تودیع و معارفه رئیس حراست سازمان صمت جنوب کرمان برگزار شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ


به گزارش کنارصندل، «مسلم مروجی فرد» در آئین تودیع و معارفه رئیس حراست سازمان صمت جنوب کرمان ظرفیت های جنوب کرمان را در ۲ بخش کشاورزی و معادن برشمرد و گفت: ۹۰ درصد پتانسیل جنوب کرمان کشاورزی است که این منطقه با تولید سالانه ۴ و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی رتبه نخست کشور است.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان اظهار داشت: استان کرمان به لحاظ معادن رتبه نخست کشوری است متاسفانه جنوب کرمان با توجه به ذخایر معدنی فراوان، اما مانند شمال استان کرمان در زمینه فرآوری این مواد معدنی تاکنون اقدام جدی در این منطقه صورت نگرفته است.

وی عنوان داشت: مهمترین فعالیت ها در بخش معدن در ۹ ماه اول سال جاری، افزایش ذخیره معدنی در منطقه در زمینه مس، آهن، تیتانیوم، کرومیت، سنگ تزیینی، اشتغال زایی بیش از ۵۰۰ نفر در معادن و کارخانه های فرآوری، افتتاح بزرگترین کارخانه خصوصی کاتد مس در کشور، برگزاری جلسات متعدد رفع موانع تولید جهت حل مشکلات واحدها، پیگیری ۴۷ واحد صنایع معدنی و پیش بینی بیش از ۱۱ طرح به مرحله تولید تا پایان سال جاری و پیگیری و اتمام مراحل احداث کارخانه طلا فاریاب است.

مروجی فرد با اشاره به برخی از مشکلات بخش معدن در جنوب کرمان خاطرنشان کرد: از عمده مشکلات این بخش، وجود معارض، عدم وجود زیرساخت (راه، آب و برق)، عدم فرهنگ سازی مناسب یا عدم وجود سرمایه گذاری در بخش معدن در سرمایه داران بومی و نیز عدم وجود مشوق های کافی برای جذب سرمایه گذاران بومی منطقه است.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان به ارائه گزارش ۹ ماهه ای از فعالیت های این سازمان در حوزه معادن پرداخت و افزود: صدور ۲۰ جواز تاسیس کارخانه، صدور ۲ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۲۷ نفر، صدور ۴ گواهی کشف با سرمایه گذاری ۱۷۸ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۲۲ نفر، صدور یک فقره پروانه بهره برداری صنایع معدنی با سرمایه گذاری یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۶۲ نفر ، مجوز تاسیس صنایع معدنی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۲۵۰ نفر برخی از فعالیت های این سازمان در حوزه معادن در ۹ ماه اول سال جاری است.

وی بیان داشت: در بخش صنعت نیز اقداماتی همچون معرفی لیست واحدهای تولیدی نیازمند سرمایه در گردش در سال جاری، برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید طرح ها و واحدهای صنعتی مشکل دار، به بهره برداری رساندن تعدادی از پروژه های اقتصاد مقاومتی در سال جاری و معرفی واحدهای نیازمند نوسازی و بهسازی صورت گرفته است.

مروجی فرد خاطرنشان کرد: ۱۱ طرح اقتصاد مقاومتی آماده بهره برداری است و ۱۰۹ پروژه در حوزه صنعت با سرمایه گذاری ۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که می توانند زمینه اشتغال ۴ هزار و ۵۲۲ نفر را فراهم کنند.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان با اشاره به ۱۱۰ مورد شکایت مردمی از واحدهای صنفی در جنوب کرمان ابراز داشت: در ۹ ماه اول سال جاری با راه اندازی ۲۱۰ گشت مشترک (اصناف، تعزیرات و بهداشت)، ۹ هزار و ۱۵۰ واحد صنفی بازرسی به عمل آمد که در این بازرسی ها ۸۱۰ واحد متخلف شناسایی شدند.

وی یادآور شد: عمده مشکلات در بخش صنایع عدم وجود زیرساخت برق است در  رمشک محروم ترین منطقه جنوب کرمان یک کارخانه راه اندازی شده است در صورت رفع این مشکل می توان ۲ کارخانه دیگر نیز راه اندازی کرد.

مروجی فرد در ادامه افزود: در ساردوئیه نیز با مشکل برق مواجه هستیم چنانچه این مشکل رفع شود می توان ظرف یک سال آینده ۵ کارخانه احداث کرد.

گفتنی است؛ این مراسم با حضور عبادی کیا معاون امور استان های حراست وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد و در این مراسم از زحمات علی اصغر خودی تجلیل و ابوذر سعیدی به عنوان رئیس جدید حراست سازمان صمت جنوب کرمان معرفی شد.