استفاده از ظرفیت‌ و توان نخبگان در سطح بین المللی، از راهبردهای اصلی دانشگاه جیرفت است


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ


رییس دانشگاه جیرفت با اشاره به برنامه جذب نخبگان خارجی مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از دستاورد های این طرح بین المللی سازی دانشگاه‌ و تحکیم روابط علمی، تحقیقاتی و کاربردی بین نخبگان داخلی و خارجی است که می توان از این ظرفیت در راستای رفع نیاز های علمی، پژوهشی کشور استفاده کرد.


به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت، دکتر شاپور کوهستانی با بیان این مطلب که دانشگاه جیرفت در راستای عمل به برنامه راهبردی و چشم انداز این دانشگاه یکی از مهمترین اولویت های خود را ارتقاء سطح علمی و کیفی سازی دانش و پژوهش در سطح ملی و بین المللی تعیین کرده است، افزود: در این راستا با اجرای طرح جذب نخبگان خارجی مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دعوت از اساتید تراز اول دنیا جهت همکاری آموزشی و پژوهشی در این مسیر گام بر داشته ایم.


وی تصریح کرد: در چند سال اخیر با اجرای سیاست های متناسب با نیاز کشور سعی بر ایجاد تعاملات بین المللی علمی داشته ایم که در این راستا توانسته ایم با دانشگاه¬های خارجی مختلفی تفاهم نامه و قرار داد همکاری امضا نماییم.


دکتر کوهستانی با اشاره به وجود اعضای هیات علمی جوان و توانمند در گروه های آموزشی مختلف در این دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه جیرفت در زمینه های مختلف علوم، از جمله؛ باستان شناسی، کشاورزی، علوم پایه و منابع طبیعی دست آورد های قابل توجهی داشته است، لذا با تلاش همکاران در راستای انتقال این تجارب به سایر ذینفعان هستیم.


رئیس دانشگاه جیرفت با اشاره به تاریخ کهن جیرفت، بیان داشت: یکی از مهمترین ظرفیت های بزرگ منطقه قدمت تاریخ و تمدن آن است که از دیر باز نظر محققین و باستان شناسان بی شماری را به خود جلب کرده است، و در این راستا دانشگاه جیرفت با دعوت از باستان شناسان تراز اول دنیا سعی دارد زوایای دیگر این تمدن را به جامعه ملی و بین المللی بشناساند.


مدیر اموربین‌الملل دانشگاه جیرفت در ادامه گفت: دانشگاه جیرفت در چارچوب برنامه اجرایی جذب نخبگان خارجی مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به تقاضای گروه باستان شناسی این دانشگاه، از پروفسور شین وو دانش آموخته دانشگاه هاروارد آمریکا و استاد دانشگاه فودان شانگهای چین جهت همکاری آموزشی و پژوهشی دعوت کرده است.


دکتر علی شهدادی با بیان این مطلب که دکتر شین وو جهت تدریس برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه حضور یافته است تصریح کرد: هدف اصلی این طرح همکاری آموزشی و پژوهشی اساتید و دانشجویان دانشگاه جیرفت با اساتید دانشگاه فودان چین است.


وی یکی دیگر از اهداف همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه فودان چین را انتقال دانش پیشرفته، تجربه و ایده‌های فناورانه به اعضای هیات علمی و دانشجویان دانست و بیان کرد: ایجاد بستر مناسب جهت رشد خلاقیت و نوآوری در جوانان و دانشجویان گروه باستان شناسی یکی دیگر از اهداف این تعاملات است.


مدیر اموربین الملل دانشگاه جیرفت خاطرنشان کرد: دانشگاه فودان شانگهای جزء پنج دانشگاه برتر کشور چین از میان حدود چهار هزار دانشگاه آن کشور است.


مدیرگروه باستان شناسی دانشگاه جیرفت با بیان این مطلب که پروفسور شین وو بیش از بیست سال به مطالعه و تحقیق بر روی باستان شناسی ایران مشغول می باشد افزود: تخصص اصلی وی باستان شناسی دوره هخامنشی است و کتب و مقالات متعددی در این زمینه منتشر نموده است.


دکتر نصیر اسکندری بیان کرد: به اعتقاد پروفسور شین وو، جیرفت در زمان شاهنشاهی دوره هخامنشی مرکز یکی از مهمترین ایالت های امپراتوری آن دوره بوده است.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت، دانشگاه جیرفت و دانشگاه فودان شانگهای چین در آینده مطالعات مشترک بیشتری بر روی تمدن باستانی جیرفت انجام خواهند داد.