. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 40018 تاریخ انتشار : جمعه 26 مهر 1398 | 16:56 ب.ظ

امام جمعه موقت جیرفت:

فتنه سخت مسبوق به فتنه نرم است بیدار و هوشیار باشید

*حجت الاسلام والمسلمین امین کمالی امام جمعه موقت در خطبه های این هفته نماز جمعه جیرفت (مورخ ۱۳۹۸/۰۷/۲۶) گفت: خودم و همه شما را به رعایت همه جانبه تقوای الهی سفارش می کنم . شنبه۲۷مهرماه مصادف است با اربعین سرور و سالار شهیدان ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) آنهایی که تشریف بردن و برگشتن زیارتشان […]

*حجت الاسلام والمسلمین امین کمالی امام جمعه موقت در خطبه های این هفته نماز جمعه جیرفت (مورخ ۱۳۹۸/۰۷/۲۶) گفت: خودم و همه شما را به رعایت همه جانبه تقوای الهی سفارش می کنم . شنبه۲۷مهرماه مصادف است با اربعین سرور و سالار شهیدان ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) آنهایی که تشریف بردن و برگشتن زیارتشان قبول باشه و آنهایی هم که جاماندگان از قافله عشق شدن ان شاءالله به زودی زود نصیب روزی همه عزیزان بگردند. تسلیت و تعزیت عرض می کنم خدمت همه عزیزان ایام غم و اندوه آل الله .

خورشید حقیقت حسینی را می بینیم که بعد از چهارده قرن تابش بامدادی خود بسیاری از شیفتگان حقیقی را تقویت می کند . این نور حقیقت نیز مانند خورشید جغرافیای خاصی هم نمی شناسد . مغناطیس ابا عبد الله از سرتاسرعالم جامعه جهانی و کل آزادگان را در بین الحرمین جمع کرده است .از توماس کارلاین از بزرگترین نویسندگان انگلیس که حسین را نماد راسخ مبارزه با ظلم می داند و واشنگتین ارونینگ امریکایی جمله ای دارد می گوید حسین جان قهرمان من سمبل شجاعت روح تو در زیر رمل های سوزان عراق جاودانه باد .

لذا راهپیمایی اربعین از هر منظری مورد نظاره قرار بدهیم نوید بخش آزادی برای تمامی مردمان عالم و آینده ای روشن است برای همه مسلمانان و نهضت های آزادی خواه .اربعین مرکز ثقل دنیا شده امروز ما این جمعیت بالغ بر ۲۵ملیون نفر قبلا روز اربعین در کربلا این قدر ترافیک جمعیت بود اما حالا هفته قبل مرز شلمچه این جمعیت را داشت . خدا چه عزتی داده و چه عزتی دارد کار برای خدا کردن .از این مهم باید درس بگیریم به خیال خام خودشان خواستند نور اباعبدالله را خاموش کنند .

می بینید که دنیا و تمام مرزهای جغرافیایی حضور پیدا می کنند . مرزههای ژئوپلوتیکی در بین الحرمین جمع می شوند و می گویند عشق به امام حسین ما را در این جا جمع کرده و این نوید بخش آزادی است . مقام معظم رهبری می فرماید یکی از مصادیق قدرت دنیا راهپیمایی اربعین است . راه قدس از کربلا می گذرد . این زمینه ساز ظهور مولایمان امام زمان (عج) می باشد .

در واپسین دهه های هزاره میلادی جامعه اطلاعاتی امریکا تحلیل به اباحه کرد در قبال سند۲۵ساله ربع هزاره سوم در آن سند امریکا چند هدف را طراحی کرده که از ۲۰۰۱تا۲۰۲۵ باید به آن عمل کنند و عملیاتی کنند و خودشان می گویند . ظرف این ۲۵سال اگر هجمونی خودمان را در دنیا تثبیت کنیم امریکا ماندگار است و گرنه در سال ۲۰۲۵شاهد فروپاشی امریکا و همه دولت های اروپا خواهیم بود .اولین هدف گسترش آزادی و امنیت برای اتباع امریکا و دیگران در یک جهان  یکپارچه  . 

دومین هدف تضعیف نیروهای بی ثبات ساز جهان ، کی جهان را بی ثبات کردن جهان از منظر ا مریکا : ایران ، چین ، روسیه ، ونزوئلا و کشورهای آزادی خواه را می گویند این جهان را بی ثبات کردند . لذا دنبال خنثی کردن و از بین بردن اینها است این هدف دومشان است .سومین هدف کمک به الحاق پنج قلل الی الخصوص چین ، روسیه وهند به جریان اصلی نظام در حال پیدایش نظام بین الملل

در طول این نوزده سال سه رئیس جمهور امریکا روی کار آمد اولین رئیس جمهور بوش بود بوش برنامه اش برنامه اش چه بود آنها گفتند در غرب اسیا ایادی ما نمی توانسند اهداف ما را پیاده کنند  لذا استراتیژی ما باید نظامی باشد استراتیژی بوش نظامی بود . برای هدف خودش بوش چهار برنامه دارد اول دولت سازی دوم نهاد سازی سوم ایجاد پایگاه و چهارم مهار قدرت ایران .لذا می بینیم آمد در شرق و غرب امریکا افغانسان و عراق نیرو پیاده کرد و به گفته ترامپ بوش در غرب آسیا و مدیترانه انجا چهار هز ار کشته و هفت تریلیون دلار را بدهی را برای امریکا گذاشت و رفت و نهایتا جمهوری اسلامی دوم درست کرد و از منطقه خارج شد .

آیا اقای بوش توانست به هدف خود برسد ؟ نه

دومین رئیس جمهور اوباما بود طلائی ترین دوران ، دوران اوباما بود چون هم زمان با دولت بارک اوباما دولتی در ایران بوجود آمد که شعارش اعتدال و همزیستی مسالمت آمیز . اینها چه می گویند ما مرز با امریکا داریم اما مرزبندی با تعامل و نه تقابل . لذا هر شعاری که در آن تعارض باشد از نظر این دولت رد شده است .هدف اول اوباما این بود که ایران قدرت هسته ای نداشته باشد هدف دومش این که ایران قدرت منطقه نباشد و هدف سوم آن این که ایران از حزب الله و حماس راحمایت نکند و هدف چهارم اوباما ایران در خاورمیانه بزرگ هیچ دخالتی نکند خاورمیانه بزرگ تشکیل و به اثبات رساندن اسرائیل را یعنی به رسمیت بشناسیم اسرائیل را .اوبا ما آیا موفق شد ؟ بله در قضیه هسته ای موفق شد چون توانست ما را از اوج بر سرمیز مذاکره بنشاند دربحث مذاکره برجام . و در بحث سانترفیوژه ها . دومین برنامه اش در بحث نفوذ اوباما موفق بود در بح ث نفوذ فکری ،در تیم هسته ای نفودی داشتن و اینها نفوذ کردن در ذهن سیاست مداران و نفوذ کردن و ذهن مسؤلین و مردم را استحاله کرده است .

گفتند امضا کنید و تسلیم بشود که آب خوردن شما مربوط به برجام است . لذا مسؤلین به مردم گفتن آب خوردن شما ، غذا خوردن شما همه مشروط به امضای برجام است . لذا برجامی دیگری را دنبال بودند که رقم بزنند . وقتی یک زمانی مردم می گفتند انرژی هسته ای حق مسلم ماست از زبان مسئولین بشنوند آب خوردن شما هم مشروط به امضای برجام است  نتیجه این است که ما از حق مسلم خود گذشتیم وضعیت معیشت ما را حل کنید .می گویند اوبا در بر جام اول موفق بود و در برجام دوم وقتش کم بود و در بحث دفاعی نتوانست ورود کند .نفر سوم ا ز ر ئیس جمهور ترامپ بود .

ترامپ می گوید عناصر قدرت در ایران چهار تا هستند : ۱- ا نسجام ملی است می گویند ما سراغ نداریم این اسنجام ملی یک فقیه و یک عالم این گونه وحدت داشته باشند همگی در تح ت ولایت فقیه باشند. در پاکستان در عراق در افغستان این انسجام وجود ندارد . در اروپا و فرانسه ما شاهد یک فروپاشی هستیم .اینها می گویند مهمترین رکن قدرت ایران انسجام ملی است .ترامپ در پی از بین بردن این انسجام است .دوم : دومین مولفه قدرت جمهوری اسلام ا یران نفوذ منطقه ای ایران است . ما سرتا سرعالم نفوذ منطقه ای است .این نفوذما قوی تر از قدرت دفاعی ما است .سومین هدف ترامپ : از بین بردن قدرت دفاعی ما است .چهارمین رکن و قدرت و اقتدار ما : انرژی ما است ، ترامپ دنبال این هست که نف و گاز ما را به صفر برساند و تشویق می کند که کشورها نفت گاز ما را نخرند .اگر این چهار رکن اساسی ما از هم بپاشد سرنوشتی بد تر از افغانستان ، سوریه و کشورهای دیگر خواهیم داشت .دشمن آیا می تواند ورود و پیاده کند این چهار رکن را در صورتی می تواند که این چهار رکن را  که زمینه داخلی داشته باشد .در برخی مواقع دشمن موفق بوده این نشان می دهد ما در داخل جریان معار ض و غرب گرای داخلی داریم که بستر ساز و زمینه ساز نقشه دشمن بوده است ما یک تهاجم داریم که منشآ آن می تواند جنگ سخت باشد و می تواند جنگ نرم باشد .

منشاء جنگ سخت و تهاجم سخت دشمن بیرونی است .یک مسی ر هم برای دشمن در داخل است و آن هم فتنه است . می تواندفتنه سخت و یا می تواند فتنه نرم باشد . فتنه سخت مانند حمله کردن به پایگاه و مساجد که در سال۸۸ رقم خورد فتنه نرم ا ز جنس نرم افزاری و عاطفی است . حرفهای چند پهلو زدن و جامعه را تغییر می دهند و از مسیر خار ج می کنند ویعنی القائاتی در جامعه بعضی از از روشنفکران جامعه به خورد جامعه می دهند که زمینه سازی می کنند برای فتنه سازی سخت .

ما فتنه هایی داشتیم که کشیده شد به بیت منتظری و فتنه دهه دوم که سال ۷۸ حادثه کوی دانشگاه بود که با رهبری مقام معظم رهبری و حضور مردم آن فتنه هم خاموش شد و فتنه سوم فتنه سال ۱۳۷۸ بود که منشاء ئاخلی و خارجی داشت و فتنه آخری سال۹۸ است .

نمونه های از فتنه های نرم خدمت شما می گویم

اقای سامری در بین بنی اسرائیل انجام ادند از جنس فتنه نرم بود .انچه که در علم کردن پیراهن عثمان انجام دادند فتنه نرم بودند آن چه که در صفبن ان جام دادند از جمله فتنه نرم بود.در سال ۸۸کمیته صیانت از آرا تشکیل دادند از جنس فتنه نرم هست نامه بدون بسم الله و سلام ، اعلام پیروزی قبل از موقع در انتخابات ، دو قطبی های که ایجاد از جنس فتنه نرم بود . و می گویند راه پیشرفت مملکت ما یا باتوابع مستمر است .

یکی از مسؤلین ما اخیرا این گونه حرف زده یا تقابل مستمر ، یا تعامل سازنده این القائات از جنس فتنه نرم است یعنی چه تقابل مستمر؟ این آقای مسئول حرفش این است یک عده دائما مستمر می گویند با امریکا بجنگیم .بله می گوییم این حرف قرآن و مسلک امام حسین است ما دائما با کفر می جنگیم چرا امروز به مردم این گونه القاء می کنند و زمینه سازی می کنند برای فتنه سخت .

امروز تریبون نماز جمعه به عنوان روشنگری است وقتی امام جمعه یک شهرستانی یک سخنی را به میان می اورد و پرده از فتنه سخت و فتنه نرم بر می دارد چرا بجای جواب دادن به مردم زجر کشیده و شهید داده دعوت به مناظره تلوزیونی می کنند مناظره جنسش از مذاکره است.

مذاکره یعنی این که ما مثل ار با بمان امریکا مذاکره می کنیم دیگران را سر میز بنشانیم تا بلکه چهره فتنه گر خودمان را ارام بکنیم آن آقایی که که دعوت به مناظره کرده اول بیاید خودش را با آب زمزم بشوید و توبه کند مردم آن را بشناسند تو در سال ۸۸ از کسانی حمایت کردید که مستقیم به خیمه های امام حسین حمله کرد .مستقیم عکس امام را پاره کرد و به شهدا حمله کرد .

تو امروز امدی از امام جمعه یک شهرستان از یک خطیب دعوت به مذاکره و مناظره کرده ای مگر مردم می گذارند این امام جمعه و سایر مسئولین با شما مذاکره کنند شما چکاره هستید . که امروز دعوت به مناظره می کنید .بیایید ابتدا بگو با چه کسانی زیستی و بگو این فتنه گری خودت را پاک کن ما که نمی خواهیم مغلطه کنیم پرونده شما هست چرا ذهن مردم را مشوش می کنید و جامعه را به اینجا می رسانید .فتنه سخت مسبوق به فتنه نرم است بیدار و هوشیار باشید .

نکته بعد این که بین فتنه نرم و جنگ نرم بده بستان است وقتی فتنه ای در داخل اتفاق می افتد می بینیم بلنگوهایشان در خارج روشن می شود رسانه هایشان شروع می کنند اخیرا ما دیدیم ارتباط بین فتنه گران داخلی و خارجی این آقای زم که حلقه وصل شبکه های معاند بود و متاسفانه جوان ها و ذهن جامعه را مشوش می کرد و به اردو کشی های خیابانی می کرد .تشکر می کنیم از نیروهای اطلاعاتی ، بخصوص اطلاعت سپاه نشان داده هرکس علیه این نظام امام زمانی قد علم کند گردن او را می شکنیم ما تعارف با کسی نداریم این قدرت نظام جمه وری اسلامی است . این نظام اسلامی است و ازادی برای مردم آورده اگر حرفی می زنند و ما چیزی نمی گوییم دلیل بر ترس ما نیست .

اگر اقتدار ما را می خواهید ببینید بحث موشکی و هوا پیامای سرنشین امریکا را در خلیج فارس زدیم و دستگیری زند که امروز دنیا متحیر شده سازمانهای سیاو اطلاعاتی دنیا تعجب کردند . این را دستگیر کردند و آوردند و اینها قدرت ماست .سال فتنه ۸۸ از بیرون یک عده می گفتند بیرون باشید کف خیابان ها بمانید ما هستیم مرتب چند رئیس جمهور دنیا نامه نوشتندو حمایت کردند . بارک اوباما صراحتا گفت اینها سرمایه های ما در این نظام هستند.

باید توجه کنیم به این اصل مهم وحیاتی که مملکت امام زمان هر روز دشمن دارد .بدانید عواملی که امیر المرمنین را خانه نشینی کرد،ظاهر سازی تصنعی برای مشروعیت عقب نشینی یعنی آن گونه فشار بیاورند که بگوییم دیگر مرگ بر امریکا بس است . آن قدر فشار تحمیل کنند که بگوییم فتنه گر بوده ، بوده بگذارید راحت باشه . یک نوع عقب نشینی برای ولایت می خواهند رقم بزنند لذا باید هوشیاری و بیداری خود را بالا ببریم سه عامل امام علی (علیه السلام) را خانه نشین کرد : ۱-عناصر قدرت طلب .۲عناصر مکار انهایی که نام حزب الله به خود گرفته اند اما دروغ می گویند ۳-عناصر بی شعور و بی بصیرت .عناصری که دیدند امیر المؤمنین را دست بسته بردند سکوت کردند. و دیدند ابا عبد الله را به مسلخ عشق بردند اما سکوت کردند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =