. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 44563 تاریخ انتشار : جمعه 28 شهریور 1399 | 15:49 ب.ظ

امام جمعه موقت عنبرآباد: گرانی هاى لجام گسیخته و بی منطق، سفره‏ هاى مردم را کوچک‏تر از قبل کرده است

به گزارش کنارصندل، حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا امام جمعه موقت عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر، با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: طبق روایتی زیبا از وجود نازنین امام صادق (ع) ابلیس به لشکریان خود گفت: “اگر من توانستم در سه چیز بر بنی‌آدم مسلّط شوم، دیگر غصّه‌ی این را نمیخورم […]

به گزارش کنارصندل، حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا امام جمعه موقت عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر، با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: طبق روایتی زیبا از وجود نازنین امام صادق (ع) ابلیس به لشکریان خود گفت: “اگر من توانستم در سه چیز بر بنی‌آدم مسلّط شوم، دیگر غصّه‌ی این را نمیخورم که او اعمال نیکی به جا می‌آورد و ممکن است مراتب سعادت را طی کند؛ بلکه، خاطرم آسوده است؛ چون هر کاری کند از او قبول نخواهد شد؛ اول این که او کار نیک خود را زیاد به شمار بیاورد، دوّم اینکه گناهان خویش را فراموش کند و سوّم خودشگفتی در او وارد بشود؛ که وقتی این سه خصوصیّت در کسی وارد شد و من توانستم از این سه ناحیه، بر یک انسان سیطره پیدا کنم، دیگر غصّه‌ی این که عبادت کرد و روزه گرفت و نماز خواند را نمیخورم؛ چون می بینم همه‌ی اینها باطل خواهد بود؛ یعنی قبول نخواهد بود”.

وی با اشاره به ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس و سالروز ولادت امام محمد باقر(ع) عنوان کرد: آمریکا و مزدورانش بعد از آنکه در طول ۱۹ ماه هرچه کردند نتوانستند جمهورى اسلامى را به زانو دربیاورند؛ با خود فکر کردند ما با تحریک عراق، ایران را به جنگى تحمیلى و ناخواسته می کشانیم تا اوّلاً نیروهاى نظامى ایران را تحلیل و ابزار جنگى آن‏ها را مستهلک کنیم و ثانیاً مراکز حیاتى و تولیدى و اقتصادى آن‏ها را منهدم کنیم؛ تا این کشور چاره‏ اى جز این‏که دست احتیاج به‏ سوى ما دراز کند نداشته باشد و ما آن وقت وارد ایران شده همان‏طورى که در زمان شاه ملعون وارد ایران شده بودیم.

وی با اشاره به ۹ ماه باقى مانده تا انتخابات ریاست جمهورى در ایران گفت: در فاصله ۹ ماه تا انتخابات در ایران؛ انتخابات ریاست جمهورى آمریکا که در ۱۳آبان ۹۹برگزار می شود، دشمن درصدد است این دو انتخابات را به هم گره بزند و تأثیر متقابل این دو انتخابات بر روى هم را بزرگ‏نمایى کند، لذا برخى وادادگان داخلى نیز بر این انگاره‏ غلط صحه می گذارند و کشور و اقتصاد کشور را شرطی سازى کرده و معطل می کنند.

فضیلتی نیا بر چهار کلید واژه‏ ى امنیت، سلامت، معیشت و وحدت که امروز دشمن بر آن تمرکز کرده تاکید کرد و افزود: در حالى که نتیجه انتخابات آمریکا براى اهل بصیرت تفاوت چندانی ندارد و براى ایشان، گرگ؛ گرگ است؛ براى آمریکاى جهانخوار و صهیونیسم جهانى مهم‏تر از هرچیز فرصت‏هایى است که یکى پس از دیگرى از دست داده و می دهد و برگه‏ هایى که با کیاست و هوشمندى رهبر حکیم انقلاب اسلامى، می سوزد و دشمن ناکام‏تر از همیشه از فرط عصبانیت، به خود می پیچد لذا طبیعی است که در صدد بر ‏آید تا از هر مناسبت و فرصت یا تهدیدى و قوت یا ضعفى، بهانه‏ اى براى سوءاستفاده و التهاب و تنش بیافریند.

امام جمعه موقت عنبرآباد گفت: معیشت دغدغه روزانه و روزمرّه مردم شده است و متاسفانه در حال حاضر گرانی هاى لجام گسیخته و بی منطق، سفره‏ هاى مردم را کوچک‏تر از قبل کرده و برخى کالاها از سفره مردم حذف شده است. شرایط کرونایى و کسادى کسب و کار بر جمعیت بیکاران و کم‏کاران افزوده و کشور را بامشکلات جدى روبه‏ رو کرده است. نوسانات بازار ارز و طلا و بورس نیز بر این فضاى منفى روانى افزوده است. فضاى رها شده‏ ى مجازى جولانگاه تاخت و تاز سودجویانى شده است که هرلحظه طبق امیال شوم خود با روح و روان مردم بازى می کنند و بازار زمین و مسکن و خودرو را ملتهب می سازند.

وی با لحن انتقاد گفت: مسؤولان دولتى و اعضاى ستاد فرماندهى اقتصادى کشور به‏ ویژه وزارتخانه‏ هاى اقتصادى هماهنگی هاى لازم را با یکدیگر ندارند و برخى تصمیمات عجولانه مانند؛ طرح گشایش اقتصادى، شرایط روانى جامعه را ملتهب‏ تر ساخته است. این‏ها زخم‏هایى است که دشمنان مگس‏ صفت را براى نشستن بر روى آن و بازکردن آن زخم‏ ها تحریک می کند.ایشان افزود: دشمن با سیاه‏ نمایى وضعیت کشور و تصویرسازى از ایران به‏ عنوان یک کشور فلاکت زده در پیش روى مردم جهان و ایران، کوچک نمایى و فراموش‏ سازى اخبار خوب و تلاش‏هاى راهبردى در قطع وابستگى به نفت، تخطئه کردن و مخدوش جلوه دادن نهضت احسان و همدلى و کمک‏هاى مومنانه نهادها و فعالیت‏هاى بی‏شمار مردمى و گروه‏ هاى جهادى در مساعدت به محرومان، شایعه‏ سازی هاى کاذب براى ایجاد و تشدید اختلاف بین قواى سه گانه و تصویرسازى براى القاى حاکمیت دوگانه و تلاش براى القاء این‏که مقاومت و پایدارى ملت ما علت اصلى شرایط کنونى اقتصادى است و با سازش ومذاکره با دشمن مشکلات حل خواهد شد؛ وارد میدان می شود و این شگردها را به کار می گیرد تا به اهداف شوم خود برسد.

وی با تسلیت شهادت سه ساله کربلا حضرت رقیه(س) و رسیدن کاروان اسرا به شام افزود: در نهضت عاشورا، عملیات روانى گسترده دستگاه بنى امیه و القاى دروغ در پوشش واقعیت، افکار عمومى آن دوران را براى همراهى در جنگ علیه خاندان رسالت، اقناع و متقاعد کرد.

وی افزود: پنهان‏ سازى بخشى از واقعیت و استفاده از تکنیک دروغ بزرگ توسط دستگاه حاکم، باعث شد تا بعد از حادثه عاشورا بسیارى ندانند آنکسى که یزید و ابن زیاد از او به‏ عنوان خارجى یاد کردند و به قتلش رساندند، نوه رسول خدا (ص) بوده است. آن‏ها با روایت سازى و تمسک به تکنیک برچسب زنى و عنوان‏ سازى مردم را متقاعد کردند علیه کسى وارد جنگ شوند که در برابر حکومت خروج کرده است و روایت «قیام علیه ظلم» را به روایت «خروج علیه خلیفه» تغییر دادند. بنابراین استفاده از تکنیک‏ هاى مختلف پیش از وقوع حادثه کربلا، در وقوع آن نقش مهمى را ایفا کرد و اینجا است که تکمیل حماسه کربلا، با حماسه شام اهمیت می یابد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =