از اهدای خشت های طلا جهت ساخت گنبد امام حسین (ع) تا راه اندازی سه موکب در کربلای معلی


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

 

به گزارش کنارصندل، چند سالی است که بحث ساخت گنبد مطهر امام حسین (ع) توفیق آن نصیب مردم با کرامت استان کرمان شده است و مردم شهرستان جیرفت که به شهر دارالولایه شهرت دارند در این امر خدا پسندانه شریک هستند و پیاده روی اربعین که امروز به عزت مسلمانان تبدیل شده تعدادی زیادی از مردمان این متطقه در این راهپیمایی عظیم شرکت می کنند و علاوه ب آن با کمک مردم ولایت مدار شهرستان جیرفت امسال سه موکب تحت عنوان دارالولایه و مدینه الزهرا و الزهرا به زائران اباعبدالله الحسین خدمت رسانی کردند.

حسین جوهری مسئول عتبات عالیات شهرستان جیرفت در گفتگو با خبرنگار کنارصندل گفت: کمک های قابل توجه برای ساخت عتبات عالیات در شهرستان جیرفت جمع آوری شده است.

وی گفت: بیشتر کمک ها در سطح شهرستان جمع آوری شده از طرف خانوده شهدا و فرهنگیان جمع آوری شده است و ما هنوز راضی نیستم.

جوهری گفت: راه اندازی موکب در ایام اربعین در کربلای معلی از سال ۹۵ راه اندازی شده است که همگی با کمک مردم خیر شهرستان جیرفت جمع آوری شده است .

رئیس عتبات عالیات شهرستان جیرفت گفت: تمام کمک مردمی شهرستان جیرفت برای ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) سند صادر شده است و ثبت سیستم می باشد.

جوهری گفت: تا پایان سال ۹۶ تعداد ۱۱۲ خشت کامل ۲۶ نیم و ۸۰ عدد ربع خشت و ۷۵۲ گرم طلا در شهرستان جیرفت برای ساخت گنبد اهدا شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کلیه خادمین موکب ها از رزمندگان دفاع مقدس و بسیجی ها هستند که با هزینه خود به کربلای معلی مشرف شدند.

وی گفت: امسال شهرستان جیرفت در کربلای معلی سه موکب داشت.

جوهری خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی خیلی خوبی در موکب دارالولایه امسال انجام شد.

وی در ادامه گفت: موکب مدینه الزهرا شهرستان جیرفت حدود ۱۰۰۰ نفر روزانه اسکان داشتند و هروعده ۲۰۰۰ پرس غدا پخته می شد.

جوهری گفت: موکب الزهرا برای اولین بار نیز خدمات خوبی در کربلای معلی انجام داده است و مردم جیرفت امسال سنگ تمام گذاشتند.

جوهری در پایان سخنان خود از همه مردم شهرستان جیرفت که برای این امر خیر همکاری داشتند تقدیر و تشکر کردند.

حجت الاسلام سعادت فر امام جمعه شهرستان جیرفت در این خصوص گفت: از این که مردم شهرستان جیرفت در امر ساخت گنبد مطهر امام حسین (ع) و موکب دارها در ایام اربعین فعال هستند یک توفیق الهی است.

وی گفت: مردم هر ماه یک مبلغی برای خرید خشت کنار بگذارند که بنام خودشان ثبت و در گنبد کار می شود.

امام جمعه جیرفت گفت: از همه رسانه هل می خواهم با تبلیغ خوب در این امر خدا پسندانه شریک باشند.

سعادف فر در پایان گفت: این افتخار نصیب هر کسی نمی شود و از تمام‌ شما که در راستای تبلیغ معارف اسلامی تلاش می کنید تقدیر و تشکر می کنم.

گزارش از: فاطمه اسکندری نسب