همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در بخش مرکزی جیرفت برگزار شد / تصاویر


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، صبح امروز جمعه ۷ دی به همت مرکز بهداشت جیرفت، اداره ورزش و جوانان و شورا و دهیاری روستای کلاب صوفیان از توابع بخش مرکزی جیرفت، همایش پیاده روی بزرگ خانوادگی با شعار غلبه بر HIV (ایدز) دیابت در روستای کلاب برگزار شد.

 

این همایش با حضور پرشور مردم کلاب صوفیان، شهدادنژاد معاون برنامه ریزی فرمانداری، دکتر سالاری مقدم معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، مهندس محمودی رئیس مرکز بهداشت، دکتر نعمتی بخشدار مرکزی، سرکار خانم دکتر سعیدی مسئول و پزشک مرکز خاتون آباد، معاضدی رئیس اداره ورزش و جوانان، مسئولین محلی، تعدادی از خبرنگاران و اقشار مردم و با شعار غلبه برHIV، دیابت برگزار گردید.

 

دکتر علی سالاری مقدم معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جمع شرکت کنندگان در زمینه اهمیت ورزش مخصوصاً پیاده روی برای مراقبت و پیشگیری از ایدز( HIV )،دیابت به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

معاون درمان دانشگاه در ادامه استفاده از رژیم غذایی مناسب و ورزش های روزانه را از مهمترین راه های پیشگیری از بیماریها برشمرد و افزود: پرهیز از مصرف بیش از حد مواد قندی و شیرینی و غذاهای چرب نیز یکی دیگر از راهای پیشگیری از ابتلا به دیابت می باشد.

 

وی با اشاره بر اینکه مقوله های اصلی سلامت شامل رعایت بهداشت روان، بهداشت تغذیه، فعالیت مناسب و پرهیز از استعمال دخانیات می باشد تاکید کرد: در زمان حال بیشتر مردم از بیماری های غیر واگیر مثل دیابت و فشارخون و بیماری های قلبی عروقی رنج برده و باید بیشتر نگران آن در خود و یا خانواده شان باشند.

 

روح الله شهدادنژاد نیز گفت: ورزش، به ویژه ورزش صبحگاهی نقش بسزایی در نشاط و سلامت جامعه دارد و امیدواریم این ورزش در روستاها نهادینه شود

 

معاون برنامه ریزی فرماندار جیرفت افزود: ورزش صبحگاهی از ورزش هایی است که انجام آن نیاز به هزینه ندارد و دهیاران میتوانند برای انجام آن در روستاها برنامه ریزی کنند.

 

مهندس رضا محمودی در حاشیه این همایش به خبرنگار ما گفت: در صدد این هستیم که این نوع همایش ها و پایگاههای سلامت را در روستاها توسعه دهیم

 

گفتنی است در پایان این همایش به تعدادی از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی به رسم یاد بود اهدا شد و سپس همه شرکت کنندگان در حرکتی نمادین به جمع آوری آشغالها اقدام کردند.