. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 33484 تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آذر 1397 | 22:18 ب.ظ

گندمکاران جنوب کرمان از افراد و فروشگاه های غیرمجاز بذر خریداری نکنند

به گزارش کنارصندل، مهندس محمدرضا ساردویی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان  جهادکشاورزی جنوب کرمان اظهار داشت: در راستای عملیات اجرایی طرح ملی خودکفایی گندم در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ برنامه کاشت گندم برای جنوب کرمان در سطح ۳۵هزار هکتار و تولید ۱۷۲هزارتن هدف گذاری شده است و برابر برنامه ریزی های کمیته بذر منطقه برای ۱۰۰درصد سطح […]

به گزارش کنارصندل، مهندس محمدرضا ساردویی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان  جهادکشاورزی جنوب کرمان اظهار داشت: در راستای عملیات اجرایی طرح ملی خودکفایی گندم در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ برنامه کاشت گندم برای جنوب کرمان در سطح ۳۵هزار هکتار و تولید ۱۷۲هزارتن هدف گذاری شده است و برابر برنامه ریزی های کمیته بذر منطقه برای ۱۰۰درصد سطح زیر کاشت بذر استاندارد تامین و مطابق برنامه در حال حمل و توزیع میباشد.

 

وی گفت : کشاورزان با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی نسبت به عقد قرار داد کاشت و ثبت سامانه و دریافت حواله بذر اقدام و بذر موردنیاز خود را فقط از عوامل مجاز خریداری نمایند .

 

مهندس ساردویی تصریح کرد: باتوجه به این که برخی از استان های کشور آلوده به بیماری قرنطینه ای لکه برگی می باشند و شرکت های تولید بذر گاها از طریق شبکه های دلالی منطقه اقدام به حمل و توزیع بذر لیبل دار میکنند، کشاورزان دقت کنند تحت هیچ شرایطی از افراد و فروشگاههای غیر مجاز بذر خریداری نکنند .

 

معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان افزود: علاوه بر بذر تولیدی منطقه ، بخشی از کسری بذر از سایر استان ها با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی تامین و درحال حمل و توزیع می باشد و چنانچه کشاورزی از شبکه های غیر مجاز بذر دریافت کند و در آینده دچار مشکلی گردد، سازمان جهاد کشاورزی هیچگونه مسئولیتی را نمی پذیرد.

 

وی خاطر نشان کرد : چنانچه از شبکه های غیر مجاز ، بذر آلوده در منطقه توزیع و کشت گردد و زمینه آلودگی منطقه فراهم شود، هم کشاورز و هم تامین کننده بذر مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

 

مهندس ساردویی به کشاورزان توصیه کرد: با مشاهده هرگونه توزیع بذر توسط عوامل و شبکه های غیر مجاز میتوانند با تماس به شماره ۰۳۴۴۳۲۶۱۳۱۸ مورد را گزارش نمایند .

معاون بهبود تولیدات گیاهی بیان داشت :قیمت هرکیلو بذر گندم گواهی شده مربوط به تولید شرکت رودبار زمین، هامون و شرکت خدمات حمایتی جنوب کرمان ۱۹۵۰تومان و قیمت هر کیلو بذر سیروان تولیدی استان فارس به جهت هزینه اضافی حمل ۲۰۳۰ تومان ابلاغ و دریافت هرگونه مبلغ بیشتر مجاز نمی باشد.

وی اظهار داشت : مناسبترین مقدار مصرف بذر در اراضی مجهز به آبیاری تیپ با دستگاه های خطی کار ۱۷۰ تا ۱۸۰ کیلو گرم و در اراضی غرقابی حداکثر ۲۳۰ کیلو گرم در هکتار توصیه میگردد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =