رعایت بی طرفی در نظارت و بررسی صلاحیت ها مورد تاکید است


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: فلسفه نظارت بر انتخابات همانا پیشگیری از رقابت ناسالم بین داوطلبان و جلوگیری از تخلفات و خطاها های مجریان انتخابات و صیانت از آرای مردم است.
یدالله موحد صبح امروز در همایش هیات های نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی استان کرمان اظهار داشت: نظارت بر انتخابات امری مسلم،منطقی و ضروری می باشد.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن photo_2019-12-17_11-25-28-1024x683.jpg است


نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان در خصوص اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در اصول پنجاه و ششم و پنجاه و هفتم قانون اساسی که ذیل فصل پنجم قانون اساسی تحت عنوان حق حاکمیت ملت و قوای ناشی از آن آمده‌است مقرر می دارد که حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداوند متعال است
وی با اشاره به اینکه همان خداوندی که حاکم مطلق است، انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است ،افزود:هیچ کس نمی تواند این حق الهی را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع فرد یا گروهی خاص قرار دهد.


رئیس شورای قضائی استان کرمان خاطرنشان ساخت: ملت این حق خدادادی را از طرقی که در اصول قانون اساسی آمده است باید اعمال کند.


موحد عنوان کرد: یکی از مظاهر آشکار حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش، اعمال قوه مقننه است که از طریق مجلس شورای اسلامی صورت می گیرد.


رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد:این مجلس قانونگذاری با ترکیب نمایندگان مردم که با رای مستقیم مردم و بطور مخفی برگزیده می شوند تشکیل خواهد شد.


وی ادامه داد:در نظام جمهوری اسلامی ایران ، قوه مقننه به این دلیل که یکی از مجاری مهم اعمال حاکمیت ملت و مرکز ثقل قانونگذاری، برنامه ریزی و تصمیم گیری های اساسی کشور است از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد.


موحد گفت: در حقیقت مجلس شورای اسلامی جلوگاه اراده ملی است وقتی بدرستی اراده ملی در تصمیمات و اقدامات مجلس تبلور پیدا کند آن وقت به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) “مجلس در راس امور است” و مظهر حاکمیت ملت و نماد اقتدار نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.


نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان بیان کرد: لازمه شکل‌گیری مجلسی با این خصوصیات این است که زمینه مشارکت آحاد مردم برای برگزیدن نمایندگانی از میان نخبگان واجد شرایط فراهم گردد.
وی افزود: تحقق مجلسی کارآمد در گرو این است که تا عناصر تشکیل دهنده آن نمایندگان واقعی مردم ،شجاع، امین، متقی و متعهد و پایبند به استقلال و اعتلای کشور حافظ حقوق ملت و تأمین‌کننده مصالح عمومی و ولایتمدار و مدافع قانون اساسی حافظ مبانی جمهوری اسلامی ایران باشد.


موحد خطاب به هیات های نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی استان،تاکید کرد:فلسفه نظارت بر انتخابات همانا پیشگیری از رقابت ناسالم بین داوطلبان و جلوگیری از تخلفات و خطاها های مجریان انتخابات و صیانت از آرای مردم است.


وی با اشاره به اینکه هرکجا تخلف،تقلب و خطای مجری محتمل باشد نظارت بر اجرا موضوعیت پیدا می کند،افزود: نظارت بر انتخابات امری مسلم،منطقی و ضروری می باشد.


نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان در خصوص انتظارات ۱۱گانه مربوط به ناظرین انتخابات گفت:احترام به رعایت قوانین و مقررات انتخابات در حوزه نظارت، رعایت بی طرفی در نظارت و بررسی صلاحیت ها، بکارگیری افراد اموزش دیده و باتجربه بدون توجه به گرایش های سیاسی، تاکید بر حضور کافی و موثر ناظران در همه شعب رای گیری مورد تاکید است.


موحد در ادامه انتظارات ۱۱گانه مربوط به ناظرین انتخابات تصریح کرد: نظارت بر برگزاری به موقع، شفاف و کامل تخلفات انتخاباتی به مراجع مربوطه، همکاری صمیمانه با مجریان و پرهیز از دخالت غیرقانونی در اجرا، اطلاع رسانی به موقع از رد صلاحیت ها با حفظ حیثیت اجتماعی افراد،رسیدگی دقیق و به هنگام به شکایات با پرهیز از هرگونه تبعیض میان افراد و جریانهای مختلف انتخاباتی، دقت در حفظ اسرار داوطلبان و نامزدها در تحقیقات محلی، انتقاد پذیر بودن و پاسخگویی در برابر مراجع قانونی و افکار عمومی و صیانت از آرای ملت و حساسیت درباره هرگونه تقلب و دست کاری و جلوگیری از آن بایستی مورد توجه ناظرین انتخابات قرار گیرد.