. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 34724 تاریخ انتشار : سه شنبه 2 بهمن 1397 | 07:57 ق.ظ

با حضور معاون اول رئیس جمهور، گازرسانی به جیرفت افتتاح شد

به گزارش کنارصندل، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری بعد از ظهر دیروز دوشنبه اول بهمن ماه ۹۷ به منظور بهره برداری از چند پروژه عمرانی وارد فرودگاه جیرفت شد و با حضور وی و هیئت همراه به طور همزمان پروژه های گاز رسانی به شهر‌های جیرفت، نرماشیر، فهرج، و شهرک‌های صنعتی جیرفت و بم […]

به گزارش کنارصندل، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری بعد از ظهر دیروز دوشنبه اول بهمن ماه ۹۷ به منظور بهره برداری از چند پروژه عمرانی وارد فرودگاه جیرفت شد و با حضور وی و هیئت همراه به طور همزمان پروژه های گاز رسانی به شهر‌های جیرفت، نرماشیر، فهرج، و شهرک‌های صنعتی جیرفت و بم با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان، پست‌های جدید برق در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و بافت با اعتبار ۱۷۸ میلیارد تومان و نیز طرح تأمین آب شهر جبالبارز با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

 

آئین بهره برداری پروژه گازرسانی به شهرستان های جیرفت، فهرج و نرماشیر با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر نقت، مدیرعامل شرکت گاز ایران، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولین و مردم در مسجد حضرت رقیه سلام الله علیها جیرفت برگزار شد.

 

اجرایی شدن مصوبات بانکی کشاورزی در جنوب کرمان

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، در آئین افتتاح همزمان پروژه گاز‌ رسانی به شهرستان های جیرفت، فهرج و نرماشیر در جیرفت، گفت: امروز به برکت خون شهدا و مردم ما به نقطه‌ای دست یافتیم که در سطح جهانی حرف برای گفتن داریم.

 

جهانگیری، با بیان این مطلب که ایران از قرن‌های گذشته دارای مخازن گازی بوده است ولی مردم از نعمت گاز بی بهره بوده اند، خاطرنشان ساخت: به لطف خداوند و تلاش های دولتمردان امروز مردم ایران از این نعمت الهی برخوردارند.

 

معاون اول رئیس جمهوری، با اشاره به این مطلب که امروز تولید گاز در پارس جنوبی به بیش از ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است، بیان داشت: در دنیا هیچ شبکه گازی به گستردگی شبکه گازی ایران وجود ندارد و مردم جیرفت، کهنوج، نرماشیر، فهرج و همه شهرستان‌های سیستان و بلوچستان همانند مردم تهران از این نعمت خدادادی بهره مند شدند.

وی، با بیان این مطلب که محصولات کشاورزی را با قیمت بالاتری خریداری می‌کنیم تا توان مردم بالا رود، اضافه کرد: به عنوان مثال سال گذشته قیمت خرید گندم ۱۳۰۰ تومان بوده و امسال به ۱۶۰۰ رسیده است.

معاون اول رئیس جمهوری، تصریح کرد: یکی از نقاط استراتژیک و مهم کشور به لحاظ تولید محصولات کشاورزی، جنوب کرمان است و باید مشکلات کشاورزان این منطقه برطرف شود و مصوبات بانکی در خصوص تسهیلات کشاورزی نیز اجرایی شوند.

وی، با اشاره به مشکل آب آشامیدنی شهر جیرفت، خاطرنشان ساخت: در بودجه سال آینده، سعی می کنیم با در نظر گرفتن ردیف بودجه این مشکل حل شود تا مردم از آب آشامیدنی با کیفیتی بهره مند شوند.

 

جهانگیری، به لزوم توسعه زیرساخت‌های جنوب استان کرمان، اشاره کرد و گفت: نه تنها باید جیرفت به راه آهن سراسری وصل شود بلکه باید از طریق کهنوج به جاسک و خلیج فارس و دریای عمان نیز متصل شود و این مسیر می‌تواند از طلائی‌ترین مسیر‌های حمل و نقل کشور شود.

 

رشد ۳۵ درصدی در تولید گاز

بنابراین گزارش، دکتر بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در آئین افتتاح پروژه گازرسانی شهرستان جیرفت، گفت: در پارس جنوبی توانستیم ۱۴ فاز را وارد مدار کنیم.

نامدار زنگنه، اضافه کرد: در گذشته روزانه ۲۸۰ میلیون متر مکعب گاز تولید می شد و هم اکنون به ۶۱۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.

وی، در ادامه تصریح کرد: با رشد ۳۵ درصدی در تولید گاز، از کشور قطر جلوتر هستیم.

 

صنعت گاز، انقلابی ترین صنعت و مردمی ترین خدمت

حسن منتظر تربتی مدیر عامل شرکت گاز ایران، در آئین افتتاح پروژه گازرسانی شهرستان جیرفت، بیان داشت: امروز در استان کرمان ۵۱ شهر از نعمت گاز برخوردار هستند که سه شهر از این استان نیز در سال آینده از نعمت گاز برخوردار می شوند.

تربتی،با اشاره به آغاز پروژه گازرسانی به شهرستان جیرفت، گفت: خط انتقال لوله گاز جیرفت به کهنوج در سال گذشته کلنگ زنی و امروز به بهره برداری رسید.

مدیر عامل شرکت گاز ایران، با بیان این مطلب که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، ابراز داشت: صنعت گاز، انقلابی ترین صنعت و مردمی ترین خدمت است.

وی، با اشاره به این مطلب که در پروژه های گاز رسانی، با وگذاری کار به پیمان کاران داخلی تلاش کردیم تا زمینه اشتغال تعدادی از هموطنان را فراهم کنیم، گفت:، در دولت تدبیر و امید ۱۷ هزار میلیارد تومان خدمات گازرسانی روستایی و شهری به پیمان کاران داخلی واگذار شده است.

تربتی، گفت: امروز ۸۰ درصد از جمعیت روستایی کشور و ۹۸ درصد از جمعیت شهری از نعمت گاز بهره مند هستند.

 

مهمترین درخواست مردم این منطقه، استمهال تسهیلات کشاورزی

یحیی کمالی پور، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، در آئین بهره‌برداری از پروژه گاز رسانی به جیرفت، گفت: امروز یکی از روزهای به یاد ماندنی برای مردم این شهرستان است.

یحیی کمالی پور، یادآور شد: این پروژه گازرسانی ۲ سال قبل با سفر معاون اول رئیس جمهوری به جیرفت کلنگ زنی شد و امروز با حضور ایشان شاهد روشن شدن شعله گاز هستیم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که علی رغم همه تلاش ها برای تامین زیرساخت ها هنوز ابتدای راه هستیم، خاطرنشان ساخت: برای توسعه زیرساخت های شهرهای جیرفت و عنبرآباد راه طولانی در پیش است و نگاه ما به دولتمردان است.

وی، با بیان این مطلب که ۶۰ درصد مردم جنوب کرمان از راه کشاورزی امرار معاش می کنند، ابراز داشت: مهمترین درخواست مردم این منطقه، استمهال تسهیلات کشاورزی است.

کمالی پور، با بیان این مطلب که آب آشامیدنی شهر جیرفت از کیفیت خوبی برخوردار نیست، تصریح کرد: برای انتقال آب از سد جیرفت نیازمند حمایت دولت هستیم و امیدواریم با دستور معاون اول رئیس جمهوری این مهم محقق شود.

وی، با اشاره به این مطلب که جنوب کرمان دارای ۱۷ اداره کل است، تصریح کرد: در خواست بنده این است که ۸ اداره کل دیگر و یا معاونت مستقل اداره های کل در جیرفت مستقر شوند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان ساخت: موفقیت هایی که امروز شاهد آن هستیم نتیجه وفاق و همدلی و خط بطلان بر افراط و تفریط است.

 

لزوم استقرار ۸ اداره کل در جنوب کرمان

احمد امینی روش فرماندار جیرفت، در آئین بهره‌برداری از پروژه گاز رسانی به جیرفت، گفت: نخستین اولویت دولت تدبیر و امید در جنوب استان کرمان، تامین امنیت پایدار بوده است و امنیت امروز در سایه وفاق و همدلی دستگاه ها اجرایی حاصل شده است.

 

احمد امینی روش، با اشاره به خدمات متعدد نظام و دولت، که در بخش های بهداشت و درمان، مسکن، پروژه های آب، برق و مخابرات صورت گرفته است، خاطرنشان ساخت: در ابتدای کار دولت تدبیر و امید، کرمان را با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تحویل گرفتیم و امروز اعتبارات تملک دارایی این استان به ۱۲۰ میلیارد تومان است.

فرماندار جیرفت، با بیان این مطلب که زیرساخت های جیرفت در حال تکمیل شدن است، گفت: ۱۷ اداره کل مستقر در جیرفت، کار خدمات رسانی به هفت شهرستان جنوبی را انجام می دهند و در صورت استقرار ۸ اداره کل دیگر خدمت بی نظیر به مردم جنوب کرمان می شود.

وی، گفت: طی ۵ ماه آینده پنج کارخانه فراوری مس در این شهرستان جیرفت به بهره برداری می رسند.

امینی روش ادامه خاطرنشان ساخت: ضریب نفوذ شبکه های دیجیتالی در ابتدای دولت یازدهم در جنوب استان کرمان صفر بوده که در حال حاضر به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

فرماندار جیرفت، با اشاره به خشکسالی های متوالی در جنوب کرمان، ابراز داشت: ارائه تسهیلات ارزان قیمت به مردم جنوب استان کرمان یکی از نیازهای این شهرستان ها به شمار می رود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =