امام جمعه جیرفت: در موضوع انتقال آب هلیل مردم باید قانع بشوند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

حدود یک میلیون نفر مردم در جنوب استان نگران هستند، این نگرانی و دغدغه ی مردم را بایستی مسئولین با ارائه‌ی ادله‌ی منطقی و روشن برطرف بکنند

به گزارش کنارصندل حجت الاسلام والمسلمین دکتر سعادت فر در خطبه های این هفته ۱۸مرداد نماز جمعه جیرفت:

دو نکته در رابطه با مسائل شهرستان عرض بکنیم ؛ اول استفاده‌ی مردم شهرستان دارالولایه جیرفت از آب آشامیدنی سالم، بهداشتی و عاری از املاح مضر، و در یک کلمه #آب_استاندارد، حق طبیعی و اولیه همه ی مردم و از جمله مردم شهرستان جیرفت است.

هرگونه تسامح در این امر، مصداق بارز حق‌الناس و یک گناه نابخشودنی است.
لذا ضمن تشکر از همه‌ی مدیرانی که دغدغه‌ی استاندارد سازی آب شرب مردم را دارند، از مسئولین محترم جدی درخواست می‌کنیم که تا تحقق این امر مهم ،یعنی به حد استاندارد رسیدن آب شرب مردم شهرستان جیرفت، از هیچ گونه تلاشی فروگذار نکنند.

نکته دوم، در مورد بحث #انتقال_آب از سرشاخه‌های #هلیل است. در اینجا دو نکته میخواهم عرض بکنم که یک نکته خطاب به مسئولین و نکته دیگر خطاب به مردم است.

اما نکته ی خطاب به مسئولین، اینکه اولاً در کارهای‌شان کارشناسی بکنند، آینده‌ی طرح ها را در نظر بگیرند، نشود میلیاردها تومان پول در یک کاری هزینه بشود و بعد خدای ناکرده این عامل ندامت و پشیمانی باشد.
🔹ان‌شاءالله که کار کارشناسی انجام شده، ولی اگر انجام نشده باید با دقت انجام بشود.

اما نکته دوم، اگر یک کار کارشناسی انجام شده و این کار یک توجیه منطقی دارد ،که ان‌شاءالله شده و دارد، چرا از مردم فرار می‌کنند؟
ببینید مردم حق‌شان است که اطلاع داشته باشند، مگر چه اتفاقی می افتد؟
متاسفانه برخی از مسئولین بجای اینکه بیایند توضیح بدهند برای مردم، و توجیه منطقی برای آنان بیاورند، از مردم فرار می کنند و آنان را نامحرم می دانند.

به هر حال حدود یک میلیون نفر مردم در جنوب استان نگران هستند، این نگرانی و دغدغه ی مردم را بایستی مسئولین با ارائه‌ی ادله‌ی منطقی و روشن برطرف بکنند.

مردم مومن شهرستان دارالولایه در دوران دفاع مقدس جان بهترین عزیزان‌شان را تقدیم نظام کردند، این مردم برایشان آب که در مقابل جان ارزشی ندارد، آب‌شان را حاضرند تقدیم بکنند اما به شرطی که قانع و توجیه بشوند و بدانند پشت این طرح اولاً آسیبی برای منطقه‌شان نیست و ثانیاً منفعت ملی هست، که این را مسئولین باید بیایند توضیح بدهند.

حقوق شهروندی یعنی چه؟ اینکه می‌گوییم مردم نامحرم نیستند یعنی چه؟ نمی‌شود که با بگیر و ببند دهان مردم را بست.
به هر حال مردم معترض هستند و مسئولین شهامت داشته باشند بیایند در بین مردم و مردم هم سوالات و گلایه‌هایی دارند، سوالات مردم را بشنوند و با یک استدلال منطقی پاسخ بدهند.

این مردم ولی نعمت و صاحب انقلاب هستند. آب و انفال اینها همه متعلق به مردم است و ما چیزی را از مردم نباید مخفی بکنیم.

لذا از مسئولین می‌خواهیم با شهامت تشریف بیاورند بین مردم و حرف و درد دل و دغدغه‌ مردم و استدلال‌های آنها را بشنوند و یک پاسخ منطقی به آنان بدهند، یا مردم را قانع بکنند یا مردم آنها را قانع بکنند.
اگر به این شیوه عمل نشود و به سوالات مردم پاسخ داده نشود، آن وقت خدایی ناکرده این سوالاتی که در دل مردم هست، اینها باعث می‌شود به انجام یک حرکت هایی که ممکن است مشکلات امنیتی پیش بیاد ،و بعضی دلخوری‌ها و گله‌مندی‌ها پیش بیاد.
همین حالا مسئولین بیایند و آن ادله شان را به مردم ارائه بدهند، ان‌شاءالله.

نکته دوم خطاب به مردم مومن و متدین شهرستان جیرفت، اینکه مردم درخواست‌های‌تان باید منطقی و قانونی ارائه دهید و اجازه سوء‌استفاده به کسی ندهید.
و این نکته هم همه ی شما مردم باور دارید که به هرحال نفت، گاز و آب متعلق به همه‌ی مردم هست. نمی‌شود که ما بگوئیم نفت مال فلان شهره، گاز مال فلان شهره و آب مال فلان شهره، در اینگونه مسائل باید دید، دید فرامنطقه‌ای و ملی باشد و الحمدلله مردم این بصیرت را دارند و شما دغدغه‌هایی و سوالاتی دارید که مسئولین محترم باید تشریف بیاورند و به این سوالات شما پاسخ بدهند.