. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 44285 تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مرداد 1399 | 18:55 ب.ظ

سه ویژه برنامه برای بزرگداشت در روز جهانی مسجد، در جیرفت

به گزارش پایگاه خبری کنارصندل، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن روز جهانی مسجد، گفت: به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با تصویب وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در اجلاس تهران، سی و یکم مرداد ماه برابر با ۲۱ اوت، همزمان با […]

به گزارش پایگاه خبری کنارصندل، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن روز جهانی مسجد، گفت: به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با تصویب وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در اجلاس تهران، سی و یکم مرداد ماه برابر با ۲۱ اوت، همزمان با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل، روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

مجید خوبی زاده خاطرنشان کرد: هدف از نام گذاری ۳۱ مرداد به نام روز جهانی مسجد، ارائه الگوی مناسب برای بزرگداشت روز مسجد، تبیین مطالبات و نیازهای مسجد، مرور وضعیت گذشته و حال مساجد، بررسی نقش مساجد در تعامل بین دین و دولت و نیز معرفی و قدردانی از ائمه جماعات موفق است.

وی بیان کرد: در این روز، تبیین قداست و عظمت مسجد، تکریم نیروهای فعال در مساجد، توجه به آبادانی معنوی و فیزیکی مساجد، تلاش برای بهبود محتوای فرهنگی مساجد و ایجاد هماهنگی بین متولیان دینی مکان های شریف نیز مورد توجه قرار می گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با اشاره به ویژه برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان به مناسبت روز جهانی مسجد، اظهار کرد: ۳ ویژه برنامه برای بزرگداشت در روز جهانی مسجد در نظر گرفته شده که یکی از این ویژه برنامه ها رونمایی از موشن گرافی مسجد دوستدار خانواده است.

 خوبی زاده عنوان کرد: مسجد دوستدار خانواده طرحی خانواده محور است که با پیشنهاد ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان به صورت پایلوت از مسجد حضرت زهرا (س) شهر جیرفت آغاز شده و عمده فعالیت های این طرح در حوزه خانواده و با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در این حوزه است.

وی ادامه داد: به منظور معرفی طرح مسجد دوستدار خانواده و آشنایی سایر کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور، موشن گرافی این طرح با حمایت ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان و کانون فرهنگی هنری شهید شجاع حیدری مسجد حضرت زهرا (س) توسط کانون فرهنگی هنری مصباح تولید شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: یکی دیگر از ویژه برنامه های بزرگداشت روز جهانی مسجد، رونمایی از پوستر طرح نهج البلاغه خوانی است.

خوبی زاده اضافه کرد: نهج البلاغه خوانی یک طرح آموزشی تبلیغی است که در این طرح یک دور کامل ترجمه نهج البلاغه مورد مطالعه افراد علاقمند به شرکت در این طرح، قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این قصد داریم در این روز به معرفی یکی از کانون های فرهنگی هنری مساجد این منطقه بپردازیم البته با توجه با شرایط کرونایی این برنامه از طریق مجازی با دعوت از مسئولین استانی و مدیر این کانون اجرا می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: همچنین در نظر داریم در راستای معرفی مساجد تاریخی دارای کانون فرهنگی هنری، عکس نوشته هایی تهیه کرده و در فضای مجازی منتشر کنیم.

خوبی زاده در خاتمه تاکید کرد: تمام تلاش ما و همکاران در ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان بر این است که بتوانیم برنامه های روز جهانی مسجد را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =