وزیر صنعت، معدن و تجارت به جنوب کرمان سفر کرد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، روز پنجشنبه ۲۳خردادماه۹۸ دکتر رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری یک روزه به جنوب استان کرمان، از شرکت معادن فاریاب و مجتمع تولید کنسانتره تیتانیوم کهنوج، فازهای اول و دوم شرکت تولیدی نیلی صنعت در شهرستان عنبرآباد بازدید و با حضورری از واحد تولید لیچینگ مس شرکت امید سبزواران در جیرفت بهره برداری شد.

رئیس سازمان صنعت ومعدن جنوب کرمان با بیان اینکه ۱۱۰ پروانه بهره برداری معدنی در این منطقه صادر شده است گفت: ۷۰ درصد کرومیت کشور در جنوب کرمان تولید می شود.

مسلم مروجی فرد روز پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی جنوب کرمان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن مداحی پور جیرفت افزود: جنوب کرمان از هفت شهرستان با مساحت ۴۰ هزار کیلومتر مربع تشکیل شده و برای رفع محرومیت این منطقه، ادارات کل زیادی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در جنوب کرمان ۳۶۷ مجوز با اشتغال ۶ هزار نفر صادر شده و هم اینک در این خطه ۱۴ طرح اقتصادی با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال فعالیت هستند.

مروجی فرد با اشاره به تشکیل ۱۶ نشست رفع موانع تولید طی یک سال گذشته در جنوب کرمان اظهار داشت: برگزاری این نشست‌ها باعث رفع بسیاری از مشکلات طرح‌های اقتصادی شد.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۵۶ تن کرومیت در این منطقه تولید می‌شود گفت: از سال ۸۹ تا کنون ۲۲۴ پروانه اکتشاف، ۱۱۰ پروانه بهره برداری و در زمینه صنایع معدنی هم ۴۵ مجوز در جنوب کرمان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت و معدن جنوب کرمان به نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال چندین نشست رفع موانع تولید برگزار کردیم تا بتوانیم گامی مهم در راستای رونق تولید و تحقق شعار سال برداریم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی در زمینه بازرسی داشتیم اظهار داشت: مهمترین درخواست مردم، سرمایه گذران و مسئولان، استقلال سازمان صنعت و معدن جنوب کرمان است که امیدواریم در این سفر محقق شود.مروجی فرد همچنین بیان کرد: سرمایه گذران در شهرک‌های صنعتی جنوب کرمان نیازمند طرح‌های تشویقی هستند.

وی اضافه کرد: در حوزه معدن، منابع خدادادی داریم ولی امروز در مناطق محروم جنوب کرمان همچون رمشک زیرساخت برق نداریم لذا امیدواریم در حوزه زیرساخت‌ها امکانات لازم فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت و معدن جنوب کرمان ادامه داد: در این منطقه به کمک‌های فنی و اعتباری نیاز داریم چرا که بانک‌ها به سختی تسهیلات مورد نیاز طرح‌ها را پرداخت می‌کنند.وی همچنین اظهار داشت: ساختمان صنعت و معدن جنوب استان استیجاری است ولی با توجه به ایجاد اسکلت ساختمان نیاز به حمایت مالی برای تکمیل ساختمان جدید این اداره کل داریم.