. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 40851 تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 آذر 1398 | 12:17 ب.ظ

ارتقاء چهار رتبه ای H-index دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

به گزارش کنارصندل، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از ارتقاء چهار رتبه ای H-index این دانشگاه خبر داد و گفت: H-index شاخصی برای ارزیابی علمی پژوهشگران است که میزان تأثیرگذاری آن ها را در پیشبرد علم نشان می دهد لذا این شاخص در حال حاضر به عنوان بهترین معیار موجود در ارزیابی […]

به گزارش کنارصندل، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از ارتقاء چهار رتبه ای H-index این دانشگاه خبر داد و گفت: H-index شاخصی برای ارزیابی علمی پژوهشگران است که میزان تأثیرگذاری آن ها را در پیشبرد علم نشان می دهد لذا این شاخص در حال حاضر به عنوان بهترین معیار موجود در ارزیابی علمی افراد به کار برده می شود.

خانم دکتر سیدی در جشن هفته پژوهش افزود: رتبه H-index دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از رتبه ۱۲ در سال ۲۰۱۸ به ۱۶ در سال ۲۰۱۹رسیده که این موفقیت بزرگی برای دانشگاه بشمار می آید.

وی ادامه داد: خوشبختانه بهبود کیفی و کمی مقالات دانشگاه باعث شد H-index دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ارتقاء یابد.

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن تبریک هفته پژوهش به عملکرد این مجموعه پرداخت و گفت: تعداد طرح های مصوب این دانشگاه ۱۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در بخش طرح های مصوب کمیته تحقیقات دانشجویی شاهد رشد سه برابری بوده ایم که این موفقیت چشمگیری است.

وی تعداد مقالات بین المللی امسال دانشگاه علوم پزشکی جیرفت را ۱۳ عدد برشمرد و گفت: در این زمینه شاهد رشد ۴۴ درصدی هستیم که با توجه به عدم افزایش تعداد اعضای هیات علمی این افزایش رشد بسیار حائز اهمیت است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: برای اولین بار مجله علمی و پژوهشی این دانشگاه در پایگاه اطلاعات علمی کشور نمایه خواهد شد.

دکتر سیدی از اخذ رتبه علمی – پژوهشی مجله این دانشگاه خبر داد و گفت: این مجله فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ آغاز کرد و طی نشست کمیسیون شهریپرماه سال جاری نشریات علوم پزشکی کشور موفق به اخذ رتبه علمی پژوهشی شد.

وی با بیان اینکه رتبه بندی وبومتریکس یکی از نظام های رتبه بندی دانشگاه‌های دنیاست که توسط مرکز تحقیقاتی سایبرمتریکس در کشور اسپانیا انجام می شود، اظهار داشت: بر اساس نسخه اولیه رتبه بندی وبومتریکس دانشگاه های جهان، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت توانست برای نخستین بار به این نظام رتبه بندی ورود پیدا کند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 2 =