دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی کشاورزی ،محیط زیست و امنیت غذایی در دانشگاه جیرفت برگزار می شود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

رییس دانشگاه جیرفت گفت:در راستای تقویت روحیه کاوشگری جامعه دانشگاهی برای کسب معلومات واطلاع از یافته های جدید در عرصه علم دانش ،دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی کشاورزی ،محیط زیست و امنیت غذایی در اسفند ماه سال جاری در دانشگاه جیرفت برگذار می شود

 

به گزارش کنارصندل و به نقل از روبط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت دکتر شاپورکوهستانی در نشست شورای سیاست گذاری برگزاری این همایش افزود : برگزاری همایش ها به تجمیع تجربیات ، برقراری ارتباط مستقیم پژوهشگران ، دانشجویان ،مدیران و کارشناسان اجرایی و نیز ایجاد زمینه ایی برای فعالیت های جمعی کمک شایانی می نمیاد.

 

وی تصریح کرد:در این راستا ،با تکیه بر تجربه موفق در برگزاری دوره های پیشین این همایش ،که با استقبال گسترده پژوهشگران داخلی ، خارجی و مدیران و کارشناسان سازمان های اجرایی همراه بود،ونیز ضرورت تداوم ایفای رسالت مذکور توسط دانشگاه ،دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی کشاورزی  ، محیط زیست و امنیت غذایی در اسفنند ماه سال جاری توسط دانشگاه جیرفت برگزار خواهد شد.

 

رییس دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های فراوان در بخش کشاورزی منطقه جنوب کرمان خاطر نشان کرد:یکی از مهمترین اهداف این همایش ایجاد زمینه گفتگوهای بین رشته ایی پیرامون مسائل مربوط به کشاورزی ،حفظ محیط زیست و امنیت غذایی است .

 

دکتر کوهستانی از دیگر اهداف این همایش را تبادل  دانش و تجارب در حوزه علوم کشاورزی ، محیط زیست و امنیت غذایی و تلاش برای تحقق نگاه علمی به حل مسائل کشاورزی و محیط زیست بیان کرد .

 

در ادامه این نشست دبیر علمی همایش بین المللی کشاورزی ،محیط زست و امنیت غذایی با بیان این مطلب که محورهای همایش یراساس نیاز روز بخش کشاورزی،میط زیست و امنیت غذایی برنامه ریزی شده است گفت :مهمترین محورهای همایش مدیریت بحران آب در کشاورزی و محیط زیست است که در جامعه امروزی  اهمیت زیادی دارد.

 

خانم دکتر مظهری افزود: فن آوری ها و روشهای نوین در تولید محصولات کشاورزی و حفاظت محیط زیست،کشاورزی و آلودگی های زیست محیطی ، سلامت غذایی در تولید محصولات زراعی ،باغی ، دامی و آبزیان ، تنوع زیستی و تولید پایدار محصولات کشاورزی از جمله محور های همایش است که همه جامعه امروزه با آن در ارتباط  هستند و ضرورت دارند تولیدات علمی در این بخش به این سمت حرکت کند.

 

وی با اشاره به  تولید محصولات تراریخته  در دنیا  و چالش این تولیدات در کشور خاطر نشان کرد :یکی از محورهای همایش با عنوان محصولات تراریخته و چالش های زیست محیطی مرتبط است که پژوهشگران می توانند به این موضوع بپردازند.

 

وی ادامه داد:شورای سیاست گذاری همایش سعی کرده است که محور های همایش به سمت پژوهش های کاربردی سوق داده شود و موضوعاتی را در بر بگیرند که جامعه با آن روبه رو است.