با حضور وزیر راه و شهرسازی، عملیات اجرایی قطعه اول راه آهن بم –- جیرفت آغاز شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، صبح روز پنجشنبه ۲۴آبانمان ۱۳۹۷ با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، استاندار کرمان، رئیس کمیسیون عمران مجلس و نماینده‌های مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی، عملیات اجرایی قطعه اول راه آهن بم – جیرفت و افتتاح همزمان ۵۰ کیلومتر راه روستایی جیرفت آغاز شد.

 

محمدجواد فدایی استاندار کرمان با بیان اینکه خوشحالم که اولین سفر کاری بنده به عنوان استاندار کرمان به جنوب استان کرمان است، اظهار داشت: کارهای زیادی در این منطقه اتفاق افتاده است و به مقدار قابل توجهی راه روستایی و بزرگراه احداث شده است.

 

وی گفت: وزارات راه شهرسازی در جنوب استان کرمان سه بیمارستان احداث کرده است و برای تکمیل پروژه‌ها به منابع مالی نیاز داریم.

 

یحیی کمالی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این آیین اظهار داشت: امروز یکی از روزهای فراموش نشدنی در تاریخ جنوب استان کرمان است و یکی ازآرزوهای مردم جنوب کرمان برآورده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه همچنین به‌زودی شعله گاز در شهرستان روشن می‌شود، عنوان کرد: علی‌آباد به شهر ارتقا یافته و اسفندقه به بخش تبدیل می‌شود.

 

کمالی‌پور گفت: از وزیر راه تقاضا داریم نگاه ویژه به جنوب استان کرمان داشته باشد.

 

احمد حمزه نماینده مردم کهنوج، رودبار، فاریاب، قلعه‌گنج و منوجان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: امروز روز تحقق یکی از آرزوهای مهم مردم جنوب استان کرمان است و این راه آهن  در طی مسیر از شهرستان جیرفت و رودبار و قلعه‌گنج به جاسک در آینده می‌رسد.

 

وی با بیان اینکه این راه اهن برای صادرات محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان از اهمیت مهمی برخوردار است، افزود: ما در راه روستایی مشکل اساسی داریم و امیدواریم توجه ویژه‌ای به این منطقه شود.

 

 

ایجاد یک پارک لجستیک در جنوب کرمان

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایجاد یک پارک لجستیک در منطقه جنوب کرمان پیش‌بینی شده است که ایجاد این پارک لجستیک می‌تواند به اقتصاد این منطقه کمک کنند.

 

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خیلی برای ما مهم است که به سوی توسعه متوازن و برابر برویم، بیان کرد: توسعه ریلی برای ما یک ضرورت است و رئیس جمهور در برنامه خود وعده داده بود که پنج استان به شبکه ریلی افزوده شود که همدان و کرمانشاه به این شبکه پیوستند و سه استان دیگر به‌زودی به شبکه ریلی کشور اضافه می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های وزارتخانه توسعه کریدور شمال به جنوب است، خاطرنشان کرد:  آغاز این پروژه یکی از برنامه‌های وزارت است که از جیرفت به سمت جاسک می‌رود و باید مطالعات در این خصوص صورت بگیرد و تامین مالی شود.

 

اسلامی گفت: ایجاد یک پارک لجستیک در منطقه جیرفت پیش‌بینی شده است که ایجاد این پارک لجستیک می‌تواند به اقتصاد این منطقه کمک کنند.

 

وزیر راه و شهرسازی عنوان داشت: برای بازآفرینی شهری در شهرستان جیرفت برنامه‌هایی داریم و باید شاهد یک جیرفت نوپا و شکوفا در پایان سال ۱۴۰۰ باشیم.