. چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 40179 تاریخ انتشار : جمعه 8 آذر 1398 | 21:32 ب.ظ

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت:

تبیین خدمات و دستاوردهای انقلاب برای قشر فرهیخته واجب است

به گزارش کنارصندل، دکتر حسن سرحدی مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت به مناسبت هفته بسیج به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و به‌طور  طبیعی انقلاب اسلامی رو به پیشرفت بوده است، دشمنان در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی، همواره موانعی در […]

به گزارش کنارصندل، دکتر حسن سرحدی مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت به مناسبت هفته بسیج به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و به‌طور  طبیعی انقلاب اسلامی رو به پیشرفت بوده است، دشمنان در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی، همواره موانعی در راه توسعه کشور ایجاد کرده‌اند و جمهوری اسلامی نیز در مبارزه با این موارد پیشتاز است.

وی درخصوص وضعیت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت خاطرنشان کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظّم رهبری مدظله العالی، اساتید دانشگاه‌ها به‌عنوان فرهیختگان جامعه اسلامی ایران وظایف و مسئولیت‌های ویژه‌ای دارند که مربوط به جایگاهشان می‌شود و بسیج اساتید هم متقابلاً دارای وظایفی است.

حسن سرحدی افزود: امروز انقلاب اسلامی در اوج افتخار، مسیر اصلی خود را طی می‌کند و به گذشته خودش افتخار می‌کند.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) گفت: بسیج مدرسه عشق است و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروان آن بر گلدسته‌های رفیعش اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند و معراج اندیشه پاک انسان‌هایی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی دارند و بسیج لشکر مخلص خداست و دفتر آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء کرده‌اند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت گفت: تشکیل شجره طیبه بسیج مستضعفین از اقدامات الهی و معجزه‌آسای بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به منظور صیانت و پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است و امام با نگاه آینده‌نگرانه و الهی خود می‌دانست، همان طور که انقلاب اسلامی به مثابه پدیده‌ای منحصر به فرد، انقلابی عظیم در روح‌ها، باورها، رفتارها و ساختارهای جامعه ایرانی اسلامی ایجاد کرده،‌ صیانت و پاسداری از آن نیز در وسط معرکه‌ها و مهلکه‌های بیشماری که برایش از داخل و خارج طراحی شده، به ساماندهی نیروی عظیمی از جنس انقلاب،‌ با مولفه‌هایی از روحیه خالصانه جهادی، معنویت و بصیرت نافذ و اعتقادات محکم با آمادگی‌های نظامی برای ایثار تا بذل جان با ملاک‌ها و مناط‌های الهی نیاز دارد که این بینش زیر بنای شکل‌گیری بسیج مستضعفین به عنوان همزاد انقلاب اسلامی شد.

وی در ادامه اظهار داشتند: ثمرات، برکات و میوه‌های شجره طیبه بسیج بسیار فراوان است که به اختصار و اجمال مواردی را مطرح می‌نمائیم. بسیج به‌عنوان مهم‌ترین و ارزشمندترین یادگار اعجازگونه حضرت امامی(ره)، در بلایای طبیعی و غیرطبیعی در صف مقدم خدمت‌رسانی و کم‌کردن آلام و رنج‌های مردم است. بسیج شجره جاویدان امید، رحمت و توانایی است. بسیج پرچمدار مقابله با یأس و ناامیدی و القاکننده محبت و امید است. بسیج بر قله انعطاف‌پذیری و خودسازماندهی در برابر هرگونه تهدید و مصداق عینی آتش به اختیاری است. بسیج بزرگ‌ترین و ارزشمندترین ذخیره و سرمایه انسانی نظام اسلامی است. بسیج تفسیر عینی امه‌النبی: «اشداء علی‌الکفار رحماء بینهم» است. بسیج محور بومی‌سازی سازندگی و محرومیت‌زدایی است. بسیج استوانه هم‌افزایی ملی است. بسیج جلودار و خط‌شکن شناخت و مقابله با تهدید‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی است. بسیج کارنامه ارزشمند کارآمدی نظام ولایت‌فقیه است. بسیج تضمین انقلابی ماندن جمهوری اسلامی است. بسیج روح استکبارستیزی، ظلم‌ستیزی، و مبارزه با دشمنان است. بسیج ضامن استقلال نظام و کشور و جلوگیری از انحراف است. بسیج پرکننده همه خلأ‌ها و حفره‌هایی است که توسط دشمن و یا بی‌تدبیری و سوء مدیریت مسئولان ایجاد می‌شود. بسیج تابلوی معرف نظام ولایت فقیه در سطح جهان است. بسیج مظهر کرامت، گذشت، رحمت و ایثارگری در نظام اسلامی است. بسیج سد کننده راه نفوذ دشمن و شناسایی و مقابله با تحرکات نفوذی‌ها است. بسیج تضمین‌کننده تحقق اهداف انقلاب و آینده روشن انقلاب است. بسیج نقطه کانونی حرکت گام دوم انقلاب است. بسیج دانشگاه و نمایشگاه دائمی و جامع معارف انقلاب اسلامی است. بسیج قرارگاه پاک‌ترین و خدایی‌ترین مردمان سرزمین است. بسیج میعادگاه پابرهنگان مغضوب منافقین، کافرین، مشرکین و دشمنان انقلاب اسلامی است. بسیج خورشید بصیرت و «تشخیص به موقع و اقدام به موقع» است. بسیج مظهر پایمردی، ایستادگی و استقامت بر سر پیمان با ولایت است.مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت اظهار داشت: بسیجی مرد میادین سخت و دشوار است و در مصاف حق و باطل به کمتر از پیروزی جبهه حق و اضمحلال و نابودی جبهه باطل رضایت نمی‌دهد و مزد خود را رضایت حق تعالی و وصول به معرفت «ادخلی فی عبادی فادخلی جنتی» تعریف کرده است.

وی در ادامه بیان داشت: بسیج در ۴۰ سال گذشته جوانمردانه پای اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب ایستاده و مطابق نقشه راه اهل بیت علیهم‌السلام تا تشکیل حکومت جهانی مهدوی، از ولایت مطلقه فقیه و نظام اسلامی دفاع می‌کند و در همین حال دشمنان این مرز و بوم، عظمت انقلاب اسلامی و اضمحلال سلطه مستکبران را در آینه بسیج به نظاره نشسته‌اند.

وی با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظّم رهبری مدظله العالی اشاره به جوانان بیان کرد: جوانان؛ محور تحقق نظام پیشرفته‌ی اسلامی هستند که راه طی‌شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنباله‌ی این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همّت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود. مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه‌ی میدان‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویّت و عدالت، باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیّت دهند، از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه‌ی انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ی اسلامی بسازند.

دکتر حسن سرحدی گام دوم انقلاب را سندی ارزشمند برای جوانان این مرز و بوم دانست و با اشاره به این سند به بیان خواسته‌های رهبر عظیم الشان انقلاب از جوانان پرداخت و گفت: نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی؛ مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور است نکته‌ی مهمّی که باید آینده‌سازان در نظر داشته باشند، این است که در کشوری زندگی می‌کنند که از نظر ظرفیّت‌های طبیعی و انسانی، کم‌نظیر است و بسیاری از این ظرفیّتها با غفلت دست‌اندرکاران تاکنون بی‌استفاده یا کم‌استفاده مانده است. همّت‌های بلند و انگیزه‌های جوان و انقلابی، خواهند توانست آنها را فعّال و در پیشرفت مادّی و معنوی کشور به معنی واقعی جهش ایجاد کنند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت بیان کرد: در مجموعه مقدس بسیج اساتید این واحد دانشگاهی مواردی از قبیل نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام معظّم رهبری مدظله العالی در زمینه‌های مختلف، بررسی و شناسایی مشکلات علمی_ اجتماعی_ فرهنگی و سیاسی جنوب کرمان و گزارش به مسئولین، تعامل و همکاری با ادارات فرهنگی و دفتر ائمه جمعه جنوب کرمان و … مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

دکتر سرحدی گفت: خدمت به قشر محروم و تلاش در جهت محرومیت زدایی از وظایف اصلی بسیج اساتید این واحد دانشگاهی می‌باشد که با برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته این مهم محقق خواهد شد.دکتر سرحدی در پایان بیان کرد: آنچه که مطرح شد در قالب قلم، گوشه‌ای از افتخارات و دستاورد انقلاب اسلامی که قریب چهل سال از وقوع پر خیر آن می‌گذرد و نگارنده امیدوار است لحظه به لحظه بر عظمت و شکوه آن افزوده شود و اعتلای ایران اسلامی و استقرار آن بر قلل رفیع را کماکان شاهد باشیم.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 8 =