. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 35303 تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اسفند 1397 | 13:19 ب.ظ

جشنواره «آیین های سرزمین من» در سما جیرفت برگزار شد / تصاویر

به گزارش کنارصندل، در راستای تقویت روح و هویت ایرانی – اسلامی و معرفی ماهیت و اصالت اقوام ایرانی و در آستانه فرا رسیدن سال نو، صبح امروز نمایشگاهی تحت عنوان “آیین های سرزمین من ” توسط مجتمع سما جیرفت برگزار شد.   این نمایشگاه که با حضور دانش آموزان و اولیاء آنان در مدرسه […]

به گزارش کنارصندل، در راستای تقویت روح و هویت ایرانی – اسلامی و معرفی ماهیت و اصالت اقوام ایرانی و در آستانه فرا رسیدن سال نو، صبح امروز نمایشگاهی تحت عنوان “آیین های سرزمین من ” توسط مجتمع سما جیرفت برگزار شد.

 

این نمایشگاه که با حضور دانش آموزان و اولیاء آنان در مدرسه دخترانه سما دور دوم برگزار شد، شامل ۴۰۰ غرفه و برنامه های متنوعی جهت شناساندن فرهنگ ملی و بومی به دانش آموزان بود.

 

در این نمایشگاه لباس ها و غذا های محلی به معرض نمایش گذاشته شده بود که با استفبال فراوان بازدید کنندگان مواجه شد.

 

مهدی تکاور معاون امور مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت با اشاره به اینکه برپایی این جشنواره‌ برای تمرین کار گروهی و مشارکت و جامعه ‌پذیری مفید است، اظهار داشت: در این جشنواره‌ها فضای نشاط و شادی همراه با حس اتحاد و همبستگی بین اقوام و خرده فرهنگ‌ها ایجاد می‌شود.

 

صدیقه مجاز نماینده حقوقی مدارس دخترانه سما نیز در حاشیه این جشنواره گفت: در این جشنواره سعی شده که بخشی از آداب و رسوم نیاکان، سفره هفت سین، پخت انواع غذاهای سنتی، برخی صنایع دستی و هنرهای تجسمی و … برای دانش آموزان احیاء شود.

 

تصاویر:

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + نه =