. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 36774 تاریخ انتشار : شنبه 4 خرداد 1398 | 17:33 ب.ظ

نشست روابط عمومی های ادارات کل، فرمانداری ها و دانشگاه های جنوب کرمان در دانشگاه جیرفت برگزار شد

  نشست روابط عمومی های ادارات کل، فرمانداری ها و دانشگاه های جنوب کرمان با حضور مشاور استاندار کرمان در امور رسانه روابط عمومی، معاون آموزشی و پژوهشی، رییس حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت برگزار شد. به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه […]

 

نشست روابط عمومی های ادارات کل، فرمانداری ها و دانشگاه های جنوب کرمان با حضور مشاور استاندار کرمان در امور رسانه روابط عمومی، معاون آموزشی و پژوهشی، رییس حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت برگزار شد.

به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت، این نشست با هدف ارتقاء سطح دانش رسانه ای و همچنین ایجاد شبکه¬ی ارتباطی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی جنوب استان کرمان برگزار شد.

در این نشست مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی گفت: با گره خوردن فضای فیزیکی به مجازی و تحول بنیادین در مفهوم زمان و مکان با زیست بوم جدید ارتباطی مواجه هستیم که برای روابط عمومی فرصت ساز است.

 

دکتر عباس تقی زاده افزود: از آنجا که روابط عمومی یک کار ارتباطی است در پی تحولات فناورانه دچار تغییر شده و از این فرصت می توان برای ارتباط موثر بهره برد.

وی گسترش اشتراک پیام، گفتگو و به اشتراک گذاری، تماس آسان با مخاطبان، امکان خبررسانی دائمی و آنلاین و امکان ایجاد روابط عمومی یکپارچه را از مزایای بهره مندی از رسانه های اجتماعی توسط روابط عمومی ها برشمرد.

همچنین دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان افزایش تعاملات و بهره وری، افزایش سرعت و گستره انتشار و دسترسی وسیع تر به شهروندان را از دیگر فواید استفاده از فناوری های نوین در روابط عمومی ها دانست.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی با بیان اینکه روزنامه نگاران؛ سازمان ها و افراد مهم را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند از روابط عمومی ها خواست از این ظرفیت رسانه های اجتماعی برای ارتباط با روزنامه نگاران و قرار دادن بهانه های خبری در اختیار آنها استفاده کنند و در این فضا غایب و منفعل نباشند.

تقی زاده افزود: با تبدیل شدن مخاطبان دیروز به تولید کنندگان محتوا و دسترسی گسترده آنها به رسانه های متنوع، دنیای امروز دنیای کشاندن مخاطب به سوی محتوا است و ما ناچار هستیم خبر را در اشکال مختلف برای مخاطبان تنظیم و به اشتراک بگذاریم.

وی عنوان کرد: روند تبدیل سیستم رسانه ای آنالوگ به دیجیتال، دو فضایی شدن همه رسانه های رادیویی، تلویزیونی و تولیدات سینمایی را فراهم کرده و موجب شکل‌گیری روابط عمومی مجازی شده است.

در این نشست معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت با اشاره به نقش دانشگاه در جامعه گفت: دانشگاه جیرفت آمادگی دارد در عرصه های مختلف در جامعه نقش آفرینی کند و در این راستا درب های دانشگاه به روی همه اقشار باز است.

دکتر حمیدرضا علیزاده افزود: یکی از مهمترین اهداف سند راهبردی دانشگاه جیرفت به عنوان قطبی تولید علم در جنوب استان کرمان نقش آفرینی در جامعه است که در این راستا هدف گذاری خوبی شده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه جیرفت با پنج دانشکده فنی و مهندسی، کشاورزی، منابع طبیعی، علوم پایه و علوم انسانی و بیش از ۱۲۰ عضو هیات علمی تمام وقت فرصت مناسبی را برای جوانان منطقه و کشور در راستای آموزش و پژوهش و همچنین تولید فناوری دانش بنیان ایجاد کرده است.

در ادامه این نشست رئیس حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت ضمن گرامی داشت هفته ارتباطات و روابط عمومی گفت: امروز دنیای ارتباطات به شکل واقعی و مجازی در حال گسترش است و مدیران روابط عمومی باید از این فرصت با تدوین سیاست گذاری های مناسب استفاده کنند.

دکتر علی شهدادی افزود: روابط عمومی ها زمینه ساز و تقویت کننده سرمایه اجتماعی سازمان ها می باشند لذا باید در این راستا از فرصت های موجود استفاده کنند.

ایشان با اشاره به نقش روابط عمومی های دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها بیان کرد: امروز نقش آفرینی روابط عمومی به عنوان زبان گویا بسیار مهم و تاثیر گذار است لذا باید در این راستا تلاش مضاعفی شود.

وی با اشاره به تلاش های دشمن در راستای ایجاد فضای یاس و ناامیدی در جامعه خاطرنشان کرد: نقش روابط عمومی در این برهه از زمان که دشمن با تبیلغات منفی سعی در ایجاد فضای ناامیدی در جامعه دارد بسیار حساس است لذا باید با برنامه ریزی و تولید محتوا در مقابل هجمه های دشمن ایستاد.

در پایان وی با شاره به هدف برگزاری این نشست در دانشگاه جیرفت با همکاری استانداری کرمان تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف این نشست، هماهنگی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرای جنوب استان کرمان در راستای ایجاد فضایی امید بخش و نشاط اجتماعی در بین جامعه با همکاری یکدیگر بود.

در پایان این نشست به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی از مشاور استاندار در امور رسانه و روابط عمومی و همچنین دانشجویان حوزه روابط عمومی دانشگاه جیرفت تجلیل شد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + یک =