. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 44232 تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 تیر 1399 | 15:51 ب.ظ

ناآگاهی و عدم تمکین به قانون مهمترین دلیل تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در دیدار با رئیس دادگستری شهرستان جیرفت اظهار داشت: ناآگاهی و عدم تمکین به قانون مهمترین دلیل تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی است. به گزارش کنارصندل، مهندس قاسم رحیمی نیا معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و […]

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در دیدار با رئیس دادگستری شهرستان جیرفت اظهار داشت: ناآگاهی و عدم تمکین به قانون مهمترین دلیل تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی است.

به گزارش کنارصندل، مهندس قاسم رحیمی نیا معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان روز گذشته با هدف بیان رویکرد اداره کل منابع طبیعی و تبیین اهداف و وظایف آن در حراست از عرصه های ملی با حسین شکوهی نسب رئیس دادگستری شهرستان جیرفت دیدار و گفتگو کرد.

مهندس رحیمی نیا در این دیدار صمیمی که با حضور مهندس ایمان مشایخی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت همراه بود ضمن قدردانی از همکاری های مجموعه دستگاه قضا با منابع طبیعی و برخورد قاطع با متخلفین به اراضی ملی اظهار داشت: حفاظت از عرصه های ملی یک وظیفه همگانی است و همه در این راستا باید از قانون تبعیت کنند.

وی با اذعان به این مطلب که ناآگاهی و عدم تمکین به قانون مهمترین دلیل تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی است، افزود: هیچ کس از قانون فراتر نبوده و اگر مردم و مسئولین مفاد قانونی را کاملاً رعایت کنند هرگز شاهد تجاوز به عرصه های ملی نخواهیم بود.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان این مطلب که ناآگاهی از مفاد قانونی عامل دیگری در تخریب و تصرف اراضی ملی است گفت: متأسفانه برخی از اشخاص حقیقی یا حقوقی بدون آنکه از فرآیند تخصیص اراضی دولتی و یا حدودات ملکی و مستثنیات خود اطلاع دقیقی داشته باشند، اقدام به تصرف بخشی از اراضی ملی و یا خرید و فروش آن کرده که این عمل جرم محسوب می شود، لذا افراد باید قبل از هرگونه اقدامی نسبت به مستثنیات بودن آن اراضی اطمینان حاصل نموده و یا مجوزات قانونی را از مراجع ذیصلاح اخذ نمایند.

حسین شکوهی نسب رئیس دادگستری شهرستان جیرفت نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان در خصوص حفاظت و حراست از اراضی ملی اظهار داشت: اصل در اقدام پیشگیرانه و فرهنگ سازی است تا از تجاوز به عرصه های ملی جلوگیری شود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − چهارده =