باید بستری مناسب برای شنیدن صدای اعتراض مردم فراهم شود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برای جدا کردن صفوف معترضان از معاندین راهی به جز مدیریت فضای اعتراضات و فراهم کردن بستر مناسب برای شنیدن صدای مردم وجود ندارد.

یحیی کمالی پور در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت فراهم کردن بستر لازم برای اعتراضات به حق مردم بیان کرد:‌ قطعا زمانی که در کشور اعتراضات مدیریت شود تبعات و خسارتی نیز بر جای نخواهد گذاشت. ما باید فضاهای اعتراض جامعه را مدیریت کرده و اجازه دهیم مردم با اخذ مجوزهای لازم در مکان‌هایی مناسب برای بیان انتقادات و اعتراضات خود حضور یابند.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ ما باید امنیت معترضان را تامین کرده و اجازه دهیم آنان در مکان‌هایی مناسب مسائل و انتقادات خود را مطرح کنند و این امر به مراتب بهتر از این است که مردم را رها کرده و عده‌ای معاندین نیز با آنها قاطی شده و دست به هر کاری بزنند.

نماینده مردم جیرفت در مجلس تصریح کرد: در صورت رها کردن فضای اعتراضات قطعا جدا کردن صفوف مردم از معاندین مشکل‌تر می‌شود . این نیاز در کشورهایی به ویژه نظیر کشور ما که دموکراسی در آن برقرار است و برای حرف و نظر مردم احترام قائل هستیم ضروری می‌باشد.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ باید اجازه داد تا فریاد اعتراض مردم شنیده شود. در قانون اساسی نیز این حق به مردم داده شده تا به صورت مسالمت آمیز تجمع کرده و حرف خود را بزند. به نظر می‌آید هر چه جلوتر می‌رویم این نیاز ضروری‌تر می‌شود.