. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 40099 تاریخ انتشار : جمعه 10 آبان 1398 | 20:25 ب.ظ

آنچه باعث عدم پیشرفت جهان اسلام شده، خطای محاسباتی بوده که مردم انجام داده‌اند

حجت الاسلام و المسلمین رضا سعادت فر امام جمعه جیرفت در خطبه نماز جمعه امروز (۱۰ آبان ۱۳۹۸) گفت: همه شما مومنین را در این قرارگاه ایمان و تقوا و بصیرت و اخلاق و در آستانه شهادت امام حسن عسکری علیه السلام و آغاز امامت منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر عجل الله به رعایت تقوای […]

حجت الاسلام و المسلمین رضا سعادت فر امام جمعه جیرفت در خطبه نماز جمعه امروز (۱۰ آبان ۱۳۹۸) گفت:

همه شما مومنین را در این قرارگاه ایمان و تقوا و بصیرت و اخلاق و در آستانه شهادت امام حسن عسکری علیه السلام و آغاز امامت منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر عجل الله به رعایت تقوای الهی و نظم در زندگی توصیه و سفارش می‌کنم.

یکی از مصادیق بارز تقوا، جلوگیری از اصراف، خصوصاً در خصوص مواد غذایی است. باید توجه داشته باشیم که غذا نعمت خدا است و زباله نیست و متاسفانه ایران از نظر ضایعات مواد غذایی در جهان رتبه‌ی اول را دارد و معادل ۱۰ کشور اروپایی دور ریز مواد غذایی ماست. در اروپا ۱۲ کشور، ۳۴میلیون تن مواد غذایی را راهی زباله می‌کنند و در ایران حدود ۳۰ تن یعنی غذای ۲۱ میلیون نفر را راهی زباله‌دانی می‌کنیم.

این اسراف هم ضرر معنوی دارد و خیر و برکت را می‌برد و هم ضرر مادی دارد که در واقع یک نوع تحریم پنهان است.

در حوزه‌ی محصولات کشاورزی، حدود ۳۰ درصد از تولیدات کشاورزی قبل از اینکه به بدست مصرف‌کننده برسد، ضایع شده و از بین می‌رود که ۲ برابر نُرم جهانی است یعنی اینکه حدود ۴ میلیارد مترمکعب آب ضایع می‌شود یعنی کل مصرف آب شُرب و صنعت ۲ میلیارد مترمکعب می‌باشد و ۲ برابر این را در کشاورزی هزینه می‌کنیم.

مطابق آمار سازمان فائو ، هدر رفت غذایی ایرانیان حدود ۶۰ درصد درآمد نفت‌شان است و در سال جدید که وابستگی بودجه به نفت کاهش پیدا کرده، دور ریز مواد غذایی معادل صادرات نفت می‌شود.

تقوا یعنی اینکه در رستوران‌ها، مهمانداری‌ها، خانه و عروسی‌ها مراقب باشیم و اضافه‌ی غذاها را سرریز زباله کردن کار غلطی است زیرا اسراف بوده و خلاف تقوا می‌باشد.

در اهمیت نماز جمعه روایتی از پیامبر اکرم صلی الله داریم که فرمودند: هیچ انسان مومنی نیست که قدم بردارد به سمت برگزاری اقامه نماز جمعه، اِلّا اینکه خدا ۲ نعمت به او می‌دهد؛ اولاً خوف و هراس این انسان در فردای قیامت به حداقل می‌رسد و دوماً به این انسان دستور داده می‌شود که بهشت برود.

در هفته گذشته امام امت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) در جمع دانشجویان ارتش تعبیر “امت آزاد” را بکار بردند که تعریف امت آزاد، ۳ ویژگی دارد که شامل امتی است که آزادانه فکر می‌کند، آزادانه منافع ملی و حقیقی خودش را تشخیص می‌دهد و آزادانه و مستقلانه برای تامین منافع ملی خودش اقدام می‌کند و این امت آزاد پیشرفت کرده و برای دنیا الگو می‌شود و دشمن هم برای جلوگیری از آزادی جامعه اسلامی و تغییر مسیر، یک بد افزار هایی و ویروس هایی را تهیه کرده تا باورها و محاسبات جامعه غلط شود و در نتیجه رفتار جامعه اشتباه از کار در آید.

آنچه که باعث عدم پیشرفت جهان اسلام شده و در تاریخ اسلام مطالعه می‌کنیم در واقع خطای محاسباتی بوده که مردم انجام داده‌اند.

یکی از خطاهای محاسباتی مردم این بود که تصور کردند اگر با خلفا و معاویه و یزید بیعت کردند و دور امیرالمومنین را خالی کردند و بیعت نکردند به رفاه و آسایش و امنیت می‌رسند و اگر با علی (ع) بیعت کردند باید در جنگ و سختی زندگی کنند.

مردم تصور کردند که اگر امام معصوم را در ظهر عاشورا به شهادت برسانند، زندگی‌شان بهتر می‌گذرد و حاضر شدند که خون امام حسین علیه السلام ریخته شود برای اینکه آنها به چند صباح زندگی راحت‌تر برسند.

این در حالی است که ثمره‌ی پذیرش حکومت معاویه و یزید، حکومت حجاج‌ها می‌شود و حجاج در دوران ۲۰ ساله‌ی حکومت، حدود ۱۲۰ هزار نفر از مسلمانان را کُشت و هنگام مرگش در زندانهای روباز حدود ۵۰ هزار مرد و ۳۰ هزار زن بودند.

ثمره‌ی این حکومت‌ها شخصی مانند مسلم بن عُقبه می‌شود که هنگامی که حاکم مدینه شد به مدت ۳ روز جان، مال و ناموس مسلمانان مدینه را برای سربازانش حلال اعلام می‌کند.

ثمره‌ی این حکومت‌ها شخصی مانند عبدالله بن عمر می‌شود که حاضر به بیعت با امیرالمومنین، امام حسن و امام حسین نشد و خودش را اهل احتیاط و زُهد می‌دانست و حتی امام حسین را نصیحت می‌کرد که دست از جنگ بردارید و سپس شبانه به درب خانه‌ی حجاج بن یوسف سقفی و به قصد بیعت با امام زمانش رفته و با پای خلیفه بیعت کرد.

امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: کسی که با صدای امامش از خواب غفلت بیدار نشود با لَگَد دشمن از خواب غفلت بیدار می‌شود.

خطای محاسباتی یعنی اینکه مامون جلسات متعدد می‌گذارد تا خودش را شیعه معرفی کند و جلسات متعدد برای اثبات خلافت و ولایت بلافصل مولی‌الموحدین امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام می‌گذارد و ولایت امیرالمومنین را برای مردم اثبات می‌کند اما امیرالمومنینی که در بین جامعه نیست و به شهادت رسیده است و امّا حاضر نمی‌شود که امام رضا علیه السلام که امام زمان است را به جامعه معرفی بکند.

خطای محاسباتی یعنی اینکه جامعه را مشغول یک بحث‌هایی می‌کند که ثمره‌ای ندارد لذا امام رضا علیه السلام می‌فرمایند “کلمه لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی بشرطها و انا من شروطها”. امام رضا علیه السلام نفرمود ولایت و امامت از شروط است بلکه فرمود منِ امام رضا از شروط‌ش هستم. یعنی باید امام زمانِ حاضرت را بشناسی.

پیام روز ۱۳ آبان ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، دانش آموز و تسخیر لانه‌ی جاسوسی آن است که ملت هرجایی که اعتماد به آمریکا بکند دچار خطای محاسباتی می‌شود.

پیام ۱۵ آبان ماه که سالروز اعتراض و مخالفت آتشین حضرت امام با کاپیتولاسیون می‌باشد آن است که امام نخواست اجازه بدهد که عزت این مملکت مورد معامله قرار گیرد. زیرا کاپیتولاسیون معامله‌ی روی عزت مردم بود.

امروز هم هر قراردادی، معاهده‌ای و تفاهم‌نامه‌ای که عزت ملی جامعه‌ی اسلامی و عزت ایمانی جامعه‌ی مسلمان ما را لکه‌دار بکند در حکم کاپیتولاسیون بوده و محکوم است.

امروز هم برخی دنبال یکسری معاهدات هستند. ژنرال آیزنهاور در جنگ جهانی دوم که به ریاست جمهور آمریکا هم رسیده، در سخنرانی‌اش گفته است کسانی که فکر می‌کنند نفوذ و عملیات روانی فقط یک کار رسانه‌ای است در واقع اینها سطح اول کار را فهمیده‌اند و اصل نفوذ این است که ما به امضای معاهدات بین المللی برای نفوذ در کشورها برسیم.

هدف اساسی معاهدات بین المللی، نفوذ است. سند ۲۰۳۰ صرفاً یک سند درمورد آموزش و پروش نیست بلکه این سند مجموعه‌ای از اسناد ۱۷ گانه در حوزه‌های اقتصادی، FATF ، CFT ، پالرمو، محیط زیست، توسعه اقتصادی، توسعه اجتماعی، ورزش، امنیت، هوا و فضا و …. می‌باشد. که می‌گوید باید تمام فعالیت‌های در حوزه هوا و فضا هم زیر نظر ما باشد. لذا می‌بینید ۵ تا ۶ سال هست که فعالیت‌های هوا و فضا خیلی کم‌رنگ شده است. به مجموعه‌ی این معاهدات، سند ۲۰۳۰ می‌گویند.*یک جریانی با عنوان جریان مذاکرات و پذیرش معاهدات در کشور راه افتاده است که تنها راه نجات کشور را پذیرش و عمل به معاهدات می‌داند‌.

وزیر اقتصاد هفته گذشته گفته‌اند که ما باید هرچه زودتر درمورد FATF تصمیم گیری کنیم زیرا پَس پایان مهلت تعیین شده توسط گروه ویژه‌ی اقدام مالی، FATF به صورت خودکار وارد لیست سیاه می‌شویم و برای خروج از لیست سیاه باید برنامه‌ی اقدام بنویسیم که امکان دارد شرایط سخت‌تری در آن مطرح شود.

مومنین عزیز ، FATF یعنی خودتحریمی است. یعنی اگر در کشور صنعتی مانند آلومینیوم داریم که بخشی از تولیدات این صنعت در نظامی، هوا و فضا و هسته‌ای کاربرد دارد، دولت باید آن صنعت را تحریم کند.

حالا آقایون از FATF دفاع و حمایت می‌کنند و آن را بعنوان کلید حل مشکلات مملکت بیان می‌کنند.

تنها هنر لیبرال‌ها، بنی‌صدری‌ها و اشعثیون آن است که همیشه جامعه را بین بد و بدتر قرار دهند و بگویند یا FATF باید پذیرفته شود یا جزء لیست سیاه برویم و نه‌تنها بحرانی را حل نمی‌کنند بلکه بحران آفرین برای کشور می‌شوند.

این قراردادها یک مجموعه‌یی هستند و اینطوری نیست که بخشی از آن را بپذیریم و بخش دیگرش را نپذیریم و باید مجموعه‌ی اینها را بپذیریم و اگر یک قدم عقب‌نشینی کنیم باید قدم دوم، سوم و چهارم را هم برداریم و سرانجام آن به پذیرش حقوق هم‌جنس‌بازان و تساوی جنسیتی می‌رسد.

وقتی که ترکیه می‌خواهد جهانی شود، همه‌ی این شرایط را پذیرفت و در آخر به ترکیه گفتند که در قانون “زنای محسنه” را جُرم ندانید بلکه به کسانی که می‌خواهند اهل این کار شوند، مجوز بدهید. این معاهدات به دنبال این هستند که بدون استفاده‌ی از یک موشک، کشور و مملکت را تصاحب کنند و آخرش هم زندگی با عزت به ارمغان نمی‌آید بلکه آخرش بردگی و ذلت مدرن حاصل می‌شود.

لیبی چکار کرد؟ لیبی موشک‌ها و هسته‌ی‌اش را داد و آخرش به کجا رسید؟ عراق تمام صنایع نظامی‌اش را نشان داد، آخرش گفتند ما دیدیم که صنایع نظامی داری لذا باید باهات مقابله کنیم.

امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند که والله اگر من با معاویه بخواهم کِنار بیایم، معاویه دست از هیچی برنمی‌دارد تا اینکه حتی بگوید دست از اسلام بردارید.

سرانجام معاهدات رسمی آن است که ما به دست خودمان بپذیریم که خون شهدایمان را زیر پا بگذاریم.

این معاهدات یعنی این که به صورت رسمی بپذیریم دست از اسلام برداریم. ریشه‌ی این مشکلات و آن کسانی که این تفکرات را دنبال می‌کنند این است که پیام انقلاب اسلامی را نشنیده‌اند زیرا پیام انقلاب اسلامی، زندگی عزتمندانه بود چه‌جور بعد از ۴۰ سال بپذیریم که برای حل مشکلات اقتصادی گدای اروپایی‌ها بشویم. آیا واقعا نمی‌توانیم روی پای خودمان بیاستیم؟ قطعا می‌توانیم اگر این مدیریت‌ها صحیح باشد.

ریشه‌ی همه‌ی این مشکلات آن است که بعضی‌ها فرهنگ انتظار و مهدویت را نفهمیده‌اند و نمی‌دانند که فلسفه انقلاب اسلامی، زمینه‌سازی برای ظهور است.

چه جور می‌توانیم دست در دست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بگذاریم و بعد زمینه‌ساز برای ظهور هم باشیم؟ انقلاب اسلامی آمده که تو دهنی محکم به اسراییلی‌ها و آمریکایی‌ها بزند. تو دهنی محکم را شهید تهرانی‌مقدم‌هایی زدند که فرمود روی سنگ قبر من بنویسید اینجا مدفن کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود بکند.

اما پاسخ بعضی‌ها در مقابل اروپایی‌ها خیلی ضعیف است. گام‌هایی که در مقابل اروپایی‌ها برمی‌داند خیلی ضعیف است. سیلی به صورت اروپایی‌ها زده نمی‌شود که هیچ گاهی اوقات صورت اروپایی‌ها را نوازش می‌کنند.

بعضی وقتها اقدامات اینقدر ضعیف است که هیچ تاثیری نمی‌گذارد. لذا از مسئولین محترم می‌خواهیم اقدامات عاجل و شایسته داشته باشند.

جالب این که ۱۵ کشور همسایه با حدود ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت داریم و اما حدود ۲ درصد معاملات اقتصادی ما با این کشورها می‌باشد. اگر این معاملات را به ۵ درصد برسانیم بیش از ۵ میلیون نفر شغل داریم.

جالب این که ۹۰ درصد معاملات بین المللی ما با ۱۰ کشور همسایه است و ۱۰ درصد با ۱۰۰ کشور دیگر است.

چرا بعضی‌ها امروز دنبال این هستند که همه‌ی مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی را به تفکر انقلابی تحمیل کنند؟

ان‌شاالله روز ۱۳ آبان خواهد آمد و ملت عزیز، مومن، متدین و غیور؛ یک بار دیگر به دنیا و آن کسانی که در خواب غفلت به سر می‌برند و آرزوی زانو زدن این ملت در مقابل آمریکا را دارند اثبات می‌کنند که این ملت هرگز با آمریکای جهانخوار و تحت هیچ شرایطی سر تسلیم و سازش فرود نخواهد آورد.

روز دانش آموز را هم گرامی می‌داریم و حضرت آقا فرمودند که وقتی جوانان بُسنی‌یایی با شهید فهمیده آشنا شدند، گفتند این چیه روی پیشانی‌اش بسته است؟ گفتند پیشانی‌بند است که بچه‌های بسیج در دوران دفاع مقدس می‌بستند. حضرت آقا فرمود این جوانان بُسنی‌یایی لباس‌های خودشان را پاره‌پاره می‌کردند و می‌گفتند روی اینها همون جملات را بنویسید و به این شیوه “الله اکبر” در قلب اروپا طنین‌انداز شد. حضرت آقا فرمود این نتیجه‌ی مجاهدت با ایمان به خداست.

هفته‌ی وقف را گرامی می‌داریم و ان‌شاالله که نسبت به سُنت حسنه‌ی وقف اهتمام لازم را داشته باشیم.انتهای پیام

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + شانزده =