. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 38093 تاریخ انتشار : شنبه 15 تیر 1398 | 08:51 ق.ظ

پیاده روی جایزه بزرگ جیرفت یک تیر و ۲ نشان/ طاهره قلندرنژاد برنده خوش شانس جایزه بزرگ جیرفت شد

همایش پیاده روی جایزه بزرگ جیرفت با گرامیداشت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، نمونه ای از نشاط اجتماعی را در این شهر به نمایش گذاشت. به گزارش کنارصندل، دغدغه مسئولان همواره مسائل سلامت جسمی و روحی مردم بوده که این مهم امروز در جیرفت با پیاده روی خانوادگی، شکلی نو از مشارکت مردم […]



همایش پیاده روی جایزه بزرگ جیرفت با گرامیداشت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، نمونه ای از نشاط اجتماعی را در این شهر به نمایش گذاشت.

به گزارش کنارصندل، دغدغه مسئولان همواره مسائل سلامت جسمی و روحی مردم بوده که این مهم امروز در جیرفت با پیاده روی خانوادگی، شکلی نو از مشارکت مردم برای ترویج ورزش را به نمایش گذاشت.


ذوق و هنر مدیریت، یعنی ایجاد خلاقیت برای فعالیت های نو و این مهم امروز در بخش ورزش همگانی جیرفت کلید خورد و در روز تولد حضرت معصومه (س) همایش پیاده روی خانوادگی با حضور پرشور مردم به ویژه بانوان اجرا شد.
چالش جایزه بزرگ خودرو قریب به یک ماه، توجه بیشتر مردم جیرفت را جلب کرده بود و این مساله باعث حضور جمعیت زیاد مردم در صبح امروز (پنجشنبه) در میدان سپاه این شهر شد و جالب اینکه عده ای، از ساعت پنج و ۳۰ دقیقه بامداد در محل شروع پیاده روی حاضر شدند که این حضور و شوق بسیار دیدنی و ستودنی بود.


پیر و جوان، کودک و نوجوان، زن و شوهر به بهانه ای دور هم جمع شدند و به ورزش و نشاط صبحگاهی در کنار هیجان بالای برنده خوش شانس خودرو پرداختند که این مساله باعث شور و نشاطی خاص در بین مردم این شهر شد.

طاهره قلندرنژاد برنده خوش شانس جایزه بزرگ جیرفت شد
رئیس اداره ورزش و جوانان جیرفت از انتخاب برنده خوش شانس جایزه بزرگ جیرفت خبر داد و گفت: خانم طاهره قلندرنژاد برنده خوش شانس خودروی سواری پراید شد.


علی معاضدی ضمن تشکر از فرمانداری، امام جمعه و رئیس هیات ورزش های همگانی جیرفت افزود: در همایش پیاده روی خانوادگی که به مناسبت روز دختر برگزار شد علاوه بر خودروی سواری پراید ،۲۰ کارت هدیه ۱۰ میلیون ریالی و ۱۰ هدیه دیگر به راهپیمایان اهدا شد.


وی ضمن تشکر از فعالیت های جهادی و شبانه روزی اعضای هیات ورزش های همگانی جیرفت گفت: این هیات دلسوزانه با مدیریت علی بزرگر تلاش می کنند تا شاهد افزایش نشاط، شادابی و سلامت در جامعه باشیم.


رئیس اداره ورزش و جوانان جیرفت به تاکید مقام معظم رهبری بر ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق منویات معظم له و دستورات ویژه وزارت ورزش و جوانان، نگاه ویژه ای به ورزش همگانی می شود.
وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان تاکید ویژه ای بر ورزش همگانی، روستایی و بانوان دارد.


معاضدی تصریح کرد: هیات ورزش های همگانی فعالیت های شایسته ای مانند گردهمایی و جشنواره در سطح شهرستان انجام داده که قابل تقدیر است.
وی روحیه ورزشی را عامه پسند برشمرد و گفت: هیات ورزش همگانی همه را به ورزش جمعی دعوت می کند و با ایجاد ورزش همگانی زمینه تحقق نشاط اجتماعی را فراهم می کند.


این ورزشکار باسابقه بیان کرد: در شرایط فعلی که دستخوش بسیاری از مشکلات قرار گرفتیم، هیات ورزش همگانی با برنامه های نشاط انگیز باعث ایجاد روحیه نشاط در مردم و خودباوری می شود که این مهم فعالیتی بسیار ارزنده است.

رابطه نزدیک ورزش با سلامت روان جامعه

روانشناس جیرفتی گفت: تحقیقات بسیاری نشان داده است که ورزش علاوه بر اینکه ابزار ارزشمندی برای حفظ سلامت جسمانی بوده، رابطه نزدیکی با سلامت روانی و به ویژه پیشگیری از بروز اختلالات روانی دارد.
فاطمه سالارکریمی افزود: ورزش از اضطراب و افسردگی می‌کاهد و اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد.


وی ادامه داد: ورزش به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی راه سالمی برای آزاد کردن انرژی‌های اندوخته شده است و این خود بسیار لذت بخش و آرامش‌دهنده است.
این روانشناس اظهار داشت: به لحاظ روانشناختی، ورزش می تواند بر کارکردهای شناختی، رفتار و شخصیت و خلق افراد اثر بگذارد.
مدرس دانشگاه در رابطه با تاثیر ورزش بر کارکردهای شناختی گفت: افزایش اکسیژن موجود در هوای استنشاقی ناشی از ورزش منجر به عملکرد بهتر ذهنی و شناختی می شود در همین راستا تحقیقات نشان می دهند که ورزش بر بهبود عملکرد تحصیلی تاثیر خواهد داشت.


وی تصریح کرد: از جهت رفتاری، می توان بیان کرد که ورزش باعث افزایش خلاقیت، استقلال، رهاسازی تنش و نیز برقراری بیشتر روابط صمیمانه بین افراد می شود.

ورزش همگانی ضامن سلامت جامعه
کارشناس آسیب های اجتماعی گفت: تشویق مردم به ورزش های همگانی می تواند جامعه ای زنده و با نشاط ایجاد کند و بی شک در چنین شرایطی، آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یابند.
فاطمه مهنی افزود: سلامت جسم و روح در تصمیمات انسان بسیار سرنوشت ساز بوده و این مساله در کاهش آسیب های اجتماعی اثرگذار است.

فعالیت های ورزشی استمرار داشته باشد
بانوی جیرفتی که در همایش پیاده روی حضور داشت نیز ضمن تشکر از مسئولان برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی خواستار استمرار چنین برنامه های ورزشی شد.

اسماً کمالی نتیجه برنامه های ورزشی را شور و نشاط اجتماعی برشمرد و افزود: مسئولان با برگزاری این همایش ها عیدی خود را در اعیاد مختلف اهدا کنند.
گزارش از هادی شفیعی مجاز

نظرات بینندگان:

  1. مسعود سلیمانی گفت:

    خیلی خوشحال شدم که بانویی از منطقه مان بعنوان خوش شانس ترین بانوی سال انتخاب شد و همچنین از عوامل بر گزار کننده این همایش تشکر میکنم
    #مسعودسلیمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 11 =