. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 33662 تاریخ انتشار : شنبه 10 آذر 1397 | 08:21 ق.ظ

امام جمعه جبالبارز جنوبی:

متأسفانه کسانی صاحب تریبونند، حاضرند برای چند صباحی ریاست با آبروی دیگران بازی کنند

به گزارش کنارصندل، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی خجسته امام جمعه بخش جبالبارز جنوبی جیرفت در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: یکی از مصادیق تقوا، حفظ آبروی برادر مومن است زیرا در برخی از روایات مقام مومن از کعبه بالاتر شرمده شده است.   وی گفت: یکی از وظایف […]

به گزارش کنارصندل، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی خجسته امام جمعه بخش جبالبارز جنوبی جیرفت در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: یکی از مصادیق تقوا، حفظ آبروی برادر مومن است زیرا در برخی از روایات مقام مومن از کعبه بالاتر شرمده شده است.

 

وی گفت: یکی از وظایف ایمانی مومنین، حفظ آبروی برادر مومن است که اگر این یاری آمد، نصرت خداوند در دنیا و آخرت نسیب فرد می شود که در این رابطه پیامبر(ص) می فرمایند: هر که برادر دینى خود را در غیبت او یارى دهد، خداوند در دنیا و آخرت، او را یارى مى دهد.

 

خجسته گفت: آبرو بردن افراد کار سختی نیست بخصوص در روزگار ما که ابزار رسانه در دست انسان های کم تقوا و بی تقواست.

 

وی گفت: آنچه سخت است حفظ آبروی برادر مومن است که اتفاقا با تحمل این سختی هاست که بهشت بدست می آید چرا که پیامبر خدا می فرمایند: هر که از آبروى برادر مسلمان خود دفاع کند، البته بهشت بر او واجب آید.

 

خجسته گفت: حفظ آبروی برادر دینی این است که اگر ببیند در نبودِ برادر دینى اش، از او بدگویى مى شود و آبرویش در معرض خطر است، به دفاع از وى برخیزد و آبرویش را پاس بدارد و اگر موردی شبه انگیز است با یک تماس شبه را برطرف کند نه اینکه چوب تهمت بزنند یا چوب زدن دیگران را به نظاره بنشینند.

 

خجسته گفت: برخی فکر می کنند بازی با آبروی دیگران کیاست است اما کیاست واقعی حفظ آبروی دیگران است و به ما دستور داده اند “ضع امر اخیک علی احسنه” کار برادر دینیت را به بهترین صورت حمل کن.

 

وی افزود: وقتی به فضای آلوده سیاسی کشور نگاه می کنیم متاسفانه می بینیم دست برقضا کسانی که در لباس مقدس روحانیت هستند و صاحب تریبونند حاضرند برای چند صباحی ریاست با آبروی دیگران بازی کنند.

 

وی گفت: امیدوارم همه ما به وظیفه ایمانی خود در قبال یکدیگر عمل کنیم و شاهد جامعه ای باتقوا باشیم.

 

ایشان ضمن گفت: در روایت نبوی آمده است مومن آینه مومن است و آینه بودن به این است عیب را به فرد نشان می دهد نه اینکه به همگان بگوید.

 

وی گفت: در این هفته جشنی به دعوت گروه سیاسی خاص و با هزینه شخصی در عنبرآباد برگزار شد گفتند همگان دعوتند اما باید دعوت طوری باشد که همه بیایند چون قرار بود در هفته وحدت شاهد حماسه ای وحدت آفرین باشیم.

 

وی به دیدار سران لشکر با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری امام خامنه ای دام ظله (بر خلاف نظر ناصوابی که می گفت: بودجه نظامی باید کم شود و به جای موشک سازی بریم سراغ کارهای دیگر) فرمودند: کاری کنید که دشمنان حتی جرات تهدید ملت ایران را نداشته باشند.

 

خجسته با اشاره به ۱۰ آذر سالگرد شهادت شهید مدرس و تبریک روز مجلس به نماینگان انقلابی گفت: یک نماینده در طراز جمهوری اسلامی ایران باید مثل مدرس باشد و بهترین درس این شهید بزرگوار برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایستادگی در مقابل استکبار جهانی و استکبار ستیزی است نه در صف عکس ایستادن برای عکس با یک خانم.

 

وی گفت: امام عزیز در مورد این شهید می فرماید: سعى کنید مثل مرحوم مدرس را انتخاب کنید، البته مثل مدرس را که به این زودى‌ها پیدا نمى‌شود، شاید آحادى مثل مدرس باشد، کسانى را که انتخاب مى‌کنید باید مسائل را تشخیص دهند، نه از افرادى باشند که اگر روس یا آمریکا تشرى زد بترسد، باید بایستد مقابله کند.

 

خجسته به ۲۳ ربیع الاول سالگرد ورود حضرت معصومه(س) به قم اشاره کرد و گفت: این بانوی بزگوار وجودشان باعث برکات بسیاری برای مردم قم و ایران شده اند و با وجود این وجود پر برکت قم به مرکز ترویج فرهنگ اهلبیت تبدیل شده.

 

وی به ۱۱ آذر روز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی اشاره کرد و گفت: نهضت جنگل در زمانی اتفاق افتاد که حاکمان بی لیاقت کشور را به قوای روس و انگلیس سپرده بودند و میرزا کوچک خان با مردانگی در مقابل استعمارگران ایستادگی کرد و ایستادگی در مقابل بیگانگان درس ماندگار این مرد بزرگ است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 16 =