. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 34318 تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 دی 1397 | 21:57 ب.ظ

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

جنوب کرمان، تنها تامین کننده سیب استمرار کشور در فصل زمستان است

به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان دکتر عباس کشاورز معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع سیب زمینی و پیاز جنوب کرمان گفت: ممنوعیت صادرات محصول سیب‌زمینی که پیش تر از سوی وزارت جهاد کشاورزی انجام شده بود؛ لغو شد.   وی افزود: به منظور […]

به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان دکتر عباس کشاورز معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع سیب زمینی و پیاز جنوب کرمان گفت: ممنوعیت صادرات محصول سیب‌زمینی که پیش تر از سوی وزارت جهاد کشاورزی انجام شده بود؛ لغو شد.

 

وی افزود: به منظور حمایت از تولید محصولات کشاورزی و مطالبه کشاورزان در راستای جلوگیری از متضرر شدن آنان در ممانعت از صادرات؛ صادرات سیب زمینی از سر گرفته خواهد شد.

وی بیان کرد: جنوب استان کرمان تنها تامین کننده سیب استمرار کشور در فصل زمستان است.

 

وی بیان داشت: ۷۰درصد سیب زمینی در کشور پائیزه کشت می شود که با توجه به اینکه نگران بودیم در زمینه تامین سیب زمینی برای مصرف داخلی مشکل داشته باشیم برای صادرات این محصول محدودیت ایجاد کردیم .

 

وی گفت: با توجه به اینکه هر ساله در فصل زمستان سیب زمینی طرح استمرار در شهرستان جیرفت و جنوب کرمان دچار خسارت می شد اما امسال خسارت سرمازدگی و کاهش تولید را در جیرفت نداریم و تولید استمرار جوابگوی نیاز کشور و صادرات به بازارهای خارجی هم است .

 

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: کشاورزان می توانند در فصل برداشت بدون هیچ گونه محدودیتی اقدام به صادرات محصول سیب زمینی و پیاز کنند و مصرف کنندگان هم مطمئن باشندمحصول سیب زمینی و پیاز با قیمت مناسب برای مصرف به دست آنها خواهد رسید.

 

برداشت سیب زمینی در جیرفت از دو هفته دیگر آغاز خواهد شد.

جنوب استان کرمان با ۳۵۰۰ هکتار کشت سیب زمینی طرح استمرار از قطبهای اصلی تولید این محصول در کشور است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + یازده =