تاکید رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر تکمیل پروژه های نیمه تمام جنوب کرمان


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صبح امروز با حضور نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان ،معاون برنامه ریزی سازمان راهداری ،مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان از طرح تعریض و بهسازی چند محور ارتباطی در شهرستانهای قلعه گنج ،منوجان، فاریاب ،رودبار و کهنوج بازدید کردند‌.

در این بازدید مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده جنوب استان با اشاره به اجرای طرح های نگهداری راههای ارتباطی در این شهرستان گفت:در حوزه شهرستان منوجان محور منوجان _ قلعه گنج به طول ۴۵ کیلومتر که ۲۰ کیلومتر آن تعریض و بهسازی انجام شده و ۱۰ کیلومتر در دست تعریض و بهسازی می باشد.

مسعود جمیلی افزود: اعتبار هزینه شده در ۲۰ کیلومتر اول ۸۰۰۰۰ میلیون ریال بوده و در قطعه دوم با پیشرفت فیزیکی ۳۰درصد در حال اجرا است.

در بازدید آقای حسن نیا از وضعیت آبنمای مظفر آباد رودبار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت :این آبنما به طول ۴۰۰متر است که در زمان بارندگی و جاری شدن آب در بستر هلیل رود آبنما برای چندین روز مسدود می شود که تا فرو کش کردن سیلاب مجبور به بسته نگاه داشتن آن هستیم .

وی با اشاره به وجود ۲۸ آبنما در محور ارتباطی رودبار جنوب _ایرانشهر گفت :۵ آبنما از ۲۸ آبنما در این محور تبدیل به پل شده است که همچنان در طول ۱۱۰کیلومتر این محور ۲۳ آبنمای دیگر وجود دارد که بایستی برای تبدیل شدن آنها به پل چاره اندیشی شود.

در این بازدید نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از ربیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و هییت همراه به جهت رصد نیازمندی های حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت:با توجه به حمل قسمت اعظمی از محصولات کشاورزی جنوب استان به مبادی خارج از استان از طریق جاده، وجود زیر ساختهای مناسب سبب حضور ناوگان حمل و نقلی بیشتر برای حمل محصولات کشاورزی خواهد شد.

احمد حمزه با بیان اینکه راههای روستایی ما نیازمند توجه بیشتر در زمینه ایجاد زیرساختها و ایمن سازی هستند ابراز امیدواری کرد با پیوستن مجموعه راههای فرعی و روستایی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای زمینه مناسبتری برای توجه به احداث راههای روستایی ،تکمیل طرح های نیمه تمام و توسعه زیرساختهای حمل و نقلی جنوب استان صورت بگیرد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم ضمن بازدید از روند اجرایی چند پروژه در شهرستانهای منوجان ،قلعه گنج ،فاریاب و کهنوج گفت:تمام توان سازمان راهداری و حمل جاده ای در کشور ایجاد بستر مناسب حمل و نقلی در جاده ها است .

عبدالهاشم حسن نیا افزود:سهم ۹۰درصدی جابجایی بار و مسافر در کشور از طریق شبکه راه ها خود نشان دهنده اهمیت دهنده بخش حمل و نقلی است .

وی با بیان اینکه پروژه های مختلف این سازمان با توجه به وضع موجود و همه محدودیتهای مالی در حال اجرا است افزود:اولویت ما در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پیشرفت و جمع کردن پروژه های در دست اجراست .

وی با بیان اینکه از تمام ظرفیت برای کمک به توسعه زیر ساختهای مناطق کمتر توسعه یافته استفاده خواهیم کرد افزود:هزینه های سنگین در تمامی حوزه های راهداری و محدودیت اعتباری ‌و گستردگی کشور و نیاز تمام مناطق به توجه ویژه را می طلبد .

وی با بیان اینکه در بازدید از آبنمای مظفرآباد در شهرستان رودبار جنوب آبنمایی به طول ۴۰۰متر بایستی تبدیل به پل شود که در حال حاضر اعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد تومان می خواهد که هزینه ای سنگین است .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه اولویت این سازمان تکمیل طرح های نیمه تمام است افزود:در حال حاضر بایستی طرح ها و پروژه های نیمه تمام حوزه راهداری تکمیل شود تا برای اجرای طرح های جدید چاره اندیشی شود .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفری یک روزه به همراه فرمانداران و نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی،فرمانداران، معاون برنامه ریزی و به جنوب استان از پروژه های حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان بازدید کرد .