. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 38358 تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 تیر 1398 | 16:22 ب.ظ

اجرای طرح ملی کآشف، با حمایت اتاق بازرگانی در جنوب کرمان

به گزارش کنارصندل، مدیر اجرایی اتاق بازرگانی در جنوب کرمان گفت: طرح ملی کآشف (کارآفرینان شایسته فردا) در منطقه جنوب کرمان از سال گذشته اجرایی شده است. مهندس علی محبان مدیر اجرایی اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری کنارصندل گفت: طرح ملی کآشف (کارآفرینان شایسته […]

به گزارش کنارصندل، مدیر اجرایی اتاق بازرگانی در جنوب کرمان گفت: طرح ملی کآشف (کارآفرینان شایسته فردا) در منطقه جنوب کرمان از سال گذشته اجرایی شده است.

مهندس علی محبان مدیر اجرایی اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری کنارصندل گفت: طرح ملی کآشف (کارآفرینان شایسته فردا) با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، از آذر ماه سال ١٣٩٠ آغاز به کار کرده و تاکنون از همکاری بیش از ١٢٠ نفر از کارشناسان و پژوهش­گران، تحت نظر کمیته علمی استفاده کرده است. 

وی افزود: طرح کآشف برای تقویت و پرورش روحیه کار آفرینی در کودکان،نوجوانان و جوانان می باشد که حدود ۸ سال است در برخی از استان های کشور عزیزمان اجرایی شده است و در جنوب کرمان با حمایت اتاق بازرگانی از سال گذشته اجرا شده است.

محبان تصریح کرد: لازمه بهبود فضای کسب و کار، کسب مهارت های لازم است، اتاق بازرگانی بصورت ویژه در سطوح مختلف مهارت افزایی را در منطقه رونق خواهد داد.

مهندس علی محبان گفت: اجرای طرح مدرسه فصلی خلاقیت و حمایت از طرح ملی کآشف از جمله فعالیت های اتاق بازرگانی در حوزه آموزش است.وی افزود: طرح ملی کآشف با حمایت سید مهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان ، بهنام شجاع الدینی نماینده طرح ملی کآشف در استان کرمان و رضا زعفریان ( دکتر کآشف ) عضو هیئت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و همکاری مرکز تخصصی کارآفرینی و‌ کسب و کار کارمانا در استان کرمان اجرایی شده است.

محبان گفت:این طرح در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی برای مهارت افزایی کودکان، نوجوانان و جوانان در شهرستان های قلعه گنج ، رودبار جنوب ، جیرفت و عنبرآباد و دیگر شهرستان های جنوبی استان کرمان اجرا می شود.

مدیر اجرایی اتاق بازرگانی در جنوب کرمان با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی دو روزه حضور داشتند و مورد ارزیابی اساتید قرار گرفتند گفت: آزمون تشریحی طرح کاشف طی دو مرحله در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد و روزهای ۱۵ و ۱۶ تیر از ساعت ۱۸ تا ۲۰ به صورت غیر حضوری و آنلاین در سراسر کشور برگزار شد که شرکت کنندگان منطقه جنوب کرمان با موفقیت این آزمون را پشت سرگذاشتند.

مهندس محبان ضمن تشکر از کادر اجرایی کآشف در استان کرمان افزود: اجرای طرح ملی کآشف در جنوب با همکاری تیم اجرایی کآشف استان از سال گذشته شروع شده است و مربیان که امسال در این طرح فعالیت خواهند داشت بومی منطقه هستند طی آزمونی که به صورت سراسری برگزار شد مربیان جنوب کرمان نمره قبولی آزمون را دریافت کردند و ادامه فعالیت های طرح کآشف را با مربیان بومی انجام می دهیم.

وی ضمن تبریک به پذیرفته شدگان در این آزمون افزود: مژگان سنجری و المیرا اقتدارنژاد از بانوان و جوانان فعال و خوش آتیه شهرستان جیرفت در آزمون مربیگری کآشف نمره قبولی را کسب کردند.

مدیر اجرایی اتاق بازرگانی در جنوب کرمان تصریح کرد: خدیجه رستمی،اعظم دهقان و سارا پروری دیگر شرکت کنندگانی هستند که به دلیل نقصی که در آزمون آنها بوجود آمده بود و نتوانستند این مرحله در آزمون شرکت کنند در مرحله بعد در این آزمون شرکت کرده و پس از اعلام نتایج به عنوان کادر اجرایی و مربی کآشف فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

طرح کآشف چیست؟در نظام آموزشی کشور های پیشرفته، توجه ویژه ای به آموزش کار آفرینی، فرهنگ سازی، توسعه و تقویت روحیه و رفتار کار آفرینانه در افراد می شود در نتیجه آن ها توانسته اند بحران های اقتصادی را به خوبی مدیریت کنند و با ایجاد فرصت های شغلی، مشکل بیکاری را در میان فارق التحصیلان دانشگاهی برطرف نمایند.

طرح ملی کآشف (کشف، ارزیابی و آماده سازی شایستگی های فردی در حوزۀ کسب و کار و کارآفرینی ) با هدف تربیت دانش ­آموزان ایرانی به عنوان کارآفرینان شایستۀ فردا در نظر دارد تا پس از ارزیابی توانایی دانش آموزان در این زمینه، با آموزش و تقویت مهارت ها و ویژگی های کارآفرینانه آن ها، افرادی خلاق، نوآور، ریسک پذیر، متعهد و فرصت آفرین پرورش دهد تا ضمن خلق ایده های جدید، با عملی کردن آن به سوی جامعه ای سعادتمند و متعالی گام بردارند.این طرح در سطح ملی، استعداد های کار آفرینی نوجوانان و جوانان را شناسایی و ضمن ارائه بازخورد مناسب به هر فرد منجر به ارتقای فردی می شود. همچنین به نظام آموزشی کشور در سطح ملی جهت طراحی و پیاده سازی برنامه های مناسب برای ارتقای این استعداد ها، کمک خواهد کرد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =