. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 39752 تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 شهریور 1398 | 07:51 ق.ظ

از پوستر ویژه‌برنامه ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان رونمایی شد

به گزارش کنارصندل، حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان روز دوشنبه در این آیین گفت: سال گذشته جشنواره تئاتر خیابانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در جنوب کرمان برگزار شد و امسال در قالب ویژه‌برنامه اجرا می شود. وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با حمایت بنیاد […]

به گزارش کنارصندل، حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان روز دوشنبه در این آیین گفت: سال گذشته جشنواره تئاتر خیابانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در جنوب کرمان برگزار شد و امسال در قالب ویژه‌برنامه اجرا می شود.


وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با حمایت بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام، مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کرمان قصد دارد با دعوت از برترین تئاترهای خیابانی رضوی که در ۱۰ سال اخیر به اجرا در آمده‌اند، ویژه‌برنامه تئاتر خیابانی رضوی امسال را برگزار کند.


اسحاقی ادامه داد: این ویژه برنامه از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که از ۲۵ تا ۲۸ آذرماه جاری در شهرستان جیرفت برگزار می شود.


وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ رضوی با محوریت اقتصاد درون‌زا، توسعه فعالیت های هنری و مذهبی، بهره گیری از تئاتر خیابانی به منظور معرفی سیره خاندان رسالت، شناسایی آثار برتر اجرا شده، معرفی استعدادهای نو در تئاتر خیابانی، تجلیل از هنرمندان متعهد و ارزشی و نیز توجه به فرهنگ دینی و اعتقادات اقوام با محوریت امام رضا (ع) از جمله اهداف برگزاری ویژه‌برنامه ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان همچنین به محورها و موضوعات پیشنهادی اشاره کرد و افزود: از محورها و موضوعات پیشنهادی این ویژه برنامه ملی، نمایش روحیه کار و تولید کالای ایرانی با محوریت فرهنگ رضوی، نمایش کسب و کار حلال با محوریت زیارت امام هشتم، نمایش و ترویج گردشگری مذهبی ارزان و اقتصاد محور، نمایش و ترویج اقتصاد اسلامی با محوریت تاریخ و سیره رضوی و نمایش جلوه های فرهنگ رضوی در آداب و رسوم بومی و ملی ایرانیان است.

وی به تشریح شرایط عمومی ویژه‌برنامه ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان پرداخت و گفت: در این ویژه‌برنامه فقط آثار خیابانی اجرا شده که سال های ۸۸ تا ۹۸ به عنوان اجرای برتر معرفی شده‌اند می‌توانند شرکت کنند.
اسحاقی تصریح کرد: آثاری که در نخستین جشنواره تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان مورد پذیرش قرار گرفته بودند نمی‌توانند در این ویژه‌برنامه شرکت کنند.
وی اظهار داشت: ارائه مجوز کتبی از نویسنده طرح یا ایده، پس از پذیرش نهایی اثر الزامی است و افراد متقاضی باید فرم درخواست شرکت در ویژه‌برنامه را تکمیل و به همراه اثر به دبیرخانه ارسال کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: چنانچه در هر مرحله، شورای سیاست‌گذاری ویژه‌برنامه، اثری را مغایر با موضوعات اعلام شده تشخیص دهد، از ادامه برنامه حذف می شود.

وی بیان کرد: گروه‌های متقاضی حضور باید فیلم آثار نمایشی خود را با کیفیت HD یا FUL HD بر روی سه لوح فشرده dvd تا تاریخ (۲۰ مهرماه ) به دبیرخانه ویژه‌برنامه ارسال کنند.

سال گذشته ۱۵۵ طرح به دبیرخانه نخستین جشنواره تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان ارسال شد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =