. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 44027 تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 خرداد 1399 | 23:28 ب.ظ

نشست خبری فرمانده انتظامی شهرستان عنبراباد برگزار و عملکرد سه ماهه تشریح شد

به گزارش کنارصندل، سرهنگ محمود بیدشکی ظهر امروز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه جنوب استان کرمان اظهار داشت: شهرستان عنبرآباد با ۴۴۰ روستا پراکندگی زیادی دارد و با این وجود این پراکندگی امنیت منطقه به خوبی تامین شده است. وی با بیان اینکه در بحث تصادفات در سه ماهه گذشته در استان رتبه […]

به گزارش کنارصندل، سرهنگ محمود بیدشکی ظهر امروز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه جنوب استان کرمان اظهار داشت: شهرستان عنبرآباد با ۴۴۰ روستا پراکندگی زیادی دارد و با این وجود این پراکندگی امنیت منطقه به خوبی تامین شده است.

وی با بیان اینکه در بحث تصادفات در سه ماهه گذشته در استان رتبه سوم کاهش تصادفات را داشتیم، عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد کاهش تصادف فوتی و ۶۲ درصد کاهش تصادفات جرحی را در این شهرستان داشتیم.

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد عامل اصلی تصادفات این منطقه را خطای انسانی و جاده دانست و افزود: مردم و مسئولان هر دو در کاهش تصادفات نقش دارند و از مردم درخواست داریم برای حفظ جان خود قوانین و مقررات را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه خودروهای متخلف ۱۲۰ درصد افزایش داشتیم که این نشان از اقتدار پلیس در برخورد با متخلفان است ادامه داد: با قاچاق سوخت باید مقابله کرد و در راستا در این شهرستان عملیات بسیار خوبی انجام شده است.

بیدشکی با عنوان اینکه روستای میثم‌آباد محل دپو سوخت در این منطقه بود که بطور کامل پاکسازی شد گفت: در این راستا ۱۴۳ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شد.وی با اشاره به اینکه عاملان دپو سوخت عموما افراد بیکار هستند، افزود: اگر این افراد شغل و کاری داشتند هرگز دست به چنین اقداماتی نمی‌زدند و تمامی عاملین قاچاق سوخت در منطقه افراد نیازمند بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد تصریح کرد: اگر مجددا در این روستا دپو سوخت قاچاق مشاهده شود پلیس با اقتدار با این افراد برخورد می‌کند و اجازه نمی‌دهد که افراد از قانون سرپیچی کنند.

وی با بیان اینکه ۸۷۵ کیلوگرم مواد مخدر در سه ماهه گذشته در این شهرستان کشف و ضبط شده است، افزود: بیش از ۱۲ نفر خورده‌فروش و ۱۲ نفر از اعضای باند مواد مخدر دستگیر شدند و هدف اصلی ما جمع‌آوری خرده‌فروشان است که جوانان و مردم را اسیر می‌کنند.

بیدشکی با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ درصد افزایش کشف مواد نسبت به سال قبل داشتیم و اجازه نمی‌دهیم مخلان نظم و امنیت در این منطقه جولان بدهند گفت: کاهش ۲۵ درصدی سرقت‌های خرد را در این شهرستان داشتیم و بیش از ۱۳ نفر از افرادی که سرقت‌های کلان و جزء انجام می‌دادند دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۶ فقره از اموال سرقت شده کشف و تحویل داده شده است و مردم باید در کنار پلیس همکاری کنند و پلیس به تنهایی نمی‌تواند در این امر موفق باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد با بیان اینکه مردم برای امنیت منزل خود از دوربین‌های مدار بسته استفاده کنند گفت: هرکجا دوربین مداربسته وجود داشته آن منطقه امن‌تر بوده و کاهش سرقت داشتیم.وی با اشاره به وجود نزاع‌های فردی در این منطقه بیان کرد: نزاع‌های فردی در این منطقه وجود دارد مردم باید سعه صدر خود را بالا ببرند تا در این بحث کاهش داشته باشیم.

بیدشکی با بیان اینکه دستگیری سه هکر جوان در این شهرستان داشتیم که تحویل مقامات قضایی شدند، عنوان کرد: در حوزه پلیس فتا اقدامات خوبی انجام شده و کاهش ۹۰ درصدی جرائم سایبری و دستگیری ۹۰ درصدی مجرمان را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مقابله با ویروس کرونا همکاری داشته و ضدعفونی کردن معابر شهرستان را در برنامه داشتیم که از تمامی توان پلیس در بحث ضد عفونی معابر و دستگاه‌ها استفاده کردیم.

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد با اشاره به اینکه کاهش ۱۰۶ درصدی وقوع کلاهبرداری و جعل را داشتیم، تصریح کرد: افراد باید مواظب باشند در صورت وقوع هرگونه مشکلی به پلیس اطلاع دهند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

بیدشکی با اشاره به اینکه در بحث آدم‌ربایی ۲۰۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم که روند کاهشی بسیار خوبی داشتیم گفت: در بحث جرائم خشن ۳۳ درصد و جرائم مصلحانه ۲۵ درصد کاهش داشتیم.

وی با اشاره به سرقت احشام در این منطقه، اظهار داشت: مردم در بحث نگهداری احشام رعایت نمی‌کنند و باید در انتخاب چوپان و نگهدارنده دام دقت کنند چرا که بیشترین سرقت از طرف این افراد پیش می‌آید که ۱۳۶ نفر مجرم در این حوزه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد افزود: با تلاش‌های انجام شده کاهش ۴۰ درصدی سرقت‌های مسلحانه، کاهش ۵۰ درصدی قتل و افزایش ۲۵۰ درصدی کشف مواد مخدر را در شهرستان عنبرآباد داشتیم.

در پایان با اهدای لوح تقدیر از خبرنگاران فعال حوزه شهرستان عنبرآباد تقدیر بعمل آمد.

نظرات بینندگان:

  1. مجید گفت:

    مامردم مدیون رشادتها و از جان گذشتگیهای این عزیزان مدافع امنیت هستیم مخصوصاً جناب سرهنگ بیدشکی فرماندهیه محترم شهرستان عنبراباد که امنیت خوبی که داریم نتیجه زحمات بیوقفه ایشان وهمکاران عزیزشان میباشد

  2. مجید درینی گفت:

    باعرض سلام .ماتعدادی از بازاریان عنبرابادکه که واقع در خیابان عدالت روبروپست گفتهای جناب سرهنگ بیدشکی رابالمس کردن امنیت تاییدمیکنیم وازایشان وهمکاران عزیزشان که خالصانه مدافع امنیت هستند تشکر میکنیم وآرزوی سلامتی وپیروزی روزافزن میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =