. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 44574 تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مهر 1399 | 12:17 ب.ظ

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان: تدوین و اجرای طرح سرشماری تخصصی سواد به صورت خانه به خانه ضرورت دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در هشتمین گفتگوی تخصصی وزیر آموزش و پرورش با مدیران کل و معاونان سوادآموزی آموزش و پرورش کشور که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: تدوین و اجرای طرح سرشماری تخصصی سواد به صورت خانه به خانه ضرورت دارد. به گزارش کنارصندل و به نقل از اداره اطلاع رسانی […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در هشتمین گفتگوی تخصصی وزیر آموزش و پرورش با مدیران کل و معاونان سوادآموزی آموزش و پرورش کشور که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: تدوین و اجرای طرح سرشماری تخصصی سواد به صورت خانه به خانه ضرورت دارد.

به گزارش کنارصندل و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب در این جلسه پیشنهاد کرد شرایطی برای سواد آموزی مدرسه محور فراهم و سرانه سوادآموزی هم برای مدارس مجری درنظر گرفته شود.

وی ضمن این که خواستار تفویض اختیار به آموزش و پرورش استان ها شد تا بتوانند متناسب با برنامه ها پست های سازمانی را جا به جا کنند، گفت: پیشنهاد می شود ساختار تشکیلاتی استان ها بازطراحی و شرح وظایف جدید با توجه به سند تحول و بسته های تحولی تدوین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به کمبود نیروی کارامد و اثربخش اشاره کرد و افزود: پیشنهاد می شود آموزش دهندگان جدید از طریق فراخوان جذب و در اختیار شرکت ها قرار گیرند و یا نیروی خاص سوادآموزی حقوق بگیر دولت در نظر گرفته شود.

اسکندری نسب با بیان این که نظارت دقیق و موثر موجب بهره وری بیشتر می شود، گفت: پیشنهاد می شود با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، نظارت بر فرآیندها دقیق تر انجام شود.

وی گفت: برای عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سوادآموزی که اشاره داشته اند به این که وجود حتی یک بی سواد زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست، ضرورت دارد طرح سرشماری تخصصی اجرا شود که در شهرستان فهرج و منطقه راین استان کرمان به صورت آزمایشی اجرا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سالم سازی و جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد در ایجاد کلاس ها همچنین دیده شدن شاخص های سوادآموزی در ارزیابی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق امری ضروری است.

اسکندری نسب به اصلاح دستورالعمل برون سپاری و واقعی کردن سرانه های مربوط و ایجاد هماهنگی بین تامین اجتماعی و ادارات کل امور مالیاتی استان ها اشاره کرد و بیان داشت: توسعه مراکز یادگیری محلی متناسب با ظرفیت های هر بوم، ایجاد بستر و سازوکار مناسب برای صدور مجوز فعالیت برای این مراکز توسط معاونان سوادآموزی، فراهم کردن شرایط فروش محصولات تولیدی سوادآموزان و وضع قوانینی که افراد بی سواد را برای دریافت خدمات به سوادآموزی مجبور کند از جمله عواملی است که می تواند در کاهش آمار بی سوادان موثر باشد.

وی گفت: میزان باسوادی در استان کرمان در سال ۹۵ ، ۹۲٫۳ درصد بوده که در سال ۹۸ به ۹۳٫۸ درصد رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به طراحی و تدوین کتاب “سرباز وطن” ویژه شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: طراحی جشنواره الگوی های برتر تدریس در فضای مجازی در استان و تولید حجم انبوهی از ماسک در مراکز یادگیری محلی سوادآموزی صورت گرفته است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =