرکت جهاد سبز که از شرکت های بین المللی بوده و بخشی از فعالیت آن کشت فراسرزمینی و فعالیت در خارج از کشور می باشد برگزیده و در این سمت مشغول به کار می شوند.

در این مدت تدریس در دانشگاه های مختلف و انجام امور پژوهشی را نیز در کنار کار طاقت فرسای خود به سرانجام رسانیده است.

نامبرده در این مدت در چهار سال به عنوان مدیر نمونه استان از طرف استاندار و دو سال به عنوان مدیر نمونه کشوری از طرف وزیر جهاد کشاورزی و یک بار به عنوان مدیر نمونه ملی اقتصاد مقاومتی از طرف وزیر کشور برگزیده و مورد تقدیر قرار گرفته است.

کسب رتبه های نخست اجرای سامانه های نوین آبیاری، جذب تسهیلات و اعتبارات صندوق توسعه ملی، توسعه گلخانه ها و توسعه صنایع کشاورزی و مکانیزاسیون و تدوین و اجرای موفق طرح همیاران آب و تربیت مدیران جوان و توسعه منابع انسانی از جمله امور شاخص در زمان مدیریت ایشان است.

اکنون وزیر جهاد کشاورزی به این نخبه خوزستانی دل بسته است تا در شرایط تحریم کشور با استفاده از تجربه خود در سال ها تحصیل و تدریس در دانشگاه های مختلف و کار در سه استان بتواند کشاورزی ایران را به خارج از مرزها ببرد و در امنیت غذایی کشور بکوشد.

شرکت جهاد سبز علاوه بر کشت فراسرزمینی در خارج از کشور در قاره های آسیا، اروپا و افریقا، واردات ماشین ها و ادوات و تجهیزات کشاورزی در بخش های مکانیزاسیون، آبیاری، دامپروری ، باغبانی ، شیلات ، جنگل و مرتع و باغبانی و همچنین واردات بذر و نهال فعالیت داشته و همزمان در صادرات محصولات کشاورزی هم نقش فعال دارد.

اصحاب رسانه و مردم استان کرمان بویژه کشاورزان جنوب استان برای این انسان شایسته و مدیر لایق در سطح ملی و بین المللی آرزوی توفیق روزافزون دارند.

نظرات بینندگان:

  1. ناشناس گفت:

    وضعیت کشاورزان در زمان حضور ایشان در این منطقه هر سال بدتر از سال گذشته شد، ایشان اگه ت.انایی داشت موقعی که قیمت پیاز جیرفت خوب بود به عنوان نفر اول کشاورزی جنوب از واردات پیاز قرمز پاکستانی جلوگیری میکرد نه اینکه سکوت می کرد ، ایشان اگر توانایی داشت همراه نمایندگان مجلس از کانال وزیر کشاورزی وارد می شد راه هوایی را یم گرفتند کحصولات جیرفت از طریق فرودگاه صادر بشه ، ایشان اگر توانایی داشتند محصولات جیرف که در کشور نمونه هستند در کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهایی مثلروسیه و … بازاریابی می کردند،

  2. ناشناس گفت:

    با سلام والله به خدا سوگند ما به عنوان کارمند سازمان با سابقه کاری حدود۲۰سال و داشتن پستهای مدیریتی مختلف هیچگونه برنامه ای که نشان از نخبه بودن ایشون باشه ندیدیم همه چیز روی کاغذ بود و دیکته نانوشته هم غلط نداره رتبه ها هم بر اساس گزارشات روی کاغذ تعلق میگیره نه بازدیدهای میدانی مختلف.البته فرهنگهایی هم در سازمان رواج پیدا کرد که تبعات ان تا چند سالی ادامه خواهد داشت.مرغ همسایه را غاز نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =