خانواده بخشنده فاریابی با گذشت از حکم قصاص، زندگی دوباره به قاتل ۲۱ساله بخشیدند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، همزمان با میلاد امام رضا(ع)،مراسم گذشت اولیا دم از حکم قصاص جوان ۲۱ساله با حضور رئیس حوزه قضایی شهرستان فاریاب و جمعی از مسئولین ،ریش سفیدان در محل دادگستری شهرستان فاریاب برگزار گردید.

رئیس حوزه قضائی شهرستان فاریاب گفت: خانواده نیکوکار فاریابی و اولیای دم به مناسبت دهه ی کرامت و میلاد امام رضا(ع) با اعلام رضایت از اجرای حکم قصاص ، حیاتی دوباره به قاتل اهدا کردند.

علیرضا سالاری دراین مراسم از اقدام خداپسندانه اولیای دم(پدر،مادر،همسر) که با شجاعت و تقوا از حق قصاص خود گذشت نمودند قدردانی نمود.

این مقام قضائی گسترش صلح و سازش در جامعه را یکی از توصیه های مهم دین مبین اسلام به مردم دانست و افزود: ضرورت دارد فرهنگ گذشت و بخشایش بیش از گذشته در جامعه ترویج داده شود تا بازهم شاهد چنین صحنه های زیبایی در جامعه باشیم.

رئیس دادگاه عمومی فاریاب بیان کرد:در راستای میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار که از ابتکارات ریاست محترم دادگستری کل استان کرمان می باشد و با رایزنی سران طوایف،خانواده مقتول از حق قانونی و شرعی خود مبنی بر اجرای حکم قصاص گذشت کردند.

این مقام قضائی یادآور شد:محکوم علیه یک جوان اهل شهرستان فاریاب می باشد که در سال ۹۳و در اثر عدم کنترل خشم آنی و پس از یک مشاجره با سلاح گرم اقدام به قتل آن مرحوم که نیز یک جوان بوده است می نماید.

سالاری عنوان کرد: با توجه به اظهار پشیمانی محکوم علیه و تایید حسن خلق و رفتار وی از سوی زندان جیرفت و اینکه نامبرده فاقد سابقه کیفری بوده است و ازطرفی در هنگام ارتکاب جرم یک نوجوان ۱۶ساله بوده است و قتل با نقشه قبلی نبوده است و به صورت ناگهانی اتفاق افتاده است زمینه وساطت و تلاش در جهت ایجاد صلح وسازش و گذشت از قصاص فراهم گردید.

سالاری در پایان اعلام کرد،از همه بزرگان و ریش سفیدان و بخصوص خادمین امام رضا (ع)نهایت تشکر و قدردانی را دارم.