تجدید میثاق کاروان پیاده از حرم تا حرم ، با رمز شهید گلشنی


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، کاروان پیاده روی حرم تا حرم با رمز شهید گلشنی بدعتی زیبا از عاشقان اهل بیت در جنوب کرمان است تا به این بهانه تجدید میثاقی با آرمان های شهدا در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) داشته باشند.

هر ساله در آستانه دهه کرامت کاروان پیاده روی حرم تا حرم شهید گلشنی حرکت خود را از بخش مردهک عنبرآباد به سمت مشهد مقدس آغاز می‌کند و امروز این حرکت زیبا تبدیل به یک فرهنگ در جنوب کرمان شده است، شاید برخی تصور کنند که در جامعه کنونی فعالیت‌های این چنینی با توجه به رشد تکنولوژی و پیدایش انواع شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای، دستخوش تغییر شده اما هنوز هستند مردمانی با اعتقادات قوی و اراده‌های پولادین که از فرآموش شدن باورها و سنت‌ها جلوگیری کنند و می‌توان ادعا کرد که این حرکت فرهنگی، نقش مهمی در تقویت باورهای مذهبی مردم دارد.

سرپرست فرمانداری عنبرآباد گفت: از فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی مردم حمایت می‌کنیم چرا که دشمن امروز به دنبال کم رنگ کردن این ارزش هاست.

محمود رئِیسی افزود: دشمن به دنبال فریب نسل جوان و دوری این نسل از برنامه‌های مذهبی و فرهنگی است و همه باید در این زمینه هوشیار باشند تا در نقشه دشمن گرفتار نشوند.

وی بیان کرد: تقویت اعتقادات مذهبی در جامعه نقش اساسی در استحکام بنیان خانواده‌ها دارد و باید این مهم به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری عنبرآباد با تبیین اهمیت نهادینه کردن مسائل دینی و عقیدتی در خانواده‌ها و بین زوج‌های جوان، همکاری دستگاه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی در این خصوص را مورد تاکید قرارداد و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، خانواده‌های پایبند به مسائل مذهبی دارای دوام بهتر و بیشتری هستند.

وی ضمن قدردانی از مسئولان کاروان حرم تا حرم شهید گلشنی، اظهار داشت: این فعالیت‌های فرهنگی باید تقویت و در بین نسل جوان نهادینه شوند.

مسئول کاروان حرم تا حرم شهید گلشنی هم از آغاز حرکت چهارمین کاروان حرم تا حرم شهید گلشنی خبر داد و گفت: این کاروان از مرقد سید عبدالله نورک بخش جبالبارز جنوبی شهرستان عنبرآباد تا حرم مطهر امام رضا (ع) پیاده روی می‌کند.

مسلم گلشنی افزود: کاروان پیاده روی حرم تا حرم عنبرآباد باید مسیر بیش از یکهزار کیلومتری را طی کند تا به حرم علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) برسد لذا این کاروان در مدت زمان کمتر از یک ماه این مسافت را طی می‌کند.

شهردار مردهک اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم که این کاروان همزمان با میلاد امام رضا (ع) به مشهد مقدس برسد.

وی بیان کرد: کاروان ۵۰ نفره شهید گلشنی با بدرقه گرم مردم و مسئولان حرکت خود را از مرقد مطهر سیدعبدالله نورک بخش جبالبارز جنوبی شهرستان عنبرآباد آغاز کرد.

فرزند شهید گلشنی با بیان اینکه استقبال خوبی از کاروان پیاده روی حرم تا حرم شده است، گفت: تعدادی از مردم با دیدن این شور تقاضای ملحق شدن به کاروان را داشتند و احتمال می‌رود که تعداد کاروانیان افزایش چشمگیری داشته باشد.عشق به ولایت گرما و سختی نمی‌شناسد.

سرپرست کاروان حرم تا حرم شهید گلشنی گفت: اعضای این کاروان با عشق به ولایت، گرما و سختی راه را از یاد برده و مقصود اصلی خود می رسند.

حمید آزادی افزود: اعضای این کاروان با تاسی از شهید گلشنی در مسیر ولایت حرکت می‌کنند لذا حرکت نمادین حرم تا حرم نوعی تجدید میثاق با آرمان‌های ولایت و شهادت است.

سردار شهید محمد گلشنی در تاریخ ۲۰ دیماه سال ۶۵ با اصابت بمب آتش زای دشمن به شهادت رسید و پیکر مطهرش به همراه چند تن دیگر از همرزمان شهیدش پس از تشییع، در گلزار شهدای عنبرآباد به خاک سپرده شد./ایرنا، هادی شفیعی مجاز