. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 42157 تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 | 14:54 ب.ظ

از ۱۸ پروژه بهداشتی جنوب کرمان همزمان با دهه فجر بهره‌برداری میشود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: ۱۸ پروژه بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود. به گزارش کنارصندل و به نقل از خبرگزاری فارس از جیرفت، علی‌اصغر خیرخواه با اشاره به اقدامات بهداشتی انجام‌شده در حوزه دانشگاه از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار داشت: اقدامات بهداشتی انجام‌شده در جنوب کرمان در راستای […]

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: ۱۸ پروژه بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گزارش کنارصندل و به نقل از خبرگزاری فارس از جیرفت، علی‌اصغر خیرخواه با اشاره به اقدامات بهداشتی انجام‌شده در حوزه دانشگاه از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار داشت: اقدامات بهداشتی انجام‌شده در جنوب کرمان در راستای ارتقای سلامت مردم قابل توجه است که در این راستا ۱۸ پروژه بهداشتی شامل خانه بهداشت، مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت در منطقه افتتاح می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت با اشاره به تقدیر از این دانشگاه به‌عنوان برترین‌های اجرای طرح بسیج ملی کنترل پرفشاری خون کشور، افزود: در راستای اجرای این طرح بیش از ۳۰۰ هزار نفر در جنوب کرمان غربال‌گری شد که با این اقدام بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ بیمار جدید شناسائی شد.

وی با اشاره به برگزاری ۲۲ کارگاه آموزشی در زمینه بیماری‌های غیرواگیر (دیابت، فشارخون، تیروئید، تالاسمی، آسم، شنوایی، فعالیت بدنی، سرطان‌ها، قلبی عروقی و …) در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت تصریح کرد: طرح مراقبت دیابت در ایران در سطح دانشگاه اجرا شده است که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزارو۳۰۰ بیمار دیابتی شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت با اشاره به مراقبت ۱۰۰ درصدی بیماران پرفشاری خون و دیابتی توسط پزشک، بهورز و مراقبان سلامت، خاطرنشان کرد: ارزیابی خطر بیماری‌های قلبی عروقی در بیش از ۳۰ هزار نفر که این گروه تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

خیرخواه عنوان کرد: بیش از ۱۶ هزار زوج، مشاوره تالاسمی دریافت کردند و بیش از ۳ هزار زوج ناقل و مشکوک پرخطر تالاسمی شناسایی شده است.

وی با اشاره به جذب و آموزش ۸۳ هزار سفیر سلامت خانوار، ۳۲ هزار سفیران سلامت دانش‌آموز، بیش از ۱۰ هزار سفیر دانشجو و بیش از۲هزار و۴۰۰ رابط سلامت عنوان داشت: در راستای عضویت ۲۱۵ سازمان دولتی به‌عنوان سازمان‌های حامی سلامت هماهنگی و ۸۶۶ مدرسه به‌عنوان مدارس حامی سلامت هماهنگی‌های لازم در سال جاری صورت گرفته است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =