. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 35043 تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 بهمن 1397 | 18:54 ب.ظ

اولین جشنواره ملی مرکبات جیرفت برگزار شد

به گزارش کنارصندل، صبح امروز پنجشنبه ۲۵بهمن ماه ۹۷ نخستین جشنواره مرکبات جنوب استان کرمان با حضور کیخواه رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و محلی در دانشگاه جیرفت برگزار شد.   یحیی کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با تأکید بر اینکه برای جنوب کرمان بر مبنای […]

به گزارش کنارصندل، صبح امروز پنجشنبه ۲۵بهمن ماه ۹۷ نخستین جشنواره مرکبات جنوب استان کرمان با حضور کیخواه رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و محلی در دانشگاه جیرفت برگزار شد.

 

یحیی کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با تأکید بر اینکه برای جنوب کرمان بر مبنای واقعیت‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی آن تصمیم گرفته شود، بیان کرد: مردم این منطقه مستحق استقلال سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند که امیدارم این مهم محقق شود .

 

احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه جنوب کرمان ظرفیت‌های بزرگی در همه زمینه‌ها از جمله کشاورزی دارد که باید از آن استفاده کرد اظهارداشت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در این منطقه وجود دارد و بنا به ضرورت و درخواست نماینده این منطقه سازمان نظام مهندسی کشاورزی جنوب کرمان مستقل می‌شود که رئیس سازمان نظام مهندسی کشور قول مساعد برای استقلال این سازمان داده است.

 

سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در این مراسم گفت: اینجا سرزمین تاریخ تمدن و به هند کوچک معروف است و جنوب استان شامل هفت شهرستان حاصلخیز است.

 

وی اظهار کرد: حدود ۱۰ محصول جنوب کرمان در رتبه تولیدات اول تا سوم در کشور قرار دارد و این منطقه با توجه به اقلیم مناسب و آفتاب خوب محصولات ارگانیک به بازار ارائه می‌کند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان خاطرنشان کرد: جنوب کرمان مرکبات بی‌نظیری در کشور تولید می‌کند.

 

علی سالاری مدیر جهاد کشاورزی جیرفت بیان داشت: مسائل پس از تولید مسائل مهمی است که باید رعایت شود و در این منطقه این مساله نیز رعایت شده است که بتوانیم محصولات خوبی به بازار کشور و خارج از کشور صادر کنیم .

 

سالاری افزود: محصولات مرکبات جیرفت دارای کیفیت خوبی است و باید بیشتر به ایرانیان شناخته شود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 6 =