ضیافت افطاری اصلاح طلبان جیرفت و عنبرآباد برگزار شد / مبانی فکری اصلاح طلبان باید تببین شود.


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، شامگاه ۸خرداد۹۸ طبق هر سال، مراسم ضیافت افطاری جمعیت توسعه و آزادی جبهه فراگیر اصلاح طلبان شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد در تالار باغ مادر شهر جیرفت برگزار شد.

 

دکتر احمد حمزه نماینده اصلاح طلب مجلس در نشست اصلاح طلبان جنوب استان کرمان به شالوده های فکری اصلاح طلبان اشاره و تصریح کرد: مردم سالاری، حاکمیت قانون، ارحجیت منافع ملی بر منافع حزبی و شخصی، پاسخگو‌بودن مدیران، رعایت ازادی در چهار چوب قوانین، تفکیک قوا و عدم دخالت در کار قوا و احترام به رقیب از جمله چهارچوب های فکری اصلاح طلبان است.

 

وی با بیان اینکه حکومت از آن مردم است، اظهار داشت: تک تک احاد مردم حق اظهار نظر در مورد مسئولان را دارند.

نماینده مجلس با بیان اینکه اطلاح طلبان یک جریان فکری نواندیش است، بیان کرد: حاکمیت قانون چه به نفع اصلاح طلبان باشد و یا نباشد، اطلاح طلب حاکمیت قانون را می پذیریم.

 

دکتر حمزه یکی از شاخص های گروه اصلاح طلبی را ترجیح منافع ملی بر منافع حزبی و گروهی برشمرد و گفت: این خصوصیت اخلاقی باید با پوست و خون‌ما عجین شود و‌ منافع ملی بالاتر از منافع دیگر ی است.

 

وی پاسخگویی مدیران را در برابر مردم از دیگر خصوصیات اصلاح طلبان دانست و افزود: اصل تفکیک قوا و عدم مداخله قوا در کار یکدیگر باید رعایت شود تا سرعت ترقی کشور بیشتر شود.

 

وی بر اصل رعایت ازادی های فردی و گروهی تا کید کرد و گفت: این ازادی را قانون مشخص می کند.

 

حمزه احترام و رعایت حقوق رقیب سیاسی را یکی از اصول مهم فکری اصلاح طلبان برشمرد و گفت: سیدمحمد فاطمی می گوید زنده باید مخالف من لذا این یک عقیده در جریان اصلاح طلبی بوده چرا که زمانی می توانیم خوب حرکت کنیم که یک رقیب قوی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ریشه زدن رقیب، تفکر اصلاح طلبی نیست لذا در مقاطعی که حاکمیت در دست ماست باید حقوق رقیب را به رسمیت بشماریم و به ان ها احترام بگذاریم.

 

نماینده مجلس به چالش های اصلاح طلبان اشاره کرد و گفت: جریان اصلاح طلبی استراتژی مشخصی تببین نکرده است تا افراد با اعتقاد راسخ تری در این مسیر حرکت کنند.

وی افزود: در سال های اخیر اجازه داده ایم تا جریان رقیب ما را مخالف ولایت جلوه دهند.

 

حمزه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بر ساخت الگویی خوب تاکید می کنند لذا اصلاح طلبان با طرز تفکر خود می توانند الگویی خوب ارایه دهند و پیرو واقعی ولایت اصلاح طلب ها هستند.

وی افزود: معرشی بعنوان یکی از بزرگان اصلاحات بارها در سخنان خود تاکید کرده که جریان اصلاح طلب باید نزدیکی بیشتری با رهبری داشته باشند.

 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی یکی از چالش های حزب اصلاح طلب را عدم فعالیت کار حزبی و تشکیلاتی برشمرد و گفت: این کار تشکیلاتی و‌گروهی از استان کرمان در حال شروع بوده و قابل انتقال به سایر استان هاست.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت های اصلاح طلبان در دست افراد نسل اول انقلاب است، اظهار داشت: این ویژگی خوب بوده ولی نیرو سازی نکردیم لذا باید به جوانان بها دهیم تا تجربه ها به نسل بعدی منتقل شوند.

وی تعدد احزاب و گروه های اصلاح طلب را سم مهلکی برشمرد و افزود: تعدد گروه ها تا حدودی قابل قبول است ولی در حد فراوان خوب نیست چرا که این گروه ها در زمان انتخاب، دنبال سهم خواهی هستند.

حمزه منفعت طلبی و‌اتخاذ منافع بر اساس منافع شخصی را یک چالش بزرگ برشمرد و اظهار داشت: این چالش در تمامی احزاب وجود دارد/  هادی شفیعی

تصاویر: سجاد نادری