. سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کد خبر: 33706 تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آذر 1397 | 21:33 ب.ظ

دومین همایش ملی خاک در جنوب کرمان برگزار می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت:دومین همایش ملی خاک آذر ماه سالجاری در دانشگاه جیرفت برگزار می شود. به گزارش کنارصندل،  دکتر برخوری رییس سازمان در جلسه ستاد برگزاری همایش ملی خاک اظهارداشت : حفظ و نگهداری و حفاظت آب و خاک به عنوان منابع پایه ما در کشاورزی بر کسی پوشیده نیست و […]

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت:دومین همایش ملی خاک آذر ماه سالجاری در دانشگاه جیرفت برگزار می شود.

به گزارش کنارصندل،  دکتر برخوری رییس سازمان در جلسه ستاد برگزاری همایش ملی خاک اظهارداشت :

حفظ و نگهداری و حفاظت آب و خاک به عنوان منابع پایه ما در کشاورزی بر کسی پوشیده نیست و ما باید این را به متن جامعه رسانده و به یک فرهنگ عمومی تبدیل نماییم .

وی افزود در حوزه آب خدمات خوبی در کشور و منطقه صورت گرفته و درحال انجام است اما در حوزه خاک شاید هنوز آنقدر برای آدم های عادی محسوس نیست و این مشکل احساس نمی‌شود ولی آنهایی که متخصص این کار هستند می‌دانند خاک به شدت در حال نابودی است.

وی افزود نمونه کوچک آن همین ریزگردها است و فرسایش آب و خاک به هم مرتبط است لذا بحث های تخصصی و فنی زیادی در این زمینه مطرح شده است که باید برنامه ای تحت عنوان خاک داشته باشیم تا بتوانیم بحث حفاظت خاک را به سطح مدارس جامعه و خانواده‌ها و آحاد ملت برسانیم .

دکتر برخوری با اشاره به ظرفیت آموزش و پرورش و دانشگاهها خاطر نشان کرد:دانش آموزان و دانشجویان منطقه پیام رسانهای خوبی هستند که می توانند به عنوان قشر تاثیر گذار جامعه در فرهنگ سازی حفاظت از خاک همکاری نمایند.

وی افزود فراخوان مقاله در حفاظت و جلوگیری از آلودگی خاک ،مسابقه نقاشی و عکس ،تهیه بروشور ،کلیپ و اجرای طرح همیار خاک در مدارس، مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی و … از جمله برنامه های در دستور کار این ستاد هست که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه رئیس اداره آموزش و پرورش، رئیس اداره محیط زیست ،مدیر کل منابع طبیعی جنوب ،رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه جیرفت ،نماینده دانشگاه آزاد جیرفت و رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی جنوب کرمان ضمن ارائه پیشنهاد وراهکار در برگزاری این همایش اعلام همکاری نمودند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + سه =