. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 33659 تاریخ انتشار : جمعه 9 آذر 1397 | 19:15 ب.ظ

تحلیل زیبای امام جمعه جیرفت از استعمار فرانو در خطبه های امروز نمازجمعه جیرفت

به گزلرش کنارصندل، حجت الاسلام والمسلمین سعادت‌فر امام جمعه جیرفت در خطبه های این هفته (۱۳۹۷/۹/۹) نماز جمعه این جیرفت گفت: مستکبرین برای پیشبرد اهداف خود در کشورهای مختلف از انواع روشهای استعمار بهره می گیرند. یک روزی استعمار کهنه داشتیم که یک کشوری مثل انگلیس می آمد هندوستان ‌‌‌را تصرف می‌کرد و آن را […]

به گزلرش کنارصندل، حجت الاسلام والمسلمین سعادت‌فر امام جمعه جیرفت در خطبه های این هفته (۱۳۹۷/۹/۹) نماز جمعه این جیرفت گفت: مستکبرین برای پیشبرد اهداف خود در کشورهای مختلف از انواع روشهای استعمار بهره می گیرند.

یک روزی استعمار کهنه داشتیم که یک کشوری مثل انگلیس می آمد هندوستان ‌‌‌را تصرف می‌کرد و آن را مستعمره خود قرار می داد.

یک روزی شد “استعمار نو”. در این استعمار علی‌الظاهر دشمن در خاک آن کشور نمی آمد ولی فرمان‌روایان آن کشور نوکران حلقه به گوش مستکبرین بودند. مثل صدام یزیدها پهلوی‌ها قذافی‌ها که غلام حلقه به گوش استکبار بودند.

اما این دوران دیگر سپری شده است. امروز “استعمار فرا نو” داریم یعنی اینکه دشمنان یک کشور یعنی استکبار جهانی مدیران یک کشور را آنچنان تربیت می کنند که این مدیران آنچنان اندیشه بکنند که آنها می پسندند. مردم رای می دهند و حکام را انتخاب می کنند اما این حکام به گونه ای می اندیشند و عمل می کنند که غربی ها می پسندند و منافع غربی ها تامین می شود. این روش از استعمار بسیار خطرناک است.

این حرکت، حرکت موریانه ای و نفوذگونه است که چه بسا بسیاری هم ملتفت نمی شوند.

 

خیلی خوب این استعمار فرا نو چگونه جوامع را تصرف می کند؟

استکبار جهانی امروزه دارد کاری می کند که جوامع آنچه را که آنها میخواهند انجام بدهند. چگونه؟ به وسیله تعهد نامه ها و پیمان نامه ها و کنوانسیون های بین المللی.

 

به عنوان مثال یک روزی هسته ای در این کشور یک ارزش بود.

مردم ما شعارشان این بود که “انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست”

 

مردم در مسیر هسته ای شدن شهید شهریاری‌ها و احمدی روشن‌ها را تقدیم کردند. ما با دانش بومی به غنی‌سازی ۲۰ درصد و مراحل تکامل و پیشرفت آب سنگین اراک رسیدیم.

چنانچه دشمنان حمله نظامی می‌کردند یک سانتریفیوژ را از ما بگیرند مردم جان می دادند تا یک سانتریفیوژ به دست دشمن نیافتد. در ۸ سال دفاع مقدس حتی یک وجب خاک این کشور را به دست دشمن ندادند.

اما دشمن چه کرد؟ دشمن آمد با نفوذ آنچنان کاری کرد که مدیران جامعه شعار دادند که هم چرخ هسته‌ای بچرخد و هم چرخ زندگی مردم!

تا مردم بیدار شدند دیدند هم چرخ هسته ای متوقف شده و هم چرخ زندگی متوقف شده است.

در آب سنگین اراک بتون ریخته شد و سانتریفیوژها جمع شدند بدون اینکه دشمن کمترین هزینه ای را داده باشد. اما تمام ارزشها و تولیدات و آثار تفکر انقلابی در هسته ای را از ما گرفت با قراردادی بنام “برجام”.

این می شود استعمار فرا نو در پی نفوذ. استعمار فرهنگی

یک روزی هم قرارداد Fatf را تحمیل می کنند که یک قرارداد است اما به وسیله این قرارداد نیروهای انقلابی جامعه توسط دولت انقلابی تحریم شوند.

 

۸ سال دوران دفاع مقدس کوچکترین اطلاعات نظامی به دشمن داده نشد. اطلاعات یک کشور مثل ناموس یک کشور است دشمنان هرچه تلاش کردند نتوانستند اطلاعات کشورمان را به دست آورند، اما امروز چه اتفاقی در قالب یک قرارداد بنام “مدل قراردادهای نفتی جدید” با شرکت “توتال” فرانسه که شریک کشورهای حاشیه خلیج فارس که با ما میادین نفتی مشترک دارند، می افتد؟

توتال با این قرارداد به اطلاعات نفتی محرمانه میادین مشترک دست پیدا می کند و بعد هم که به این اطلاعات محرمانه دست می یابد قرارداد را بهم می زند و می رود.

اطلاعات مهم کشور را بدون خون ریزی و شلیک یک فشنگ می گیرد و بعد هم خارج می شود.

مگر بچه های انقلابی نبودند که در میادین نفتی افتخار آفرینی کردند مگر پروژه عظیم “خلیج فارس” را نیروهای سپاه به سرانجام نرساندند که دیگران با این پروژه عکس یادگاری گرفتند و بعد گفتند نیروهای نظامی به پادگانهای خودشان برگردند. و آنگاه دست در دست فرانسوی ها گذاشتند.

افکار را باید شناخت افراد می آیند و می روند اما افکار منتقل می شوند، اگر افکار را نشناسیم سرمان کلاه می رود.

 

 

در حوزه قرارداد ۲۰۳۰ اگر مدیران غیرت دینی و انقلابی داشته باشند دنبال الگوهای حجاب و عفاف، پاکدامنی و حیا، تقوای دینی و آماده سازی زمینه ازدواج برای جوانان رفته ولی غیرت دینی نباشد می خواهند مدلهای غربی را برای بچه ها در حوزه مسائل جنسی بیاورند.

 

در کشور کانادا که این سند را اجرا کرده بود زنها در روز زن گفتند که دولت جلوی تجاوزها را بگیرد.

بعضی از مدیران که از سند ۲۰۳۰ متنفر هستند ولی با جهالت در خدمت و مجری سند ۲۰۳۰ هستند.

ای زن و مرد مومن مراقب فرزندانتان در مدارس باشید.

امروز با حرکتهای خزنده دارند فرزندان ما را به سمت بی حیایی می برند.

 

در ادامه قراردادهای استعماری که بسته می شود تفاهمنامه و قرارداد “پاریس” است با عنوان حمایت از محیط زیست.

در این قرارداد ۷/۲درصد از صنایع کشور را به تعطیلی می‌کشند، اقتصاد کشور را کوچک می کنند به این دلیل که فلان خانم گفته من به رئیس جمهور یک کشور غربی قول دادم تا اینکار را انجام بدهم! غلط کردید که قول دادید; در حالی که ۸۰ درصد از گاز دی اکسید کربن توسط ۲۵ درصد از کشورهای توسعه یافته تولید می شود.

 

در اغتشاشات سال گذشته رئیس جمهور فرانسه به ایران می گوید خویشتن‌دار باشید و سلاح نظامی بکار نبرید و فلان مسئول کشورمان قبول میکند، اما امروز که بنزین در فرانسه گران شده و مردم اعتراض کرده و به خاک و خون کشیده می شوند، رئیس جمهور فرانسه از نیروهای نظامی و مسولین امنیتی تشکر می کند، آیا حق نبود مسولین نظام ما معترض عملکرد فرانسه شوند؟

 

متاسفانه از حدود ۴۵ پیمان نامه بین المللی ۳۲ تا در دوره اخیر بوده است.

ثمره جهانی شدن فرهنگ مبتذل غربی و از بین رفتن استقلال کشور و از بین رفتن غیرت دینی و انقلابی است.

نتجه آن بی تفاوتی مسئولین به سگ‌بازی، بی‌حجابی، ولنگاری روزافزون و متلاشی شدن کانون خانواده خواهد بود.

یک روزی به پدر خانواده یا پسر می گفتند برای دختر یا خواهرت یک جوان اجنبی نامه فرستاده، آنچنان غیرت از خودش نشان میداد و برخورد جدی میکرد.

اما سرانجام ابتذالات فرهنگی این شده که بعضی از دختران در اینستاگرام عکس شخصی منتشر کرده و به آن افتخار می کنند!

چه شده است که الان برخی پدران و برادران افتخار می کنند که خواهران ما با ایمیل و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با اجنبی در ارتباط است؟!

فلان خانم در تلویزیون جمهوری اسلامی میگوید به عدم‌تساوی دیه زن و مرد معترضم.

طبق قانون اسلام تو غلط میکنی که معترض باشی. در ادامه بحث که مجری نسبت به کارگردانی از او سوال می کند می گوید اظهار نظر نمیکنم چون در این زمینه تخصص و سواد ندارم.

چگونه در کارگردانی نظر نمیدهد ولی در حوزه دین به راحتی به خود اجازه اظهارنظر می دهد؟

 

یک جمله زیبایی روی سنگ قبر دکتری که ۵۰ سال در آمریکا زندگی کرده نوشته شده بود: هرچه بیشتر در آمریکا ماندم بیشتر به عظمت فرهنگ ایران اسلامی پی بردم.

هدیه استقلال و آزادی که امام خمینی (ره) برای ایران به ارمغان آوردند آنقدر عظیم است که باید در حد جان‌سپاری آن را حفظ کرد زیرا فقط در سایه این هدیه است که ایران می تواند فرهنگ خود را حفظ کند و به بالاترین قله پیشرفت برسد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هجده =