. سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کد خبر: 35369 تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 اسفند 1397 | 23:11 ب.ظ

جشن مذهبی و سنتی ختنه سوران توسط خانواده بیژن سیستانی در جیرفت برگزار شد / تصاویر

به گزارش کنارصندل، عصر و شامگاه امشب پنجشنبه ۱۶اسفندماه ۹۷ جشن باشکوه مذهبی و سنتی ختنه سوران توسط خانواده بیژن سیستانی در روستای هادی آباد جیرفت که یادآور سنّت قدیم بود، برگزار شد.   از ویژگیهای این جشن حضور هزاران شرکت کننده از اعم از فارس و بلوچ و مدیران و کشاورزان و مردم عادی […]

به گزارش کنارصندل، عصر و شامگاه امشب پنجشنبه ۱۶اسفندماه ۹۷ جشن باشکوه مذهبی و سنتی ختنه سوران توسط خانواده بیژن سیستانی در روستای هادی آباد جیرفت که یادآور سنّت قدیم بود، برگزار شد.

 

از ویژگیهای این جشن حضور هزاران شرکت کننده از اعم از فارس و بلوچ و مدیران و کشاورزان و مردم عادی و گروههای موسیقی بومی و محلی بود.

 

همچنین در این مراسم سیدحسین مرعشی با همراهی دکتر اسلامی پناه نماینده اسبق جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و مدیر کارخانه کرمان موتور و … از مهمانان ویژه این جشن بودند.

 

عمل ختنه در منطقه جنوب کرمان از سنت های قدیمی است و این عمل از نظر مردم منطقه یک علاوه بر سنت یک فریضه است که این عمل با جشن و سرور همراه است.

 

در جنوب کرمان پسر بچه ها را در سن پنج الی هفت سالگی ختنه می کنند و در این جشن اقوام و دوستان نزدیک دعوت می شوند و عصر روز ختنه سوران بچه ها همراه عده ای از مردم و دسته ساز و دهل به حمام برده می شوند و لباس نو می پوشند.

 

تصاویر: خسرو احسانی

نظرات بینندگان:

  1. ناشناس گفت:

    آفرین باعث شدید روحم ساعاتی در فضایی که باب دلم بود سیر کنم و یاد جشن های زیبایی خانوادگی در ذهنم مرور شود ‘ آفرین و درود بر همه افرادی که کمک کردن ‘ انشاءالله جشن استان شدن جنوب با حضور جناب مرعشی همین جا برگزار کنیم ‘ اللهی به امیدت چشم داریم ؟ و به کرمت و به صفات پاک بندگان این آرزو به گور نبرم؟ !!

  2. امین الله کریمی گفت:

    سلام ، تو ذهن و افکارم که مرور نمودم تنها در سال ۵۱ چنین جشنی در منظره طبعتی و هوای با طراوت و زیبا ی بهاری مرور کردم ، الان ، زندگی چشم هم چشمی آن را به سرابی تبدیل نموده ، امیدوارم شاهد برگزاری مشابه آن باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 6 =