. سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کد خبر: 33831 تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 آذر 1397 | 04:53 ق.ظ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت:

دانشجویان موتور محرک و فعال جامعه اند

به گزارش کنارصندل،، دکتر اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در مراسم روز دانشجو در تالار فاطمیه (س) دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ضمن گرامیداشت این روز گفت: ۱۶ آذرماه نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی و یادآور پایمردی دانشجویان غیرتمند به عنوان قشر فرهیخته ایران اسلامی در برابر نقشه های شوم بیگانگان است. وی […]

به گزارش کنارصندل،، دکتر اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در مراسم روز دانشجو در تالار فاطمیه (س) دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ضمن گرامیداشت این روز گفت: ۱۶ آذرماه نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی و یادآور پایمردی دانشجویان غیرتمند به عنوان قشر فرهیخته ایران اسلامی در برابر نقشه های شوم بیگانگان است.

وی افزود: انتخاب و نامگذاری روز دانشجو به مناسبت روز ۱۶ آذر، گویای نقش دانشجویان در تعیین سرنوشت کشور است.

 

دکتر اصغر مکارم با بیان این که جنبش دانشجویی ایران قبل از انقلاب در برابر استبداد و بعد از آن در برابر استکبار ایستاد افزود:آرمان خواهی، استکبار ستیزی و عدالت خواهی و تلاش برای حفظ استقلال مهمترین رسالت جنبش دانشجویی است که باید توسط دانشجویان دنبال گردد.

 

وی اظهار داشت: در عصر کنونی نیز دانشجویان باید به این باور برسند که می توانند با اتکاء به نبوغ علمی خود شعار ما می توانیم را در جهان طنین انداز نمایند.

 

وی گفت: همیشه ظالم و مظلوم در مقابل هم بودند و ما مسلمانیم و اعتقاد خاصی داریم که باید در مقابل ظلم بایستیم.

دکتر مکارم ادامه داد: امنیت ما ناشی از خون شهداست وگرنه امروز ما باید ذلت استعمار را می کشیدیم.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر سمپاشی و حرف توسط دشمنان بسیار است و می خواهند اعتماد مردم را به نظام کمرنگ کنند و در این زمان جنگ نرم رسالت شما دانشجویان سنگین است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دانشجو را یادآور مبارزات دانشجویان در سال های اختناق و اعتراض آنان به ورود نیکسون معاون وقت ریاست جمهوری آمریکا دانست و تصریح کرد:« آنروز که دانشجویان دانشگاه تهران بپا خاستند و سینه خودرا آماج گلوله های رژیم پهلوی قراردادند تا آزادی خواهی و استقلال طلبی فرزندان این مرز و بوم را برای همیشه درتاریخ ثبت کنند، از آن زمان تاکنون جنبش دانشجوئی با خلق حماسه های پرشور در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حرکت شتابان در علم و دانش سهم بسزائی در مبارزات عدالت خواهی داشته و دارد و امروز با بهره گیری از کلام رهبر فرزانه انقلاب و با آگاهی و ژرف اندیشی ضمن پیمودن قله های رفیع دانش، بیش از پیش بر استحکام و خودشکوفایی خویش ایستاده‌ایم.

 

دکتر مکارم از دانشجویان بعنوان موتور محرک و فعال جامعه یاد کرد و تاکید کرد: دانشجویان انقلابی ما باید به عنوان افسران جنگ نرم در کنار علم آموزی و تولید علم و تحقیق به وظایف اجتماعی و سیاسی خود در عرصه های ملی و جهانی عمل کنند و در این راه پر مخاطره و چالش برانگیز با شهامت و سرعت عمل گام بردارند..

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =