. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 38503 تاریخ انتشار : جمعه 11 مرداد 1398 | 01:47 ق.ظ

دکتر حمزه احمدی، جوان دهه شصتی به عنوان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان معرفی شد

به گزارش کنارصندل، صبح روز پنجشنبه دهم مردادماه ۱۳۹۷ با حضور دکتر افراسیابی معاون حفاظت و امور اراضی و مهندس جمشیدیها مشاور و مدیرکل حوزه ریاست و مدیریت عملکرد سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، مدیران ارشد استان و جمعی از مردم، همیاران طبیعت و مسؤلان جنوب کرمان، آیین تکریم از زحمات دکتر محمدحسن کردستانی […]

به گزارش کنارصندل، صبح روز پنجشنبه دهم مردادماه ۱۳۹۷ با حضور دکتر افراسیابی معاون حفاظت و امور اراضی و مهندس جمشیدیها مشاور و مدیرکل حوزه ریاست و مدیریت عملکرد سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، مدیران ارشد استان و جمعی از مردم، همیاران طبیعت و مسؤلان جنوب کرمان، آیین تکریم از زحمات دکتر محمدحسن کردستانی و معارفه دکتر حمزه احمدی به عنوان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در سالن اجتماعات “فاطمیه” دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

حجت الاسلام سید بهروز حسینی زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ضمن تقدیر از خدمات دکتر کردستانی بر ادامه اقدامات در حوزه احیا منابع طبیعی تاکید کرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت انفال و توجه آن در آموزه های دینی و قرآن بر احیا این مهم تاکید کرد و افزود نگذارید انفال نابود شود.

حسینی زاده با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، انتخاب نیروهای جوان متعهد و متخصص چون دکتر احمدی را بعنوان رییس منابع طبیعی و آبخیزداری را بسیار ارزشمند و منطقی اعلام کرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت:حفاظت از انفال وظیفه همه مردم بویژه مسوولان و متولیان امر است.

دکتر یحیی کمالی پور افزود: انفال سرمایه دیروز، امروز و آینده است و باید در حفظ آن نهایت تلاش خود را بکار گیریم.

وی با اشاره به خدمات دکتر کردستانی افزود: در همه امورات محوله شاهد موفقیت های بزرگ وی بودیم.

کمالی پور افزود: استان کمتر توجهی به نیروی انسانی جنوب دارد و همانطور که شاهد هستیم امثال دکتر کردستانی می توانند خدمات قابل توجهی در کشور داشته باشند.وی اضافه کرد: باید از همه ظرفیت نیروی انسانی جنوب استفاده کنیم و امروز شاهد هستیم که دکتر کردستانی بعنوان مدیر ملی معرفی می شود.

کمالی پور گفت:باید به پیر سالاری در سازمانها خاتمه داد و توجه به نیروهای جوان و متخصص را سرلوحه قرار داد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد گفت: همه متعلق به جنوب کرمان هستیم و باید از انتخاب دکتر احمدی بعنوان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان خوشحال باشیم چون جنوب باید متحد باشد.

دکتر احمد حمزه نماینده مردم کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، قلعه گنج و منوجان در مجلس شورای اسلامی در آیین تودیع و معارفه مدیر کل منابع طبیعی جنوب کرمان با اشاره به اهمیت آب، خاک و منابع طبیعی که موجب حیات جامعه است بر توجه به احیا و بهره برداری صحیح آن تاکید کرد.

وی با اشاره حرکت بشریت در گذشته به تخریب منابع طبیعی افزود: توسعه پایدار و توجه به آب و خاک و منابع طبیعی مورد توجه حاکمیت ها قرار گرفت.

وی تدوین قوانین در جهت حفظ و حراست از منابع طبیعی را در جامعه بین الملل از جمله ایران از مهمترین راه های توسعه پایدار اعلام کرد.

دکتر حمزه وظیفه منابع طبیعی را حفظ و حراست، توسعه و بهره برداری صحیح از مراتع و منابع طبیعی اعلام کرد.

وی مدیریت چالش ها در عرصه منابع طبیعی از جمله خشکسالی را از وظایف متولیان امر در این حوزه اعلام کرد.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوب کرمان موضوع خشکسالی بخصوص در جنوب کرمان را یادآور شد و افزود : باید در جهت مدیریت این موضوع در راستای جلوگیری از بحران توجه کنیم.

وی دلیل ریزگردها و بحران جازموریان را سد جیرفت و سد بمپور اعلام کرد.

دکتر حمزه وجود منابع طبیعی در زیر مجموعه جهاد کشاورزی را یک چالش اعلام کرد و افزود: وظایف اینها در تضاد یکدیگر است.

وی نهادینه کردن احیا منابع طبیعی با کمک رسانه ها را یکی از اقدامات ضروری در راستای این مهم اعلام کرد.

دکتر حمزه در بخش دیگری گفت: دکتر کردستانی در منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بسیار موثر و موفق بود و در بحث سند دار شدن اراضی، کاداستر، انفال،وافزایش اعتبارات، توجه به جوامع محلی، طرح ترسیب کربن و کسب رتبه های برتر کشوری نتیجه تلاش های أین مدیر پیگیر و پرتلاش است.

وی در پایان برای دکتر احمدی آرزوی توفیق کرد.‍

در ادامه آیین تکریم و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان دکتر افراسیابی معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ما بیش از توان سرزمین از منابع طبیعی بهره برداری می کنیم و باید از منابع طبیعی به اندازه و به درستی استفاده کنیم.

دکتر افراسیابی همچنین افزود: عرصه های منابع طبیعی متعلق به مردم است، مردم باید آموزش ببینند تا با استفاده از دانش سنتی خود در بهره برداری منابع طبیعی به حفاظت از آن هم بیندیشند.

وی ادامه داد: توجه به شغل و درآمد مردم باعث می شود آنها به دنبال خسارت به عرصه های منابع طبیعی نباشند و گروهی که نباید از آن غافل شویم زمین خواران، کوه خوران و جنگل خواران هستند، کسانی که به انفال رحم نمی کنند هر چند که جمعیت آنها انگشت شمار است.

دکتر افراسیابی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اعتباراتی که از صندوق توسعه ملی با توجه به عنایت مقام معظم رهبری به منابع طبیعی و آبخیزداری به سازمان جنگل‌ها در سال ۹۷ و ۹۸ تخصیص داده شده اشاره کرد و گفت: در این راستا ۶۳۸ حوزه آبخیز در سطح کشور شناسایی شد و در قالب برنامه جامع با رویکرد آبخیزداری بیش از ۱۰۰۰ پروژه آبخیزداری به انجام رسید.

دکتر افراسیابی در پایان سخنان خود از دکتر کردستانی مدیر کل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به سبب اقدامات موثری که در منطقه انجام دادند و بالاخص در اجرای طرح کاداستر عرصه های منابع طبیعی در سطح کشور به عنوان اولین اداره کل موفق به انجام این طرح ، تجلیل کرد .

وی همچنین اقدامات موثری ایشان در بیابان زدایی ،ابخیزداری و اجرای هفت هزار هکتار جنگلکاری در جنوب کرمان را شایسته تقدیر دانست.

وی در پایان از دکتر احمدی مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان خواست در حقوق ملی و مردم از مبانی قانونی کوتاه نیاید و با ارکان مختلف کشور نهادهای دولتی، انتظامی و قضایی همکاری مستمری داشته باشد و برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.‍ ‍ ‍ ‍

دکتر محمدحسن کردستانی مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت :از آنجایی که هر آمدنی رفتنی را به دنبال دارد، خداوند منان را شاکرم که بر من منت نهاد تا بخشی از عمر خود را در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، با هدف حراست از انفال الهی و ارتقاء فرهنگ احیاء منابع طبیعی سپری کنم.

وی افزود: به یقین ادعا میکنم که در طول این مدت بهره فراوانی از آموزه های انسانی، اخلاقی، علمی و فنی همه شما مردم عزیز بویژه مدیران توانمند، فرهیختگان اندیشمند و همکاران پرتلاش خود، نصیب اینجانب شده است تا تنها با توکل بر ایزد منان، استعانت از ائمه اطهار(ع) و البته یاری تمامی طبیعت دوستان، بتوانم در راستای حفاظت از بیت المال و انفال الهی گامی هرچند کوچک، ولیکن مؤثر بردارم.

دکتر کردستانی در ادامه گفت: اکنون که پس از چهار و نیم سال ‏به عنوان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، قرعه کار و خدمت در سنگری دیگر در ستاد سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای اینجانب فراهم گردیده است، فرصت را مغتنم شمرده تا به پاس همکاری، لطف و همدلی، از همه شما مردم شریف بویژه خانواده های معزز شهداء و ایثارگران، مسئولین گرانقدر مجموعه وزارت جهادکشاورزی و خانواده بزرگ منابع طبیعی کشور و همچنین ائمه جمعه و جماعات، نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی بویژه دو نماینده شریف جنوب کرمان، استاندار خدوم، مسئولین محترم ارگان های دولتی و قضائی استان بویژه اعضاء محترم شورای حفظ حقوق بیت المال استان علی الخصوص رئیس کل محترم دادگستری و دادستان مقتدر مرکز استان و نیز شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان ها، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان و ادارات تابعه شهرستان های جنوبی، فرمانداران خدوم و پرتلاش، رؤسای محترم دادگستری ها و دادستان های ارجمند، رؤسای محترم سازمان جهادکشاورزی و ادارات کل جنوب کرمان، سربازان عزیز و گمنام امام زمان(عج)، نیروهای خدوم نظامی و انتظامی، کلیه اصحاب شریف رسانه، نخبگان و همیاران عزیز طبیعت و کارکنان جوان و سختکوش منابع طبیعی که از آشنایی با تمامی دوستان فوق الذکر به خود می بالم و همواره یاریگر اینجانب بوده اند، سپاسگزاری نمایم.

وی در پایان، با اذعان به این حقیقت که آنچه محقق شده، لطف پروردگار و آنچه مانده، بضاعت ناچیز این بنده بوده است، بیان کرد: کلیه شما دوستان گرانقدر را به خدا می سپارم و صمیمانه درخواست دارم قصور و کاستی هایم را با دلی دریایی و دیده ای رحمت، بر من بخشیده و دعای خیرتان را بدرقه راهم نمائید.‍ ‍ ‍

دکتر حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در سخنان خود ضمن قدردانی از حضور شرکت کنندگان در این مراسم گفت: در گام دوم انقلاب در پاسخ اعتماد به جوانان به این مسئولیت خطیر گماشته شده ام ،امیدوارم در این راه روشن پیش رو که با زحمات ارزشمند دکتر کردستانی ترسیم شده است و با همکاری و همیاری همکارانم در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و اقشار مردم مثمر ثمر باشم.

تصاویر از: شاهمحمدی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 11 =