. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 39203 تاریخ انتشار : سه شنبه 12 شهریور 1398 | 08:53 ق.ظ

مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان جیرفت، اعلام کرد:

مردم جیرفت می توانند در صورت بروز هرگونه آسیب اجتماعی با شماره تماس ۱۲۳ تماس برقرار کنند

به گزارش کنارصندل، « معصومه صفوی» ، عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طی سال جاری ۳۳۰ تماس مرتبط، ۵۰۰ تماس غیرمرتبط و ۳۰۰ مورد مزاحم تلفنی در خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی این شهرستان ثبت شد. مسئول اورژانس اجتماعی جیرفت، افزود: بیشترین تماس تلفنی در زمینه کودک آزاری و اختلافات حاد خانوادگی ثبت شده که نیازمند اطلاع رسانی […]

به گزارش کنارصندل، « معصومه صفوی» ، عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طی سال جاری ۳۳۰ تماس مرتبط، ۵۰۰ تماس غیرمرتبط و ۳۰۰ مورد مزاحم تلفنی در خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی این شهرستان ثبت شد.

مسئول اورژانس اجتماعی جیرفت، افزود: بیشترین تماس تلفنی در زمینه کودک آزاری و اختلافات حاد خانوادگی ثبت شده که نیازمند اطلاع رسانی بیشتر خط ۱۲۳ در بین احاد مردم هستیم.

وی، با بیان این که رسانه ها ظرفیت بزرگی برای اطلاع رسانی خط ۱۲۳ در جامعه است، اظهار داشت: متاسفانه خط تلفن ۱۲۳ و خدمات اورژانس اجتماعی در بین مردم هنوز نهادینه و اطلاع رسانی نشده بنابراین امروز با حضور اصحاب رسانه به دنبال تحقق این هدف هستیم.

صفوی، خاطرنشان کرد: مرکز اورژانس اجتماعی به کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی از طریق ارائه خدمات و اقدامات فوری به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی می پردازد. 
مسئول اورژانس اجتماعی جیرفت، افزود: کودکان کار و خیابانی، کودکان آزار دیده، اقدام به خودکشی، زوجین متقاضی طلاق، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، دختران و پسران فراری جامعه هدف اورژانس اجتماعی هستند. 
وی، تصریح کرد: ارتقاء سطح دانش و آگاهی های لازم افراد در معرض آسیب و آسیب دیده، ارتقاء توانمندی های افراد در معرض آسیب و مداخله موثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی از اهداف راه اندازی اورژانس اجتماعی است. 
صفوی، به خدمات اجتماعی واحد سیار اورژانس اجتماعی ۱۲۳ اشاره و اظهار داشت: خدمات دهی به افراد جامعه در زمینه برنامه ها و فعالیت های سازمان بهزیستی، شناسایی مناطق آسیب خیز، ارائه خدمات مددکاری اجتماعی و روانشناسی سرپایی و فوری در محل به افراد در معرض آسیب اجتماعی از کارکردهای این بخش است. 
مسئول اورژانس اجتماعی جیرفت، ادامه داد: خط ۱۲۳ با هدف مداخله تخصصی موثر به منظور کاهش جرائم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی، ارائه راهنمایی لازم به منظور فعالیت های سازمان بهزیستی به گروه های هدف و ارجاع افراد نیازمند دریافت خدمات به واحدهای خدمات اجتماعی سیار راه اندازی شده است. 
وی، با بیان این مطلب که تماس با اورژانس ۱۲۳ رایگان است، افزود: مردم می توانند در صورت بروز هرگونه آسیب اجتماعی مانند کودکان و زنان آزار دیده، خودکشی، فرار از منزل، زوجین متقاضی طلاق، کودکان کار و خیابانی، زنان و دختران در معرض آسیب و سالمندان و معلولان آزار دیده با شماره تماس ۱۲۳ تماس برقرار کنند تا سریعا رسیدگی شود. 
صفوی، به آموزش های این مرکز در مدارس اشاره و اظهار داشت: آموزش های اورژانس اجتماعی در مقطع دبستان مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان جیرفت در زمینه آموزش خودمراقبتی، معرفی خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، آموزش پیشگیری از کودک آزاری و تعریف آسیب اجتماعی توسط کارکنان اورژانس اجتماعی به دانش آموزان ارائه شد.

مسئول اورژانس اجتماعی جیرفت، با بیان این مطلب که رشد و گسترش آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه ها و نگرانی های جدی مسئولان است، ابراز داشت: امروزه شاهد افزایش چشمگیر آسیب های اجتماعی در جامعه هستیم و سازمان بهزیستی به عنوان متولی شناسایی و ساماندهی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی تلاش می کند و در این زمینه نیازمند همکاری و تعامل سازنده دستگاه ها و سازمان های مرتبط مداخلات روانی و اجتماعی است.
گفتنی است؛ اورژانس اجتماعی برای پیگیری موضوع های اجتماعی از جمله همسرآزاری، کودک آزاری و خودکشی با شماره تلفن ۱۲۳ فعالیت می کند./ شبستان

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =