. سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کد خبر: 37190 تاریخ انتشار : جمعه 24 خرداد 1398 | 09:29 ق.ظ

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت معرفی شد

به گزارش کنارصندل، طی حکمی از سوی حضرت آیت الله رئیسی ، ریاست قوه قضاییه، شکوهی نصب به عنوان رئیس دادگستری شهرستان جیرفت منصوب شد یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت:خدمت به مردم شریف، نجیب و سخت کوش شهرستان جیرفت سبب افتخار است چرا […]

به گزارش کنارصندل، طی حکمی از سوی حضرت آیت الله رئیسی ، ریاست قوه قضاییه، شکوهی نصب به عنوان رئیس دادگستری شهرستان جیرفت منصوب شد

یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت:خدمت به مردم شریف، نجیب و سخت کوش شهرستان جیرفت سبب افتخار است چرا که این شهرستان زادگاه تمدن دیرینه بشری و مهد سرداران شهید است.

این مقام ارشد قضایی در استان افزود: عدالت، رسالت اصلی انبیا و اولیای الهی بوده و از اجر و پاداش ممتازی برخوردار است و پیامبر اکرم (ص) در این رابطه فرموند” عَدلُ ساعَهٍ خَیرٌ مِن عِبادَهِ سِتّینَ سَنَهً قِیامِ لَیلِها و صِیامِ نَهارِها، و جَورُ ساعَهٍ فی حُکمٍ أشَدُّ و أعظَمُ عِندَ اللّه ِ مِن مَعاصی سِتّینَ سَنَهً “یک ساعت عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است.و در جایی دیگر پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)می فرمایند” خَصْلَتَانِ لَیْسَ فَوْقَهُمَا مِنَ اَلْبِرِّ شَیْءٌ اَلْإِیمَانُ بِاللَّهِ وَ اَلنَّفْعُ لِعِبَادِ اَللَّهِ وَ خَصْلَتَانِ لَیْسَ فَوْقَهُمَا مِنَ اَلشَّرِّ شَیْءٌ اَلشِّرْکُ بِاللَّهِ وَ اَلضَّرُّ لِعِبَادِ اَللَّهِ ” دو خصلت نیکوست و برتر از این دو خصلت چیزی نیست یکی ایمان به خداوند و دیگری خدمت به خلق خدا.وی گفت: عبادت در اسلام معانی گسترده ای دارد و علاوه بر نماز و روزه و … شامل خدمت به مردم نیز می شود.

وی با بیان این مطلب که آقای انجم روز، رییس سابق دادگستری جیرفت مدت ۶ سال در این حوزه قضایی تلاش کردند، افزود: ایشان در مدت ریاست خود با صداقت،پاکدستی و دلسوزانه جهت توسعه عدالت به مردم این منطقه خدمت کردند و قدردان زحمات ایشان هستیم.موحد در ادامه افزود: آقای شکوهی نسب از قضات توانمند استان کرمان و جانباز ۵۵ درصد می باشند همچنین به عنوان قاضی نمونه کشوری از استان کرمان برگزیده شده است.

این مقام ارشد قضایی در استان با بیان داشت : ایشان ۱۵ سال با مناعت طبع و در عین حال قاطع در اجرای عدالت و صیانت از حقوق مردم به مردم خدمت کرده اند و اکنون مسئولیت دادگستری جیرفت را بر عهده گرفتند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت : از ایشان انتظار داریم تا با همکاری با اعضای شورای تامین، فرماندار، دادستان و قضات قاطعانه و بدون اغماض با عناصر ناامنی برخورد و تدابیر امنیتی را در این شهرستان جدی بگیرند.

وی در ادامه بیان داشت: ارتباط با ائمه جمعه، مدیران، نخبگان و برگزاری جلسات هم اندیشی به منظور کاهش دعاوی در اختلافات و مراجعات به دستگاه قضایی و کاهش آسیب های اجتماعی که از راهبردهای اصلی ریاست قوه قضاییه است را نیز جدی بگیرند.

این مقام ارشد قضایی در استان در ادامه سخنرانی به حفظ کرامت مراجعان به دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: حفظ حرمت مردم به عنوان یک برنامه تحولی و محوری است و باید با حضور در مساجد و مراکز عمومی شنونده حرفهای مردم باشید.

موحد در ادامه حفظ حقوق عامه ، اطلاع‌رسانی دقیق و برخورد با فساد را خواستار شد و تاکید کرد قضات با بازدید های مستمر از زندان و شنیدن دفاعیات زندانیان و خانواده آنها به مشکلات آنها توجه کنند.

این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه صیانت و دفاع از قضات و کارکنان را باید در نظر بگیرند ، افزود : استقلال دستگاه قضایی، مشورت و رایزنی برای کشف حقیقت امری لازم برای استقلال و اجرای عدالت بهتر است.

در پایان این مراسم از خدمات آقای احمدعلی انجم روز تقدیر و آقای حسین شکوهی نسب رئیس سابق دادگستری شهرستان منوجان به عنوان رئیس دادگستری شهرستان جیرفت معرفی شد.

نظرات بینندگان:

  1. جواد دهقان گفت:

    عکس رو اشتباه زدید ایشون آقای فروغی هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 2 =