. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 38609 تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 | 22:45 ب.ظ

ورود دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به رتبه بندی و بومتریکس

به گزارش کنارصندل، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از راه یابی این دانشگاه به رتبه بندی وبومتریکس دانشگاه های جهان خبر داد. خانم دکتر فاطمه سیدی با بیان اینکه رتبه  بندی وبومتریکس یکی از نظام های رتبه بندی دانشگاه‌های دنیاست که توسط مرکز تحقیقاتی سایبرمتریکس در کشور اسپانیا انجام می شود، اظهار […]

به گزارش کنارصندل، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از راه یابی این دانشگاه به رتبه بندی وبومتریکس دانشگاه های جهان خبر داد.

خانم دکتر فاطمه سیدی با بیان اینکه رتبه  بندی وبومتریکس یکی از نظام های رتبه بندی دانشگاه‌های دنیاست که توسط مرکز تحقیقاتی سایبرمتریکس در کشور اسپانیا انجام می شود، اظهار داشت: بر اساس نسخه اولیه رتبه بندی وبومتریکس دانشگاه های جهان، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت توانست برای اولین بار به این نظام رتبه بندی ورود پیدا کند.

وی هدف اصلی رتبه  بندی وبومتریکس را ترویج حضور وب و مشارکت دانشگاه‌ها در دسترسی آزاد به منظور انتقال علم و دانش به جامعه علمی برشمرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این رتبه بندی موفق به کسب رتبه ۱۳ هزار و ۶۷۱ را در بین دانشگاه های جهان شد.

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه این معاونت بسیار نوپا بوده است، خاطرنشان کرد: به دست آوردن این رتبه در رقابت تنکاتنگ دانشگاه های دنیا از اعتبار بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: رتبه‌ بندی وبومتریکس دنبال ارزیابی عملکرد جهانی دانشگاه‌ها را بر اساس فعالیت ها، دستآورد‌ها و تاثیر گذاری دانشگاه ها بوده که این رتبه‌ بندی حمایت از طرح‌های دسترسی آزاد به‌ منظور افزایش انتقال علم و دانش تولید شده توسط دانشگاه‌ها به کل جامعه است.

خانم دکتر سیدی با بیان اینکه نظام رتبه بندی وبومتریکس شامل وب سایت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بر اساس چهار شاخص است، تصریح کرد: تعداد صفحات وب دانشگاه در گوگل، تعداد ارجاع یا لینک‌های برقرار شده از سایر سایت‌ها به سایت دانشگاه، تعداد استنادات ۱۰ نویسنده پُراستناد دانشگاه و تعداد مقالات کیفی دانشگاه قرارگرفته در بین ۱۰ درصد مقالات پُراستناد از جمله شاخص های چهارگانه رتبه بندی وبومتریکس است.

وی گفت: در آخرین نسخه رتبه‌ بندی وبومتریکس حدود ۲۵۰۰۰ دانشگاه دنیا بر اساس اطلاعات مبتنی بر وب این دانشگاه ها تحلیل شده است.

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: این رتبه‌ بندی همه ساله در انتهای ماه‌های ژانویه( بهمن)و جولای(مرداد) به‌ روز می‌شود و یک مقیاس وبی برای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را فراهم آورده و میزان فعالیت علمی وب‌گاه‌های آموزشی را به‌صورت دوره‌ای نشان می‌دهد./ هادی شفیعی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =