تحلیلی کوتاه بر سخنرانی جالب دکتر حمزه، نماینده شفاف پنج شهر جنوب استان کرمان/بقلم حجت پاینده، روزنامه نگار


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

)برخی از صحبت های دکتر حمزه، البته تیتر وار؛به *شغال* باج نمی دهم…نه *باج* می دهم و نه *باج* می خواهم…برخی از باج خواهان را با ” *صد هزار* ” تومان می توان خرید…!!نمی گذارم سه گروه “مدیر” شوند؛ *شیفتگان پست* ، *سواستفاده گران مالی* و *باج خواهان سیاسی*

قریب به یک و نیم دهه است که در مرکز استان و در سطح کشور در رسانه های مختلف، فعالیت داشته و حال نیز فعالانه حضور داشته و خواهم داشت.در این سالها با تمامی نمایندگان استان ارتباط نزدیک و خوبی داشته ام؛ با خلق و خوی، نحوه کاری، قدرت و توان کار نظارتی و اجرایی اکثر آنها نیز آشنا بوده و هستم.نمایندگانی از جمله؛ استاد و بزرگ خودم؛ جناب دکتر پورابراهیمی، شهباز حسن پور، مرحوم زادسر،مرحوم دکتر فرخی، مهندس کریمی، دکتر زاهدی، سردار کرمی، مهندس باهنر، دکتر امیری، آفای اسدی، آقای انارکی، آقای مهندس نیکزادی، آقای دکتر عارفی، آقای دکتر اسلامپناه، آقای دکتر کمالی پور و غیره، ارتباط بیشتری داشته ام…اما انصافا کمتر و شاید به *ندرت* دیده و شنیده ام نماینده ای به مانند دکتر حمزه، نماینده پنج شهر جنوبی، این قدر *شفاف* و بدون *ترس* از اینکه خراب شود، رای نیاورد و حتی موجی *تخریبی* بر علیه ایشان به راه افتد، مواضع و نقطه نظرات خود را نسبت به *افراد* بیان کند.

قطعا همه نمایندگان استان نیز دارای چنین خصوصیاتی بوده و هستند، اما شاید بنده؛ ندیده، نشنیده و شاید هم نقطه نظراتی داشته اند که *حقیر* به یاد ندارم….✅ *اما تحلیلی کوتاه در مورد صحبت های مختصر و کلیدی دکتر حمزه *نه باج می دهم و نه باج می گیرم* …دکتر حمزه با گفتن این جمله، به نوعی مواضع خود را در قبال *باج دهی* و *باج گیری* بیان نموده و اعتقاد دارد؛ فرد سیاسی ای که *باج* بدهد، قطعا ” *باج* ” نیز خواهد گرفت.

ایشان دانسته و می داند که فردی که با باج گیری به *موقعیتی* برسد قطعا با سواستفاده و استفاده از این موقعیت باید *باج* دهد تا مجددا در آن سمت بماند. اینکه فردی با باج دهی به گروههای *سیاسی* ، فقط برای آنکه *پیروز* شده و به موقعیتی برسد، مجبور است در طول چهار سال نمایندگی اش نیز به این گروهها و لیدرهای این گروهها یکسره باج دهد….

*برخی از باج خواهان را با یکصد هزار می شود، خرید..*این جمله دکتر حمزه نیز برایم هم جالب بود و هم قابل تامل؛ چرا که هم می تواند پیامی *مثبت* را در پی داشته باشد و هم می تواند موجی *منفی* را بر علیه وی به همراه داشته باشد، اما شک ندارم ایشان این موضوع را به *شوخی* ” گفته اند؛ قطعا فردی که با ” *یکصد هزار* تومان، یعنی به تعبیری با یک کیلو گوشت گوسفند می شود وی را خرید و دهانش را بست، به نظرم نه *باج خواه* است و نه *باج گیر* ، بلکه یک فرد ” *نیازمند* ” است…

اما روی دیگر سکه نیز آن است؛ دکتر حمزه شاید بر این اعتقاد بوده و هست که این عده ای که *منتقد* وی هستند، واقعا باج گیر بوده و قیمت آنها فقط ” *یکصد* ” تومان بوده و به نوعی اعلام نموده، چنین افرادی منتقد *عملکرد* وی هستند، نه نخبگان، بزرگان و عامه مردم ” *پنج گنج* “. *نمی گذارم شیفتگان ، سواستفاده گران و باج خواهان مدیر شوند* …

شاید بتوان گفت، بهترین قسمت صحبت های دیگر حمزه در رابطه با شیفتگان پست، افرادی که در روزمه آنها مشکلاتی وجود دارد و افرادی که باج می خواهند تا متتقد و دشمن نشوند، است.بنده نیز کاملا با صحبت های دکتر حمزه موافقم؛ چرا که اگر فردی برای رسیدن به جایگاه و پستی، لابی گری می کند، چهره های سیاسی را جلو می اندازد و به زور و هر طور که شده، می خواهد “مدیر” شود، این فرد هیچ خروجی مثبتی نخواهد داشت. چرا که چنین مدیری، اول سعی خواهد کرد منافع آن چهره های سیاسی را تامین کند و بعد منافع خودش.این بخش از صحبت های دکتر حمزه، در فضاهای مجازی و رسانه ای بازتاب های متفاوتی داشته است.اگر بخواهیم بازتاب صحبت های ایشان را بررسی نماییم به راحتی و به وضوح می شود دید، خواند و شنید که *بازتاب* ها به سه گروه تقسیم می شوند؛ *گروه اول*گروه اول؛ چهره ها، منتقدان، هواداران ایشان و گروهی از سیاسیون خود پنج شهر جنوبی را شامل می شوند.

*چهره ها* سعی کردند یا سکوت را اختیار نمایند و یا به راحتی از صحبت های دکتر حمزه رد شوند.

*منتقدان* ، همانطور که از اسم آنها مشهود است، منتقدند و باید در هر حال انتقاد خود را نیز داشته باشند، که عمدتا دوستان رسانه ای، فعالین مجازی و تحلیلگران را شامل می شود که به نوعی در فضاهای مجازی با تمام توان از خجالت *حمزه* در آمدند، که کار نداریم انتقاد آنها به جا بوده و یا اشتباه.

*هواداران* نیز که تکلیف آنها مشخص بوده و در هر حال هوادارند و *متعصب* . این عده نیز سعی کردند نیمه پر لیوان را دیده و حسابی با پر و بال دادن به صحبت های دکتر حمزه، به سبد آرا خود بیافزایند. که در این راه نیز توانستند خیلی خوب عمل نمایند.

*گروههای سیاسی* ، از جمله اصلاح طلبان و اصولگرایان بهترین کار را کرده و سعی نمودند به صورت *تشکیلاتی* عکس العمل خاصی نشان نداده و به نوعی با توجه به اینکه صحبت های دکتر حمزه به حق، صادقانه و کلی بود، با سکوت خود تایید کنند که ما هم با باج خواهی، باج دهی، با شیفتگان پست، با چهره های مشکوک و غیره مخالفیم. ✅ *گروه دوم* *منتقدان دکتر حمزه در دو شهرستان جیرفت و عنبرآباد*

دکتر حمزه علاوه بر *منتقدان* حوزه انتخابیه اش، در حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد نیز منتقدان سرسخت و به قول گزارشگر کشتی؛ ” *بد بدنی* “دارد. تکلیف ایشان با منتقدان حوزه انتخابیه اش برای وی کاملا مشخص است.

اما به واقع تکلیف وی با منتقدانش در جیرفت و عنبرآباد به نوعی، یک معمای حل ناشدنی است که شاید در ماههای پیش رو این معما حل گردد.منتقدان حمزه در حوزه *جیرفت و عنبرآباد* به خاطر عملکرد خوب، موثر و نطق های تاثرگزار وی، منتقدش هستند نه مسایل دیگری.پس حمزه تا زمانی که عملکرد خوبی ارائه کند، نطق های تاثیرگزاری داشته باشد و غیره، قطعا انتقاداتی از سوی برخی ها در جیرفت و عنبرآباد به سوی وی روانه خواهد شد.

*گروه سوم*گروه سوم شامل تحلیلگران ، سیاسیون و چهره های خاص مرکز استانی و کشوری می شود که موفقیت جنوب را در خیلی از عرصه ها نمی خواهند و اصولا به نطق های تاثیرگزار و موضع گیری های اینچنینی، چه توسط حمزه باشد و چه توسط دیگر نماینده جنوبی ، عکس العمل های منفی ای نشان می دهند….