. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 39958 تاریخ انتشار : جمعه 29 شهریور 1398 | 22:13 ب.ظ

امام جمعه جیرفت: ۳ موکب شهرستان دارالولایه جیرفت میزبان زائرین حضرت اباعبدالحسین (ع) هستند

حجت الاسلام و المسلمین رضا سعادت فر امام جمعه جیرفت در خطبه نماز جمعه امروز (۲۹شهریور۹۸) گفت: خود و همه‌ی شما را به رعایت تقوا توصیه و سفارش می‌کنم و از جمله‌ی مصادیق تقوا مطابق نامه‌ی ۳۱ نهج‌البلاغه که امیرالمومنین (ع) خطاب به امام حسن (ع) می‌فرماید که انسان نفس و وجدان خود را حاکم […]

حجت الاسلام و المسلمین رضا سعادت فر امام جمعه جیرفت در خطبه نماز جمعه امروز (۲۹شهریور۹۸) گفت: خود و همه‌ی شما را به رعایت تقوا توصیه و سفارش می‌کنم و از جمله‌ی مصادیق تقوا مطابق نامه‌ی ۳۱ نهج‌البلاغه که امیرالمومنین (ع) خطاب به امام حسن (ع) می‌فرماید که انسان نفس و وجدان خود را حاکم کرده و آنچه را که برای خود می‌پسندد برای دیگران نیز بپسندد و آنچه که برای خود نمی‌پسندد برای دیگران نیز نپسندد و اگر همین یک دستور را رعایت کنیم، دنیا و آخرت‌مان آباد خواهد شد.

بدانید که این دنیا ارزش گناه و معصیت ندارد و ارزش ندارد که انسان بخاطر چند صباح لذت دنیا، عذاب اخروی را بپذیرد.*پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: در روز جمعه ملائکه الهی درب مسجد می‌ایستند و اسم و ثواب مردم را می‌نویسند و ثواب مردم متفاوت است زیرا خلوص نیّت و میزان حضور قلب و توجه به خطبه‌ها و نمازجمعه در مردم تفاوت دارد و این ملائکه هنگام شروع اذان دفتر را جمع کرده و در نمازجمعه شرکت کرده و به خطبه‌های نمازجمعه گوش می‌دهند.*حدیث زیبای تربیتی مهم برای والدین آن است که بروید به فرزندان‌تان کلام اهل بیت(ع) و قرآن را بیاموزید و اگر قرآن و کلام اهل بیت را به آنها یاد ندادید دشمنان اهل بیت کلام خودشان را به اینها یاد می‌دهند. مراقب باشید که فرزندان‌تان خوراک معنوی‌شان را از بیگانگان، منحرفین و مخالفین اهل بیت دریافت نکنند.*قرآن می‌فرماید: فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَى طَعَامِهِ انسان بایستی نگاه کند به طعامش که چگونه است. آیا پاک است یا نجس؟ باید به خوردنی‌های مادی و معنوی نگاه کرد. بچه‌هایتان چه فیلمی می‌بیند و در چه فضای مجازی اعم از گروه و کانال حضور دارد. زیرا دشمنان به دنبال به غارت بردن تحفه‌های معنویت در کانون خانواده هستند.

بنا به روایتی روز چهارشنبه ۲۵ محرم روز شهادت امام سجاد (ع) است و این روز را تسلیت عرض می‌کنم.*بنی‌امیّه حدود ۱۰۰۰ ماه، معادل حدود ۸۰ سال حکومت کردند و دلیل دوام حکومت بنی‌امیّه در این مدت زمان این بود که بنی‌امیّه ۲ ضدفرهنگ را در جامعه نهادینه کردند.*ترویج موسیقی، هرزگی، بی‌‌بندوباری اولین ضدفرهنگی بودند که بنی‌امیه در جامعه نهادینه کردند.*در تاریخ داریم که خلیفه‌ی بنی‌امیه در مکّه، هنگامی که در پُشت بام کعبه و مُشرف بر شهر مکه قرار گرفت، سوال کرد که می‌دانید که اینجا چی می‌چسبد؟ پاسخ دادند که قرآن خواندن، نماز خواندن و ذکر گفتن. خلیفه در ادامه گفت که چند جام شراب و چند آوازه‌خوان اینجا باشد تا مشروب بخوریم و آواز گوش کنیم و مکه را تماشا کنیم.*ولید در حالی که حاکم کوفه بود نماز صبح را ۴ رکعت خواند و در جواب اعتراض مردم گفت که امروز صبح حالم خوب است اگر می‌خواهید بیشتر بخوانم و ذکر سجده‌ی این خلیفه 《اشربی و اسقینی》 سپس ولید در جواب معترضین گفت دیشب با کنیزکان مشغول عیش و نوش بودم و الان در همان حال و هوا به کنیزم می‌گفتم خودت شراب بخور و به من هم شراب بده.*در این دوران امیرالمومنین علیه السلام که در نماز ، تیر از پایش بیرون کشیدن و ملتفت نشد و در اثر مناجات با خدا از هوش می‌رفت، می‌بایست خانه نشین شود و امثال ولید، حاکم شوند که جای تعجب دارد.

متاسفانه مدینه‌النبی از زنان آوازه‌خوان پُر شده بود و کلاس آموزش خوانندگی و موسیقی در مدینه ترویج پیدا کرده بود و در شهر مدینه، بنرهای کنسرت نصب بود. برای مجالس لهو و لعب در سایر شهرها، از مدینه، آوازه‌خوان و گروه کنسرت دعوت می‌کردند.*یک نمونه از تاثیر موسیقی؛ هنگام آواز خواندن یک زن آوازه‌خوان، در حضور محمدبن‌عمران که قاضی مدینه بوده است، این قاضی کفش‌هایش را از پا بیرون آورده و به گوش‌هایش بسته و چاردست‌‌وپا راه رفته و می‌گوید راه را باز کنید که شتر فربه‌ی آمد.*متاسفانه پدیده‌ی شوم کنسرت و آوازه‌خوانی توسط آقازاده‌ها ترویج شُد و در تاریخ داریم که عایشه دختر طلحه، بزم‌های موسیقی مخطلط زن و مرد را در بحث موسیقی تشکیل می‌داد.

متاسقانه امروز نیز بعضی دنبال فضای موسیقی و لهو و لعب رفته‌اند؛ فلان آقای مدیر فرهنگی جامعه به بنده گفته که اجازه بدهید کنسرت‌ها را اینجا توسعه دهیم زیرا نیروی انتظامی اعلام کرده که در هر جایی که فضای کنسرت زیاد باشد، آباده و جرم پایین می‌آید. به او گفتم که آمار جرم و جنایت در ماه مبارک رمضان، محرم و صفر پایین می‌آید و اگر قرار بود فضای کنسرت، اختلاط زن و مرد و لهو و لعب و بی‌بندوباری آمار جرم و جنایت را پایین بیاورد، پس می‌بایست در کشورهای غربی و اروپایی شاهد پایین آمدن آمار جرم و جنایت باشیم.*ابویوسف قاضی مدینه است و خطاب به مردم مدینه گفته است که ای مردم مدینه، وضع شما این آوازه‌خوانی‌ها شگفت‌انگیز است زیرا هیچ شخص محترم و غیرمحترمی از آن اِبا ندارد و غالباً همه به موسیقی آلوده شده بودند.*وقتی که حاکمان این وضعیت را پیدا کنند (الناس علی دین ملوکهم) مردم نیز تابع آنها می‌شوند.

این انقلاب مُفت به دست نیامده و هفته‌ی دفاع مقدس را پیش رو داریم که عزت این انقلاب مدیون، قطره قطره خون شهداست و اما عده‌ای امروز می‌خواهند نام و یاد شهدا را مُبدّل به ساز و آواز و موسیقی کنند؛ نسبت به این مسائل هوشیار باشید که اینها توطعه دشمن است.*مسعودی از مورخین قرن سوم و چهارم است که می‌نویسد؛ فساد و آلودگی یزید به اطرافیان و عُمّال وی نیز سرایت کرد و در زمان او ساز و آواز در مکه و مدینه آشکار گردید و مجالس بزم برپا شد و مردم آشکارا به شراب‌خواری می‌پرداختند.*حسن بَصری که از اعاظم قرن اول و دوم است می‌گوید که اگر پیغمبر الان در بین امت برگردد؛ از بین تمام تعالیم اسلامی هیچ چیز غیر از قبله را پیدا نمی‌کند زیرا همه چیز منحرف شده است.*امام سجاد علیه السلام می‌فرمایند که روزگار ما در میان مردم مثل روزگار بنی‌اسرائیل که فرزندان خودشان را می‌کشتند شده است یعنی هیچ اثری از تمدن اسلامی نمانده است و مردم به جاهلیت برگشته‌اند و امروز برای ما آنقدر سخت شده که مردم بر فراز منبر با ناسزاگویی به امام حسین علیه السلام، قصد تقرب به خلفا را دارند.

آی مومنین، امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرید و اگر نسبت سرمایه‌های انقلاب، حساس نباشید، خدای ناکرده، به راحتی، مفت و با حرکت آرام و شیب ملایم از دست خواهیم داد.*ابوالفرج اصفهانی از علمای قرن سوم و چهارم می‌گوید که در محیط مدینه، عالمان آواره‌خوانی را زشت نمی‌شمردند و عابدان با آن مخالفت نمی‌کردند. به طوری که فریاد آوازه‌خوانانی از سراسر شهر به گوش می‌رسد.*متاسفانه در و دیوار برخی از شهرها ، شده نصب بنرهای کنسرت‌های آنچنانی.*جامعه به جایی می‌رود که افراد آوازه‌خوان محبوب می‌شوند و در نزاع شخصی از اهالی عراق با یکی از اهالی مدینه، قاضی دادگاه، شهادت یک زن آوازه‌خوان را بعنوان شاهد می‌پذیرد و در جواب اعتراض مرد عراقی می‌گوید این شخص را می‌شناسم و خدا من و تو را بیامرزد و این روزها کی گرفتار غنا و موسیقی نیست؟*متاسفانه فضای جامعه به سمتی می‌رود که گناه در فضای جامعه عادی می‌شود. جوانان عزیز مراقبت باشید زیرا شراب‌خواری، سگ‌بازی و آلوده شدن به موسیقی مَسلک اموی‌ها و یزیدی‌ها است. کسانی که در ماشین‌شان سگ گذاشته و به سگ افتخار می‌کنند بدانند که مَسلک، مسلک اموی‌ها است و مسلک انسان مومن و محب سیدالشهدا نیست. و مومنین اینها را تذکر دهید و این سیاست‌های بنی‌امیه باعث می‌شود که خون سیدالشهدا ریخته شود و جامعه ساکت شده و آرام بماند و این مسائل را ساده نپنداریم و در شهری که موسیقی باب شد، مُسَلَّم که اسم شهید از تابلو حذف می‌شود و با نصب عکس شهدا مخالفت می‌شود.

متاسفانه عدم پذیرش برخی از مشکلات فرهنگی، بزرگ‌ترین مشکل ماست. فلان آقای وزیر اعلام می‌کند که در جامعه کمتر از ۱۰ درصد بی‌حجاب داریم.*نمی‌دانم که ملاک بی‌حجابی آیا بر اساس شرع هست یا بر اساس دل‌شان؟ آیا بر اساس نظر فیضیه است یا بر اساس نظر انگلستان؟ آخه بر چه اساسی این آمارها را می‌دهید؟ اگه اینجوری باشه که تکلیف بقیه‌ی آمارهایتان معلوم است. بعضی‌ها با آمار دروغین دادن می‌خواهند مشکلات را حل کنند. اینها را مراقب باشیم.*نکته‌ی دومی که بنی‌امیه دنبال می‌کرد. آی زن و مرد مومن و متدین امروز، روز جمعه، بنده در پیشگاه حضرت بقیت الله اعظم این نکته را عرض می‌کنم و از شما مومنین عزیز می‌خواهم این نکته را به همه‌ی مردم انتشار دهید.*ترویج تعصبات قومی و قبیله‌ای دومین سیاست بنی‌امیه بود که در جامعه نهادینه شد.*شهید مطهری می‌فرمایند که معاویه اولین کارش این بود که تعصب عربیَّت، تعصب قومیَّ، ملیَّت عربی را که اسلام می‌راند، از نو زنده کرد و اعلام کرد تا زمانی که عرب وجود دارد، غیر عرب، حق ندارد امام جماعت باشد و تا عرب هست، غیرعرب حق شرکت در صف اول نماز جماعت را ندارد و این در حالی است که اسلام می‌گوید (إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم) “با تقواترین شما بهترین هست” (إِنَّمَا المُؤمِنونَ إِخوَهٌ) “مومنین با هم بردارند”

‏مومنین عزیز اجازه ندهید که برخی از افراد بخاطر رآی‌آوردن، به مباحث قومی و قبیله‌ای دامن بزنند. طلاب، روحانیون، خواص و انقلابیون آنچه که دارد به این شهر و به این منطقه آسیب می‌زند اینه ؛ بجای اینکه ضوابط بشود انقلابی بودن، ضوابط بشود خدمت‌رسانی؛ ضابطه این بشود که فلان شخص از طایفه‌ی ماست. آن آقا هم بیاد جار بزند و بگوید آی مردم اجازه ندهیم از فلان طایفه کسی رای بیاورد. تو غلط می‌کنی این حرف را می‌زنی به چه جهتی تو می‌آیی اختلافات طبقاتی ایجاد می‌کنی؟ تو اگر روحیات انقلابی داری، روحیات خدمت‌رسانی داری آنها را بایستی به مردم اعلام بکنی. لذا بایستی مراقب باشیم.*پول، کنسرت و تعصبات قومی و قبله‌ای، ۳ سُنت بنی‌امیّه و اموی‌ها است.*اینها را مراقب باشیم. در این جریانات هست که امام سجاد علیه السلام تنها می‌ماند و ۲۰ یار بیشتر ندارد. و در این شرایط هست که جامعه اسلامی به انحطاط می‌رود.*مرحبا به شما مردم ایران؛ شما مردم انقلابی؛ چه زیبا حضرت امام فرمودند که من با جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله (ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمومنین (ع) و امام حسن (ع) می‌باشد. در آن حجاز مسلمان نیز از ایشان اطاعت نمی‌کردند و اینجا نیروهای جوان، متدین و انقلابی ما به ندای ولی فقیه زمان‌شان لبیک گفتند و ۸ سال دوران طلایی دفاع مقدس را با مدیریت ولایت فقیه به پیروزی رساندند به گونه‌ای که حضرت امام می‌فرمایند که ما انقلاب‌مان را در جنگ به جهان صادر کردیم و جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظام‌های فساد در مقابل اسلام احساس ذلت بکنند.*‏این پیش‌بینی حضرت امام هم ان‌شاالله به زودی محقق خواهد شد؛ حضرت امام فرمودند که جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت، ان‌شاالله.

امروز بصیرت، صبر، استقامت و روحیات انقلابی ضامن پیروزی انقلاب است‌. و تحریم‌ها بخاطر تفکر انقلابی در حال شکست خوردن است.*یکی از غربی‌ها یک تعبیر جالبی دارد؛ می‌گوید که امروز فواره‌ی تحریم‌ها در اوج دارد پایین می‌آید. فواره تا یک نقطه‌ای بالا می‌رود و بعد پایین می‌آید. ما هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. *در حوزه‌ی دفاعی ۱۰ پهباد یمنی در عمق ۱۳۰۰ کیلومتری خاک کشور عربستان با هدف قرار دادن ۱۹ نقطه‌ی پالایشگاه‌های مهم نفتی عربستان باعث شدند که صادرات عربستان ۵میلیون بشکه نفت در روز را از دست بدهند.*عربستان به دنیا می‌گفت از ایران نفت نخرید، من نفت‌ش را جبران می‌کنم و قبل از تحریم‌ها صادرات نفت ایران ۲ونیم میلیون بشکه در روز بود و عربستان ۵ میلیون بشکه را در اثر این حمله از دست داد. اکنون عربستان وارد کننده گازوئیل شده است.*امروز پهبادهای یمن بعنوان ضعیف‌ترین کشور به جهت اقتصادی در محور مقاومت، اینجوری آنها را متزلزل می‌کند. و ۴۵ میلیون دلاری که آمریکایی‌ها از عربستانی‌ها دوشیدند تا آمریکایی‌ها از عربستان‌ها حمایت کنند و این پول نتوانست بر امنیت آنها تاثیر بگذارد.*نماینده سابق مجلس کویت خطاب به عربستانی‌ها می‌گوید که این فقط یک عطسه ایران بود که نصف صادرات شما را متوقف شد، چطور می‌خواهید با ایران بجنگید که جنگ با دشمن قوی خودکشی است و ترامپ را باور نکنید چون در صورت جنگ اثری از نفت نمی‌ماند و برمی گردیم به صحرا نشینی و بدویت.*این جمله، جمله‌ی خوبی است. اما ما به اینها عرض می‌کنیم این عطسه‌ی ایران نبود بلکه گوش‌مالی انصار الله یمن بود و اگر قرار باشد نیروهای انقلابی جمهوری اسلامی ایران عطسه‌ای بزنند اثری از رژیم آل‌سقوط و ایادی آن در دنیا باقی نخواهد ماند و برای همیشه به زباله‌دان تاریخ خواهند پیوست.*تفکر انقلابی راه نجات مملکت است. تفکر انقلابی امروز در قوه قضائیه باعث شده مردمی که نگران فساد بودند الان روحیه و امید به فساد ستیزی در وجودشان محقق شده است.*تفکر انقلابی پیروز است و همان‌جوری که حضرت آقا در ابتدای درس خارج خودشان فرمودند که این آمریکایی‌ها اگر معاهدات‌شان را برگردانند و توبه هم بکنند؛ آن موقع می‌توانند در مذاکرات همراه با بقیه‌ی کشورها شرکت بکنند و نه مذاکره‌ی خصوصی.*اُبُهَت جمهوری اسلامی ایران را قدر بدانیم. این را بدانید که امروز دشمنان برای از بین بردن اقتدار نیروهای انقلابی ۲ طرح دارند.*طرح اول اینکه؛ می‌خواهند ما را به مسائل فرعی مشغول کنند تا از مسائل اصلی، معیشت و اقتصاد باز بدارند و طرح دوم اینکه ایجاد اختلاف.*انقلابیون؛ انقلابی که می‌گوییم منظورم اصولگرا نیست، منظورم اصلاح‌طلب نیست، منظورم هر کسی است که دل در گرو فرهنگ انتظار دارد. آی کسانی که دلتان در گرو فرهنگ انتظار است؛ با هم متحد باشید، یک دل باشید، بدانید صبح ظهور نزدیک است و این کفر و نفاق، نفس‌های آخر خودش را می‌کشد و ان‌شاالله به زودی زود شاهد خواهیم بود که پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی در صبح جمعه‌ای که ندای ملکوتی مهدی فاطمه در عالم هستی بپیچد (الا یا اهل العالم انا المهدی المنتظر) به دستان امام امت‌مان تحویل به بقیه اعظم خواهد گردید، برای آن روز آماده باشید.*مومنین عزیز اربعین آماده است.

۳ موکب شهرستان دارالولایه جیرفت میزبان زائرین حضرت اباعبدالحسین علیه السلام هستند و به کوری چشم همه‌ی کسانی که نمی‌توانند اشک را ببینند، نمی‌توانند روضه را ببینند و نمی‌توانند اربعین را ببینند؛ به فضل الهی اربعین امسال باشکوه‌تر از همه سال خواهد بود.*موکب‌ها امسال هزینه‌هایشان بالاتر است. برای اینکه هوا گرم شده و بایستی کولر تهیه کنند. آنهایی که امکان داره برای‌شان می‌توانند کولرهای آبی کمک کنند، آنهایی که نمی‌توانند کمک کنند برای‌شان یک پیشنهاد دارم؛ مومنین عزیز امروز اگر یک سرماخوردگی ساده برای یک نفر پیش بیاد تا دنبال طبیب و دارو برود حداقل ۵۰ هزار تومان هزینه دارد و پیشنهاد می‌کنم مومنینی که اینجا حضور دارند برای سلامتی خودشان، خانواده‌شان و در راس همه سلامتی وجود مبارک حضرت بقیه الله الاعظم، آمار خانواده‌شان را بگیرند و یک نفر هم، (امام زمان) را اضافه کنند و به نیت سلامتی خانواده‌شان و جسمی‌شان و معنوی‌شان به ازاء هر نفر ۵۰ هزار تومان به اربعین کمک کنند. نگویید نداریم، پولتان جاهای دیگه خرج می‌شود. خدای نکرده پول خرج دوا و درمان می‌شود. پول خرج می‌شود و خیرات و برکاتی هم ندارد. اربعین سرمایه‌گذاری است و مومنین به موکب‌ها کمک کنند. ان‌شاالله

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 7 =