. سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کد خبر: 34778 تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | 17:34 ب.ظ

طرح تکمیلی ریشه کنی فلج اطفال در شهرستان جیرفت آغاز شد

به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان جیرفت مراسم افتتاحیه اجرای مرحله اول طرح تکمیلی ریشه کنی فلج اطفال در مرکز خدمات سلامت شهری شماره( ۱ ) واقع در خیابان شفا با حضور، دکتر افضلی جانشبن رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ،نماینده امام جمعه، معاون سیاسی فرمانداری شهرستان جیرفت ، […]

به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان جیرفت مراسم افتتاحیه اجرای مرحله اول طرح تکمیلی ریشه کنی فلج اطفال در مرکز خدمات سلامت شهری شماره( ۱ ) واقع در خیابان شفا با حضور، دکتر افضلی جانشبن رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ،نماینده امام جمعه، معاون سیاسی فرمانداری شهرستان جیرفت ، دکتر خیرخواه معاون بهداشتی دانشگاه، مهندس محمودی رئیس مرکز بهداشت و جمعی از مسئولان شهرستانی و ناظرین و با حضور نیروهای این طرح برگزار شد .

 

دکتر افضلی جانشین دانشگاه علوم پزشکی با اعلام اینکه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت(جنوب کرمان)تعداد۸۵ هزار کودک زیر ۵سال در۷شهرستان واکسینه می شوند.ایشان تأکید نمود این واکسن ارتباطی با واکسن روتین اطفال ندارد، برای تمامی کودکان این واکسن را اجباری دانست. دکتر افضلی گفت: کودکانی که این واکسن را دریافت میکنند هیچ گونه عوارضی برایشان رخ نخواهد داد.

 

در حاشیه شروع طرح مهندس محمودی رئیس مرکز بهداشت جیرفت گفت: به علت همجواری ونزدیکی شهرستان جیرفت به کانون فلج اطفال در کشورهای افغانستان پاکستان این طرح در شهرستان همراه با دیگر نقاط مورد نظر در کشور اجرا می شود.وی افزود آخرین بیماری فلج اطفال در ایران در سال ۱۳۷۹بود ودر ۱۸سال گذشته به دلیل اقدامات پیشگیرانه واکسیناسیون به موقع هیچ بیماری در این شهرستان حتی کشور شناسایی نشده

 

ایشان با ابراز خرسندی از حضور مسئولین شهرستان در افتتاحیه این برنامه گفت : حضور مسئولین محترم شهرستان جیرفت درشروع برنامه پیشگیری از بیماری پولیو( فلج اطفال) یعنی حمایت نظام از برنامه های سلامت در جامعه است و انجام دقیق وبهینه این طرح مستلزم عزم جمعی مردم ومسئولین است

 

رئیس مرکز بهداشت در این مراسم ضمن تشکر از زحمات مسئولین گفت : در طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در کودکان زیر پنج سال در مرحله اول که از ۶ بهمن آغاز و تا ۹بهمن ماه انجام می شود ۲۴هزار و ۴۲۱ نفرکودک زیر ۵ سال ساکن شهرستان جیرفت به مدت چهار روز واکسن پولیو( فلج اطفال )را دریافت خواهند کرد .

 

وی افزود :این برنامه توسط همکاران مرکز بهداشت در قالب ۲۶۴ تیم شهری و روستایی، که ۱۰۵ تیم در مناطق شهری و ۱۵۹ تیم در مناطق روستایی تعداد۱۵تیم سیار بانظارت ۳۲ ناظر و۱۸ سوپر وایزد از مرکز بهداشت به انجام خواهد رسید.

 

رئیس مرکز بهداشت با تشکر از همکاری دستگاه هایی که در تامین وسیله نقلیه ، مرکز بهداشت را یاری کرده اند گفت : در این طرح ملی ، بیش از ۲۲۹نفر از پرسنل مرکز بهداشت و۱۱۰ نفر رابط بهداشتی آموزش دیده حضور دارند .

 

در پایان این مراسم به صورت نمادین، با خوراندن دو قطره واکسن فلج اطفال به کودکان زیر ۵ سال توسط جانشین دانشگاه،معاون سیاسی فرماندار جیرفت….. ، و سایرمسئولین حاضر در مراسم به صورت رسمی مرحله اول طرح واکسیناسیون فلج اطفال در شهرستان جیرفت آغاز شد .

 

گفتنی است مرحله دوم این واکسیناسیون با فاصله یک ماه از مرحله اول ، از مورخه۴ تا ۷ اسفند بمدت ۴ روز انجام خواهد رسید..

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =