. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 38352 تاریخ انتشار : دوشنبه 24 تیر 1398 | 10:03 ق.ظ

همزمان با میلاد امام رضا(ع):

خانواده بخشنده فاریابی با گذشت از حکم قصاص، زندگی دوباره به قاتل ۲۱ساله بخشیدند

به گزارش کنارصندل، همزمان با میلاد امام رضا(ع)،مراسم گذشت اولیا دم از حکم قصاص جوان ۲۱ساله با حضور رئیس حوزه قضایی شهرستان فاریاب و جمعی از مسئولین ،ریش سفیدان در محل دادگستری شهرستان فاریاب برگزار گردید. رئیس حوزه قضائی شهرستان فاریاب گفت: خانواده نیکوکار فاریابی و اولیای دم به مناسبت دهه ی کرامت و میلاد […]

به گزارش کنارصندل، همزمان با میلاد امام رضا(ع)،مراسم گذشت اولیا دم از حکم قصاص جوان ۲۱ساله با حضور رئیس حوزه قضایی شهرستان فاریاب و جمعی از مسئولین ،ریش سفیدان در محل دادگستری شهرستان فاریاب برگزار گردید.

رئیس حوزه قضائی شهرستان فاریاب گفت: خانواده نیکوکار فاریابی و اولیای دم به مناسبت دهه ی کرامت و میلاد امام رضا(ع) با اعلام رضایت از اجرای حکم قصاص ، حیاتی دوباره به قاتل اهدا کردند.

علیرضا سالاری دراین مراسم از اقدام خداپسندانه اولیای دم(پدر،مادر،همسر) که با شجاعت و تقوا از حق قصاص خود گذشت نمودند قدردانی نمود.

این مقام قضائی گسترش صلح و سازش در جامعه را یکی از توصیه های مهم دین مبین اسلام به مردم دانست و افزود: ضرورت دارد فرهنگ گذشت و بخشایش بیش از گذشته در جامعه ترویج داده شود تا بازهم شاهد چنین صحنه های زیبایی در جامعه باشیم.

رئیس دادگاه عمومی فاریاب بیان کرد:در راستای میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار که از ابتکارات ریاست محترم دادگستری کل استان کرمان می باشد و با رایزنی سران طوایف،خانواده مقتول از حق قانونی و شرعی خود مبنی بر اجرای حکم قصاص گذشت کردند.

این مقام قضائی یادآور شد:محکوم علیه یک جوان اهل شهرستان فاریاب می باشد که در سال ۹۳و در اثر عدم کنترل خشم آنی و پس از یک مشاجره با سلاح گرم اقدام به قتل آن مرحوم که نیز یک جوان بوده است می نماید.

سالاری عنوان کرد: با توجه به اظهار پشیمانی محکوم علیه و تایید حسن خلق و رفتار وی از سوی زندان جیرفت و اینکه نامبرده فاقد سابقه کیفری بوده است و ازطرفی در هنگام ارتکاب جرم یک نوجوان ۱۶ساله بوده است و قتل با نقشه قبلی نبوده است و به صورت ناگهانی اتفاق افتاده است زمینه وساطت و تلاش در جهت ایجاد صلح وسازش و گذشت از قصاص فراهم گردید.

سالاری در پایان اعلام کرد،از همه بزرگان و ریش سفیدان و بخصوص خادمین امام رضا (ع)نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =