از تمبر خرمای کلوته جنوب کرمان رونمایی شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، مهندس علی محبان مدیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی جنوب کرمان در حاشیه نخستین جشنواره خرمای کلوته در کهنوج گفت: تمبر خرمای کلوته در جشنواره خرمای کلوته رونمایی شد.

مهندس محبان افزود: در جشنواره خرمای کلوته، محمد صبور رایزن بازرگانی، حسین بنگلادش و مریم طاها عبود معاون رایزن بازرگانی عراق حضور داشتند و تعاملات خوبی در این زمینه انجام شد.

وی از مصوب شدن کارگروه توسعه بازار محصولات کشاورزی جنوب کرمان در کشور خبر داد و گفت: به زودی این کارگروه تشکیل می‌شود.

مدیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت‌های جنوب کرمان است که با محوریت اتاق بازرگانی استان کرمان، سازمان جهاد کشاورزی جنوب و کشت و صنعت جیرفت برگزار شد.

وی با بیان اینکه جنوب استان کرمان توانمندی‌های زیادی دارد که با معرفی محصولات و برنامه‌ریزی صحیح می‌توان در راستای شکوفایی، رشد و توسعه اقتصادی این منطقه گام برداشت، افزود: یکی از این ظرفیت‌ها تولید خرما، به ویژه خرمای کلوته است.

مهندس محبان با ابراز تاسف از اینکه طی سالیان متمادی، این محصول بی‌نظیر جنوب کرمان با برندهای مختلف و بدون ذکر نام محل تولید راهی بازارهای داخلی و خارجی می‌شود، گفت: این امر موجب شده تا ارزش واقعی خرمای کلوته ناشناخته باقی بماند و ارزش افزوده واقعی آن به منطقه باز نگردد.

وی ادامه داد: در راستای توسعه بازار و صنایع مرتبط و ایجاد سرمایه برای مردمان جنوب استان کرمان و همچنین معرفی خاستگاه و توان تولیدی و رقابتی، طرح جشنواره خرمای کلوته جنوب کرمان مطرح و با استقبال مردم و مسوولان مواجه شد.