کشف زمین خواری ۱۰ هزار میلیارد ریالی در جیرفت


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ


حسین سلامی داددستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت گفت: اسناد و مدارک مربوط به پرونده های زمین خواری ۲۴۰ هکتاری و ۳ هزار و ۲۰۰ هکتاری به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و معاون اقتصادی اداره اطلاعات شهرستان جیرفت جمع آوری شده و در حال بررسی است.

به گزارش کنارصندل و به نقل از شبستان، امروز ۲ تیر نشست خبری دادستان دادگستری شهرستان جیرفت در محل سالن اجتماعات دادگستری این شهرستان برگزار شد.

«حسین سلامی» در این نشست، گفت: در اواخر سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و معاون اقتصادی اداره اطلاعات شهرستان، اسناد و مدارک پرونده های زمین خواری ۲۴۰ هکتاری اراضی ملی در قالب چند شهرک و اراضی موسوم به زیر سد که ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار می باشد، جمع آوری شده است، ۲۴۰ هکتاری اسناد و مدارک آن در بازپرسی شعبه اول مطرح است و پرونده ۳ هزار و ۲۰۰ هکتاری نیز بعد از این نشست با اداره اطلاعات جمع بندی می شود البته با بررسی کارشناسان ما، ارزش این اراضی ۱۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت تصریح کرد: با همکاری اداره اطلاعات شهرستان جیرفت باند قاچاق سوخت که ۶ ماه تحت نظر بوده متلاشی شد، این باند بالغ بر یک و نیم میلیون لیتر سوخت قاچاق به خارج از مرزها ارسال کرده و اکنون پرونده آن در حال رسیدگی است و در این رابطه ۲ نفر متهم که با قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی آزاد شدند.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در این شهرستان، ۲ کارگاه تولید مشروبات الکلی دست ساز پلمب شده و در مجموع ۸ هزار لیتر مشروبات الکلی از این کارگاه ها جمع آوری و متهمین نیز دستگیر شدند.

سلامی ابراز کرد: از آنجایی که طبق قانون آئین دادرسی کیفری، امر رسیدگی به تخلفات مدیران عالی باید در مرکز استان انجام شود بنابراین پرونده اختلاس مربوط به اداره های کل امور عشایری و سازمان تعاون روستایی، برای رسیدگی به مرکز استان ارجاع داده شد.

این مقام قضایی تاکید کرد: پرونده اختلاس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جریان است، رای محکومیت برای متهمین صادر شده و حکم آنها در حال اجرا می باشد.

وی عنوان کرد: از سال ۹۶ که در کسوت دادستانی در این شهرستان خدمت می کنم، در حوزه رسیدگی به امور زندانیان کمیته صلح و سازش را راه اندازی کردیم و در این مدت زمان با برگزاری ۶۰ جلسه توانستیم برای ۱۶ نفر از زندانیان محکوم به قصاص، از اولیای دم رضایت بگیریم.

سلامی اضافه کرد: از این تعداد تاکنون ۶ نفر آزاد شده و ۱۰ نفر دیگر نیز پس از انجام شروطی که اولیای دم گذاشته اند آزاد می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت اظهار کرد: در سال جدید از طریق کمیته صلح و سازش با جلب رضایت اولیای دم، ۴ نفر دیگر از زندانیان محکوم به قصاص آزاد شدند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های ما در راستای رسیدگی به زندانیان، راه اندازی انجمن حمایت از زندانیان است که کار رسیدگی به امور خانواده زندانیان را بر عهده دارد و در همین راستا در ایام کرونایی ۸۲۰ سبد غذایی در بین خانوارهای زندانیان در کل جنوب توزیع شد.

سلامی بیان کرد: علاوه بر این ۱۷۰ میلیون تومان وجه نقد در قالب کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی به ازای هر یک از اعضای خانواده های زندانیان توزیع شد

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: همچنین جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد و زندانیان مالی برگزار شد که با مشارکت خیرین ۱۶۰ میلیون تومان وجه نقد جمع آوری شده و ۲۸۵ میلیون تومان نیز خیرین تعهد مالی دادند که پس از برداشت محصولات خود برای آزادی این دست از زندانیان پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: امسال با برگزاری جشن گلریزان ۲۴ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شدند.

سلامی ابراز کرد: با شیوع کرونا در راستای سیاست های قوه قضائیه از ۱/ ۱۲/ ۱۳۹۸ در محاکم تجدید نظر حبس ۷ نفر از زندانیان با آزادی مشروط تعلیق شده و به ۱۷ نفر از زندانیان تخفیف مجازات داده شد و به طور کلی در این بازه زمانی ۴ ماهه ۱۲۲ نفر از زندانیان با آزادی مشروط از حبس تعلیقی برخوردار شدند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت افزود: همچنین در پی نگرانی خانواده های زندانیان از ابتلای زندانیان به کرونا، در شورای طبقه بندی زندان ۸۹۹ نفر از زندانیان به مرخصی رفتند و مرخصی ۲ هزار و ۸۴۱ نفر نیز تمدید شده و ۲۲۲ نفر رای باز شدند یعنی به جای این که دوران محکومیت را در زندان سپری کنند در مراکز اشتغال زندان مشغول به کار شدند و با انتقالی ۳۰ نفر از زندانیان موافقت شد که دوران محکومیت خود را در شهر زادگاهشان سپری کنند.

وی اظهار کرد: شهرستان جیرفت در حوزه امنیت در بین ۴۷۳ شهرستان کشور، حائز رتبه ۱۹ شد.

سلامی عنوان کرد: ۲ روز قبل ۲ قتل در جیرفت رخ داد که قاتل کمتر از ۴۸ ساعت در مخفیگاه خود در شهرستان بم دستگیر شده و قرار بازداشت موقت آنها صادر و پرونده در حال رسیدگی می باشد.

این مقام قضایی تاکید کرد: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع قتل بازپرس و تیمی از آگاهی برای بررسی نحوه قتل و علل وقوع آن در محل جرم حاضر شدند، قاتل از اتباع افغانی است که پس از دستگیری اقرار به قتل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث کاهش آمار طلاق، طرح حکمین قرآنی را راه اندازی کردیم و همچنین برای کاهش جرائم خشن کارگروه تحقیقاتی راه اندازی شده و کارشناسان در حال بررسی علل بروز این نوع جرائم در منطقه هستند بزودی نتایج مطالعات، تحقیقات و بررسی آنها در اختیار ما قرار داده می شود که متعاقبا نتایج آن به اطلاع شما رسانده می شود.

سلامی بیان کرد: در خصوص بازگشایی و یا تعطیلی تالارها و بسته شدن ورودی ها از سمت استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان ما به تنهایی نمی توانیم تصمیمی اتخاذ کنیم در این مورد ما تابع دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت اضافه کرد: طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا تالارها با ۵۰ درصد ظرفیت و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی می توانند فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: با مصوبه شورای تامین شهرستان با وسایل نقلیه ای که با حرکات نمایشی برای مردم ایجاد مزاحمت کنند برخورد قانونی شده و وسایل نقلیه آنها توقیف می شود در همین راستا سال گذشته بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ وسیله نقلیه متخلف توقیف شد.

سلامی ابراز کرد: متاسفانه عدم پایش تصویری در سطح شهرستان موجب ارتکاب این نوع تخلف ها توسط برخی از رانندگان می شود، ان شاءالله در سال جاری با نصب دوربین های پایش تصویری شاهد کاهش این نوع جرائم می شویم.

این مقام قصایی تاکید کرد: رستوران ها روزانه توسط بازرسین مرکز بهداشت و یکی از همکاران ما مورد بازدید قرار می گیرند و رستوران های متخلف پلمب می شوند.

وی تصریح کرد: مجوزی مبنی بر عرضه قلیان وجود ندارد بنابراین واحدهای صنفی عرضه قلیان پلمب می شوند.

سلامی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: در اولین روز از هفته قوه قضائیه با حضور در گلزار شهدای شهر و ادای احترام به مقام شامخ شهدا با آرمان های آنها تجدید بیعت شد و در دومین روز نیز مانند سال های گذشته نشست خبری با اصحاب رسانه که چشم و گوش بینای جامعه هستند برگزار کردیم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: خرسندیم که در شهرستان جیرفت خبرنگاران مطالبه گری داریم و پیشنهادات و انتقادات خبرنگاران موجب می شود تا ما با عزم جدی تری به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.