. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 36348 تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 فروردین 1398 | 16:30 ب.ظ

هیچکس با هیچ جایگاه و پایگاهی حق اهانت به خبرنگاران را ندارد

به گزارش خبر گزاری فارس از جیرفت، نایب رییس خانه مطبوعات و رسانه های جنوب استان کرمان با ابراز نگرانی از ترویج فرهنگ بی‌احترامی به خبرنگاران گفت: متاسفانه  در طول چندین سال اخیر شاهد برخوردهای ناشایستی از سوی برخی سیاسیون، مسوولان ،اصحاب قدرت و شکست خوردگان سیاسی و اجتماعی با خبرنگاران هستیم .   علی […]

به گزارش خبر گزاری فارس از جیرفت، نایب رییس خانه مطبوعات و رسانه های جنوب استان کرمان با ابراز نگرانی از ترویج فرهنگ بی‌احترامی به خبرنگاران گفت: متاسفانه  در طول چندین سال اخیر شاهد برخوردهای ناشایستی از سوی برخی سیاسیون، مسوولان ،اصحاب قدرت و شکست خوردگان سیاسی و اجتماعی با خبرنگاران هستیم .

 

علی سعیدی افزود: خبرنگاران بعنوان نماینده افکار عمومی و رکن چهارم دموکراسی در این جامعه حق دارند با روحیه مطالبه گری صحیح و مستندات از کسانی که به گونه ای مسوولیتی در این  کشور دارند و بایستی پاسخگوی جایگاه خدمتی خود باشند مطالبه گری نمایند.

 

وی افزود: بی احترامی و توهین به خبرنگار یکی از مسایلی است که علاوه بر جریحه دار کردن اصحاب فرهنگی جامعه دل همه مردم را به درد می آورد؛ چراکه خبرنگاران نه برای منفعت خود بلکه برای توسعه و پیشرفت جامعه و انتقال اخبار پای در این راه سخت گذاشته اند و خواستار ارزش و احترام از سوی مردم و مسئولان هستند.

 

نایب رییس خانه مطبوعات و رسانه های جنوب استان کرمان بیان کرد: سئوالی که اینجا مطرح می‌شود آن است که مسوولان چرا از خبرنگاران برای پوشش خبری دعوت می‌کنند؟ و از این مهم‌تر در چنین جلساتی چه مطالبی از سوی مسئولان عنوان می‌شود که نباید رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی آن را منعکس کنند!

 

وی با اشاره به حرمت شکنی اصحاب رسانه و خبرنگاران در پوشش خبری  در برخی از سفرهای وزرا به جنوب استان اشاره کرد و گفت: عدم توجه مسولان امر در جنوب استان و متولیان استانی به جایگاه و حرمت خبرنگاران متاسفانه افراد صاحب قدرت پای خود را از گلیمشان دراز تر کرده و با لحن و گفتار ناشایست با خبرنگاران صحبت می کنند چرا که این امر ریشه در عدم شایسته سالاری در برخی از پستهای مدیریتی دارد که بایستی برای این روند فکری اساسی و ریشه ای صورت بگیرد و از طرفی برخی از مسوولان به واسطه حاشیه های امن سیاسی که دارند با قدرت تمام در مقابل خبرنگاران قد علم می کنند.

 

علی سعیدی گفت: هیات دولت در جلسه خود  در آبان سال ۱۳۹۶به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری، لایحه سازمان نظام رسانه­ ای جمهوری اسلامی ایران را با هدف حمایت از حقوق و آزادی های مشروع فعالان رسانه­ های و رسانه­ های همگانی بررسی و تعدادی از مواد آن را تصویب کرد در این لایحه سازمان رسانه ای کشور حمایت از آزادی مسئولانه فعالان رسانه ای، آزادی اطلاعات، حق دسترسی همگانی به اطلاعات، ارتقای رعایت موازین اخلاق حرفه‌ای در فعالیت های رسانه ای، تمهیدات لازم به منظور حمایت از ارزش های دینی و ملی، حمایت از حرفه ای شدن فعالیت رسانه ها در کشور، ارتقای سطح سواد و مهارت های رسانه ای، حمایت از حقوق مخاطبان رسانه ها،حمایت از حقوق و منافع صنفی، استقلال و امنیت حرفه ای روزنامه نگاران ونظارت حرفه ای بر عملکرد آنها، از جمله اهداف تشکیل سازمان نظام رسانه­ ای است.

 

وی بیان کرد:حالا باید دید در مجموعه جنوب استان متولیان امر و مسوولانی که در این منطقه فعالیت دارند چقدر در زمینه رعایت مصوبه لایحه سازمان رسانه ای دولت خود نگاه مثبت و عمل کننده ای داشته اند.

 

نایب رییس خانه مطبوعات و رسانه های جنوب استان کرمان افزود: از همین جا همه مدیران را به صبر و تحمل نقد و نقدپذیری دعوت کرده و از جامعه رسانه جنوب استان ، همکاران خوب خودم هم درخواست دارم در هر صحنه ای و دعوت رسانه ای با ارائه مستندات نقدهای خود زمینه را برای تخریب جایگاه رسانه و بی حرمتی به خبرنگاران  از سوی برخی مسولان ببندند تا در فضایی با همدلی و همراهی بتوانیم زمینه رشد و توسعه جنوب استان کرمان را فراهم نماییم.

 

علی سعیدی عنوان کرد: خانه مطبوعات و رسانه های جنوب استان نیز بایستی با تحلیل درست از مجموعه برخوردهای صورت گرفته و خارج از ادب برخی مسوولان با قاطعیت تمام و به دور از رودربایستی با صاحبان قدرت ، سیاست و وابستگان سیاسی حقوق خبرنگاران را مطالبه  و پیگیری نماید.

 

وی افزود: از طرفی بایستی مسوولان امر را نسبت به این موضوع توجیه نمود که دعوت از خبرنگاران برای پوشش خبری توسط خود مجموعه و در پی آن بی توجهی به حضور خبرنگاران ،جلوگیری از فعالیت خبری و قالب کردن خواسته و خوراندن دیدگاه خود به خبرنگاران بی حرمتی و کاری غیر حرفه ای است که بایستی مسوولان امر به این موارد توجه جدی داشته باشند.

 

علی سعیدی بیان کرد: بنده بعنوان نماینده کوچک جمع اصحاب رسانه بزرگ جنوب استان از استاندار محترم و دستگاههای نظارتی خواستارم تا با تدبیری مقتدرانه  راهکاری موثر برای جلوگیری از ترویجبی حرمتی های بیشتر مسوولان امر به ویژه در جنوب کرمان نسبت به خبرنگاران طراحی و با این کار راه را بر سو استفاده افراد سود جو ومنفعت طلب رسد نمایند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =